Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:52:28 GMT

برخی تسهیلات کشاورزان استان سمنان استمهال می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۰۵۸۰

برخی تسهیلات کشاورزان استان سمنان استمهال می‌شود

سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره بروز خسارات سیل هفته گذشته در بخش‌هایی از استان سمنان به خصوص میامی، دامغان و گرمسار، بیان کرد: کمک به کشاورزان در دستور کار قرار دارد و کارشناسان جهاد کشاورزی سراسر استان در حال بررسی و خسارت سنجشی هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون جهاد کشاورزی برنامه استمهال وام‌های کشاورزانی که از خشکسالی خسارت دیده‌اند را در برنامه دارد، بیان کرد: برای کشاورزانی که دچار سیل شده و مزارع شأن را از دست داده‌اند نیز پس از کارشناسی و برآورد خسارات تصمیم‌گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان درباره خسارات خشکسالی، بیان کرد: یک کارگروه به نام کارگروه امهال وام‌ها که در واقع از اختیارات قانون استمهال ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه استفاده می‌کند در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و دبیری جهاد کشاورزی ایجاد شده و پرونده خسارات دیدگان خشکسالی در سطح استان سمنان بررسی می‌شود.

میرعماد با بیان اینکه پس از بررسی اسامی کشاورزانی که از خشکسالی آسیب دیده‌اند اعضای کارگروه شامل نماینده فرمانداری، جهاد کشاورزی و بانک‌های عامل مراتب وقوع خسارت را تأیید و سپس مصوب می‌شود که وام‌های افراد خسارت دیده امهال شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای این ‌کار به استان سمنان اختصاص یافته است که می‌گذارد ما تعداد خوبی از کشاورزان را تحت پوشش استمهال و کمک‌های خشکسالی قرار دهیم، گفت: ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهم ردیف اعتباری مصوبه هیئت دولت در بخش خشکسالی است.

به گزارش مهر، در کنار خشکسالی و سرمازدگی، هفته گذشته سیل مخربی در جنوب و شمال غربی و همچنین شهرستان میامی در استان سمنان خسارات زیادی به باغات کشاورزی و مزارع وارد آورد که به گفته مسئولان جهاد کشاورزی هنوز بررسی‌ها در این باره تمام نشده و پس از کارشناسی، میزان خسارات آن بیان می‌شود و همچنین قرار است در این هفته نشستی برای جبران خسارات این کشاورزان برگزار شود.

کد خبر 5206662

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان هیئت دولت خشکسالی کشاورزی ویروس کرونا روز قدس شب قدر روز جهانی قدس کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا بوشهر ماه مبارك رمضان شیوع کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ فلسطین شب احیا اردبیل جهاد کشاورزی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از برداشت گندم مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت:از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود۳۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر برای برداشت گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
سیدحسینی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت شد و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید