Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تعدادی از افراد در حوزه تولید با رانت و سرمایه‌داری یا آقازادگی وارد شده و به این عرصه ضربه زده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، با اشاره به برخی مشکلات بر سر راه حوزه تولید در استان قزوین اظهار کرد: برخی از مشکلات اقتصادی در استان قانونی و کج فهمی از قانون است و بعضی دیگر به ادارات و مسئولین مرتبط می‌شود و به این معنی است که تعدادی افراد در حوزه تولید با رانت و سرمایه‌داری یا آقازادگی وارد شده و به این عرصه ضربه زده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در تولید، تجارت معنا ندارد بلکه تولید، کیفیت، رقابت و عرضه و تقاضاست و پاسخگویی به نیاز مطرح است؛ تجارت مدل دیگری دارد به طوری که برخی از تجار و آقازاده‌ها با رانت در صف تولید وارد شدند و شرکت‌های دولتی را گرفتند در حالی که قادر به اداره آن نبودند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ادامه داد: چه بسیار شرکت‌هایی که قوی بودند و به وسیله یک شخص نابلد و ناکارآمد به روز سیاه نشستند و از چرخه تولید خارج شدند.

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون بیان کرد: باید در واگذاری‌ها دقت شود و اصل ۴۴ که واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی است نیز به درستی اجرا شود، کم نیستند شرکت‌های ضعیف که به اشخاص واجد کارایی و کار بلد واگذار شده و دوباره به چرخه تولید بازگشته‌اند و این نمونه عملی  پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌هاست.

استقلال و مقابله با دشمنان در گرو حمایت از تولید است

عضو کمیسیون صنایع مجلس ابراز کرد: گاهی شرکتی در حال تولید و فروش محصولات خود  است اما به علت اینکه نتوانسته بدهی بانک را پرداخت کند، بانک درصدد مصادره آن واحد تولیدی برمی‌آید که این روش غلط است.

وی تاکید کرد: قانون نباید به بانک اجازه دهد با بستن شرکت، مطالبات خود را وصول کند بلکه بانک باید مدارا کرده و با همکاری با مدیر شرکت صبر کند تا درآمد شرکت افزایش یافته و بدهی خود را پرداخت کند.

این مقام مسئول افزود: اینکه از اصل سرمایه مطالبات را برمی‌دارند، نگاه و تفکر غلطی است و این روزها خوشبختانه قوه قضائیه به ریاست آیت الله رئیسی، با فهم درست از مسائل و درک صحیح از قانون در حال مانع زدایی از سر راه تولید است.

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به نسخه شفا بخش تولید عنوان کرد: امروز باید تولید را محور مسائل کشور قرار دهیم و اگر می‌خواهیم در جامعه اشتغال و رفاه ایجاد شود، پشتیبانی از تولید در صدر عملکردهاست.

سیاهکلی در پایان گفت: استقلال و مقابله با دشمنان در گرو حمایت از تولید است و  هرگونه مانع از سر راه تولید باید برداشته شود، حتی اگر قانون هم باشد باید توسط مجلس اصلاح شود.   انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود

احمد بنافی در دیدار با مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر اظهار کرد: ایجاد نیروگاه برق خورشیدی مختص مصارف شرکت سیمان دشتستان یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: همچنین ایجاد خط تولید دوم این شرکت نقش مهمی در افزایش تولید و تقویت اشتغال خواهد داشت که پیشنهاد می‌شود این موضوع دنبال شود.

فرماندار دشتستان بیان کرد: آماده همکاری در راستای توسعه و تقویت شرکت سیمان دشتستان و سرمایه‌گذاری این هلدینگ در شهرستان دشتستان هستیم.

بنافی تصریح کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و در دشتستان برای تحقق عملی شعار سال از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم.

وی گفت: طرح‌های تولیدی و صنعتی و اشتغالزا در دشتستان حمایت و پشتیبانی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • ۹ قانون عجیب که فقط در کشور سوئیس وجود دارد!
  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • نارضایتی تولیدکنندگان در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • دو قانون جدید FIA برای فرمول یک
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی