Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:13:30 GMT

روزه، روح و جسم را برای اهداف بالاتر آماده می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۱۶۲۹

روزه، روح و جسم را برای اهداف بالاتر آماده می‌کند

ایسنا/لرستان یک مدرس حوزه دانشگاه گفت: مردم می‌دانند روزه می‌تواند باعث تکامل و اجتماعی شدن آن‌ها شود و روح و جسم را برای اهداف بالاتر آماده کند.

لیلا ارشادی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آثار اجتماعی روزه‌داری، اظهار کرد: نجات از روزمرگی اولین اثر اجتماعی روزه‌داری است که تأثیر خوبی بر زندگی افراد می‌گذارد، یعنی انسان برنامه غذایی، استراحت و حتی برنامه کاری خود را تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انسان نباید اسیر بعضی از عادات شود؛ روزه او را از اسارت عادت‌ها نجات می‌دهد و روزه گرفتن در عید فطر به این دلیل حرام است که اسلام نمی‌خواهد انسان به شرایط عادت کند.

ارشادی عنوان کرد: روزه انسان را به یاد گرسنگان و تشنگان می‌اندازد، مخصوصاً در شرایط امروز جامعه که وضعیت بد مالی در بعضی از خانواده‌ها موج می‌زند و خانواده‌ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه‌داشته‌اند، روزه احساس همدردی را در میان افراد جامعه به وجود آورد.

این مدرس حوزه و دانشگاه‌ با اشاره به این‌که روزه افراد را به افطاری دادن سوق می‌دهد که براثر آن، کمک با عزت به نیازمندان در مساجد و مکان‌های عمومی نهادینه می‌شود، افزود: روزه به انسان کمک می‌کند آرامش روح‌اش در گرو آرامش جسم‌اش نباشد، آدم‌های ضعیف آرامش روحشان در گرو آرامش جسم‌شان است و اگر آسایش جسم‌شان مختل شد، آرامش روحشان نیز مختل می‌شود، این درحالی است که زمانی که آسایش روح را از ما می‌گیرند، می‌خواهند این دو مورد را از هم جدا کنند تا ما اسیر تعلقات جسم نباشیم.

وی تصریح کرد: مردم در ماه مبارک رمضان به فقرا بیشتر کمک می‌کنند، برنامه‌های اجتماعی و خیریه‌ها از سنت امیرالمؤمنین(ع) الگو می‌پذیرند و این باعث می‌شود که مردم بیشتر راغب باشند به نیازمندان خدمت کنند.

ارشادی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان بیشتر افراد همسان و متحد هستند، مثلاً مردم باهم سر سفره افطار می‌نشینند، با یکدیگر نماز عید فطر می‌خوانند که این شبیه‌سازی‌ها به نوعی باعث اتحاد و انسجام مردم می‌شود و برای جامعه مفید است.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: مردم ما از اینکه روزه را صرفاً به دید تکلیف نگاه کنند، گذر کرده‌اند؛ اکثر مردم روزه را وسیله‌ای برای خودسازی و رشد می‌دانند، روزه عملی بالاتر از نخوردن و نیاشامیدن است و مردم می‌دانند روزه می‌تواند باعث تکامل و اجتماعی شدن آن‌ها شود و روح و جسم را برای اهداف بالاتر آماده کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روزه روزه داری ماه مبارک رمضان امیرالمومنین عيد فطر ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، روایت کردن کار‌های خوب و مهربانی حال انسان را خوب می‌کند چه برسد بخواهی کار خوب انجام دهی، انسان‌هایی که تمام تلاش شان را می‌کنند تا بتوانند گره از مشکلات مردم باز کنند و مرهمی بر زخم مردم بگذارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • ویسی، در و پنجره‌های فولاد را بست!
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • بالاتر از زیدان: آنچلوتی پرافتخارترین مربی تاریخ رئال
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی