Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@23:53:04 GMT

سکوتی که تحت تاثیر فرمایشات رهبری شکسته و کتاب شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۰۱۳۳

سکوتی که تحت تاثیر فرمایشات رهبری شکسته و کتاب شد

فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۱۷ «علی بن ابی طالب(ع)» گفت: شکستن سکوتم پس از ۳۳ سال تنها لبیک به خواست رهبر عزیزم است که گفتند رزمنده ای که خاطراتش را ثبت نکرده ماموریتش پایان نیافته است.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: کتاب «سکوت شکسته» بر اساس خاطرات محمود پاک نژاد فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۱۷ «علی بن ابی طالب (ع)» در ۸ سال دفاع مقدس نوشته سید هادی سعادتمند مشتمل بر 256 صفحه با قیمت 40 هزار تومان در شمارگان هزار نسخه از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کتاب «سکوت شکسته» مشتمل بر هفت فصل با عناوین مهران، مهریه فاو، سردشت با زین الدین، بدر با جعفری، هورالحمار کابوسم بود، فاو میزبانم، از آموزش تا آموزش، عملیات کربلای 4، کانی مانگا، ازدواج در اوج جنگ، در انتهای کتاب نیز آلبوم تصاویر آمده است.

 

سید هادی سعادتمند در پیش گفتار کتاب آورده است: رهنمودهای رهبری در اهتمام به ادبیات دفاع مقدس مشوق و پشتوانه معنوی ام شد تا حروف را کنار هم بچینم، به کلمات روح ببخشم و با جملاتی که می سازم جهاد کنم. پس از جنگ بی وقفه پیرامون تصمیم ها، عملکردها و دستاوردهای دفاع مقدس پژوهش کردم. خودم نیروی رزمی بودم و با سازمان رزم آشنایی داشتم اما بارها از نبوغ تصمیم سازان و عملکرد رزمندگان دفاع مقدس شگفت زده شدم، سال های متوالی مطالعه کردم و در بین کتاب های مربوط به جنگ و خاطرات ثبت شده آن به دنبال نام و نشان از کسانی بودم که نابغه جنگ خطاب شده بودند. حسن باقری را یافتم، او در سن 24 سالگی وارد عرصه جنگ شد و تنها ظرف مدت دو سال توانست به استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شود و معاونت اطلاعات رزمی سپاه و جنگ را پایه گذاری کند.

 

سید هادی سعادتمند که از رزمندگان دفاع مقدس بوده است با فضای جبهه و جنگ  بسیاری از تکنیک های نظامی آشناست و توانسته است به خوبی ابعادی از رخدادهای دفاع مقدس را به طور روان و جذاب برای مخاطب تبیین کند.همین امر باعث شده است که خوانندگان از کتاب «سکوت شکسته» استقبال کنند و در مدت کمی از انتشار به چاپ سوم برسد.علت نام کتاب نشات گرفته از سکوتی است که محمود پاک نژاد سالها در مورد وقایع دوران دفاع مقدس داشته است . این فرمانده بعد از سالها سکوت خود را می شکند و خاطراتش را برای هادی سعادتمند روایت می کند.

 

نویسنده کتاب «سکوت شکسته» اظهار داشته است: گشتم و گشتم تا پاک نژاد را پیدا کردم که ندیری را استاد و مرشد می خواند. باید می دیدیم دیگران درباره پاک نژاد چه می گویند، شنیده هایم شد کتابی دیگر. توانستم اعتمادش را جلب و زبانش را باز کنم. حاج محمود پاک نژاد نمونه ای است از میان صدها نیروی رزمنده اطلاعات عملیات لشکر 17 قم که نقشی بی بدیل در تاریخ دفاع مقدس داشته اند و چنان همراه با همرزمان شان خوش درخشیدند که هرچه بیشتر برای شناخت شان تلاش کردم تشنه تر شدم. هدفم از نگارش این اثر به اشتراک گذاشتن لذت تشنگی ام در فهم بخشی از تاریخ پرافتخار کشورم بوده و هست تا نسلی را معرفی کنم که در حفظ ایران اسلامی موثر واقع شدند. انشاءالله توانسته باشم در تکریم ایثارگران، جانبازان و شهدای والامقام معاونت اطلاعات عملیات لشکر 17 علی ابن ابیطالب نقش خوبی ایفا کرده باشم.

در قسمتی از کتاب «سکوت شکسته» می خوانیم: درجه دما در وسط روز از 40 گذشت. تنها راهی که برای مقابله با گرما به نظر مسئولان رسیده بود و پشتیبانی لشکر آن را به خوبی اجرا کرده بود، تهیه کلمن آب و یخ برای هر 3-4 نفر بود. جیره خشک هم داشتیم و برای کاهش تشنگی داخل کلمن ها آب لیمو ریخته بودند. با نزدیک شدن به ظهر آب کلمن ها بسیار گرم شده بود. آنچه در طول روز باید انجام می دادیم، انتظار بود و انتظار. دقیقه ها به جای ثانیه ها نشسته بودند. در طول روز هفت احتمال که اجتناب ناپذیر به نظر می رسید، تمام ذهنم را درگیر خودش کرده بود. احتمال اول دسته محمد خودش را به دهانه هشتی شکل می رساند. به یک باره تیربارچی عراقی که در لبه صخره و در فاصله کمتر از 200 متر قرار داشت 90 درجه به سمت چپ خودش می چرخید، آن وقت یک نفر هم نمی توانست خودش را به جاده خاکی برساند.

 

در بخش دیگری از کتاب «سکوت شکسته» آمده است: تصمیم خودم را گرفتم، به دهکده ای رفتم که مقر فرماندهی لشکر در آنجا بود و در یک کیلومتری خط قرار داشت. می خواستم مستقیم و بی پرده به فرمانده لشکر بگویم این عملیات تفاوتی با خودکشی ندارد، نیمه شب بود که به دهکده رسیدم، هوا سرد اما درونم داغ بود. به شکل عجیبی تشنه بودم. یک بیست لیتری کنار سنگر اجتماعی پیدا کردم که یک لیوان پلاستیکی قرمز روی آن بود. لیوان را پر کردم و خوردم، خیلی خنک بود. لیوان دوم را پر کردم و بیشتر از نصف آن را خوردم که متوجه شدم بیست لیتری نفت را با آب اشتباه گرفتم. حالم به شدت بد شد، به سنگر فرماندهی نرفتم. زمان زیادی نگذشت که دل پیچه ام شروع شد.

 

در این کتاب دست نوشته ای از محمود پاک نژاد به تاریخ نهم تیرماه سال 99 بدین شرح وجود دارد: شکستن سکوتم پس از 33 سال تنها لبیک به خواست رهبر عزیزم می باشد که گفته اند رزمنده ای که خاطراتش را ثبت نکرده ماموریتش پایان نیافته. کتاب را تقدیم می کنم به روح بلند شهید ندیری که مربی و مرشدم بود و تقدیم به روح ملکوتی دکتر طاهری عزیز که پدر معنوی نیروهای اطلاعات و عملیات لشکر 17 علی ابن ابیطالب بود.

 

گفتنی است، کتاب «سکوت شکسته» بر اساس خاطرات محمود پاک نژاد فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۱۷ «علی بن ابی طالب (ع)» در ۸ سال دفاع مقدس نوشته سید هادی سعادتمند مشتمل بر 256 صفحه در شمارگان هزار نسخه با قیمت 40 هزار تومان از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب ع محمود پاک نژاد انتشارات شهید کاظمی مریم داوری اطلاعات عملیات لشکر محمود پاک نژاد سکوت شکسته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها

تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها

دیگر خبرها

  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • چرا صهیونیست‌ها از اسامی مقدس برای نامگذاری تسلیحات و عملیات‌های نظامی استفاده می‌کند؟
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب