Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@16:38:02 GMT

کلاهبرداری به بهانه کار پاره وقت برای ترجمه

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۰۶۴۵

کلاهبرداری به بهانه کار پاره وقت برای ترجمه

رئیس پلیس فتا استان از کشف یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری در فضای مجازی خبر داد و گفت: اشتغال به صورت مجازی از سوژه های داغ برای کلاهبرداری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ "احسان بهمنی" در تشریح این خبر اظهار داشت: خانمی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد برای فعالیت مجازی مقداری وجه نقد واریز کردم اما شخص مربوطه دیگر پاسخگو نیست، بر همین اساس مراتب برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی بیان داشت: مطابق مستندات اخذ شده، شاکیه با مراجعه به وب سایت دیوار و مشاهده آگهی استخدام پاره وقت ترجمه متون انگلیسی، به کانال تلگرام شرکت صوری هدایت می شود و ضمن پرکردن فرم ثبت نام و ارسال مدارک هویتی،مبلغی را پرداخت می کند،اما عاقبت متوجه می شود آگهی جعلی بوده و پشتیبانی کانال تلگرام دیگر پاسخگو نیست.

 

وی افزود: طی استعلامات و مسدودسازی کارت بانکی مقصد، مالک واقعی حساب مربوطه در استان دیگری شناسایی شد،بر اساس اظهارات متهم،وی اطلاعات اینترنت بانک خود را جهت استخدام و درآمدزایی در اختیار پشتیبان کانال استخدامی قرار داده است و از تراکنشهای غیرمجاز انجام شده اعلام بی خبری کرد .

 

 بهمنی در ادامه گفت: طی بررسی تراکنش های کارت بانکی مقصد مشخص شد متهم اصلی بیش از 15 میلیون تومان بابت هزینه ثبت نام از طریق این حساب بانکی درآمد نامشروع داشته است و متأسفانه به علت مبلغ پایین، افراد فریب خورده از پیگیری و شکایت منصرف شده‌اند لذا کارت بانکی مقصد بر اساس این شکایت مسدود و مبلغ شاکیه عودت شد،همچنین پرونده متشکله برای تحقیقات تکمیلی از طریق دادسرا به استان مربوطه ارجاع شد.

 

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در پایان گفت: افزایش استقبال شهروندان از مشاغل مجازی به سبک دورکاری، سوژه‌ای مناسب برای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری شده است، بنابراین ضروری است شهروندان قبل از واریز وجه، نسبت به اعتبار و صحت آگهی های استخدام اطمینان حاصل کنند و همچنین اگر جرم سایبری اتفاق افتاد حتماً اقدام به شکایت کنند تا کارشناسان پلیس فتا از ادامه فعالیت این افراد کلاهبردار جلوگیری و آنها را تحویل مراجع قضایی دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فضای مجازی ترجمه کلاهبرداری پلیس امنیت پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان غیر بومی تحت عنوان عضویت در شرکت هرمی موسوم به کیونت، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز مطرح کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد افرادی با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت کیونت به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده‌اند.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: بنا بر حساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت ۱۲ نفر را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های متهمان را در منطقه حیدرآباد شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری آنها شدند.

این مقام انتظامی مطرح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت کیونت اعتراف کردند. ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این باند حدود دو میلیارد ریال برآورد می‌شود.

کد خبر 6091353

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج