Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:30:48 GMT

احتمال برگزاری بخش بین‌الملل در جشنواره موسیقی نواحی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۰۹۷۰

احتمال برگزاری بخش بین‌الملل در جشنواره موسیقی نواحی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره موسیقی نواحی، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره، احمد صدری، حمید عسکری، کیوان آقامحسنی و نرگس ذاکرجعفری اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره برگزار شد و اعضای شورا درباره فراخوان جشنواره و همچنین بخش پژوهشی جشنواره موسیقی نواحی ایران در این جلسه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد صدری درباره چگونگی فراخوان گفت: ابتدا باید ببینیم می‌خواهیم این فراخوان را برای چه کسانی منتشر کنیم؟ متن فراخوان باید آن‌قدر ساده، واضح و مبرهن باشد که برای کسی سوال ایجاد نشود. هر واژه‌ای که انتخاب می‌کنید به گونه‌ای باشد که همه آن را متوجه شده و بدانند موضوع این دوره از جشنواره چیست. ما در این جشنواره با گویش‌ها و فرهنگ‌های متفاوتی روبرو هستیم.

کیوان آقامحسنی نیز اظهار کرد: این بحث قابل تامل است، اینکه رابطه جشنواره با هنرمندان قرار است چطور تنظیم شوند، اهمیت زیادی دارد. فکر می‌کنم به چند واسطه خوب نیاز داریم که مناطق و آدم‌ها را شناخته و بتوانند ایده‌ها را منتقل کنند.

حمید عسکری دیگر عضو شورای سیاست‌گذاری نیز گفت: در دوره‌های قبلی به نوازنده‌ها یک موضوع ارایه شده و آن‌ها در همان حوزه یک اثری را آماده و اجرا می‌کردند، اگر ما اساساً بخواهیم این را در سطح کاملاً متفاوتی که رویکرد تماماً موسیقی شناسانه دارد وارد کنیم ممکن است باعث انتقاداتی توسط شرکت کنندگان نسبت به شورا شود.

در بخشی دیگر از این جلسه، محمدعلی مرآتی به بخش پژوهشی جشنواره اشاره کرد و گفت: با توجه به موضوع و محورهای جشنواره از سه دانشگاه تهران، دانشگاه هنر و دانشگاه گیلان حدود ۷ تا ۱۰ پایان نامه برتر شناسایی و درخواست مقاله خواهیم کرد.

وی افزود: البته با توجه به محورهای جشنواره امسال، اگر از دانشجو درخواست مقاله‌ای در یک بازه زمانی و واژگانی داشته باشیم مناسبت‌تر خواهد چون می‌توانیم آن‌را به بخش پژوهش جشنواره برسانیم، با این کار هم به کارهای برتر دانشگاهی توجه خاص می‌کنیم و هم جشنواره می‌تواند از این فرصت بهینه کتاب پژوهشی جشنواره چهاردهم را تهیه کند.

دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی، در پایان این جلسه دعوت از نمایندگان کشورهای دیگر را منتفی ندانست و گفت: شاید بتوانیم به صورت محدود چند گروه موسیقی را به صورت آنلاین دعوت کنیم. در واقع با توجه به ارتباطات بین‌المللی که داریم، از موسیقی شناسان خارج از کشور که در باب موسیقی اقوام ایرانی کار کرده‌اند درخواست کنیم در این حوزه سخنرانی داشته باشند.

کد خبر 5206654 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران جشنواره موسیقی نواحی ایران موسیقی نواحی فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی شبکه جام جم روز قدس جشنواره سینمایی فیلم سینمایی فیلم مستند ماه رمضان ۱۴۰۰ حوزه هنری شبکه مستند سیما انیمیشن شبکه سلامت کاریکاتور سریال ایرانی جشنواره موسیقی نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران را آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

موضوع ویژۀ این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب، تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق، معرفی و شرح زندگانی شخصیت‌های مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیب‌های اجتماعی، ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری هستند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژۀ آموزشگاه‌های هنر‌های نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بر اساس گاهشمار جشنواره، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا ۳۱ خردادماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت نام کنند.

ارزیابی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور خواهد بود آثار برگزیده از ۲۵ شهریور تا ۴ آبان در شهرستان‌ها اجرا خواهند شد.
گفتنی است، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از ۹ تا ۱۶ آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی