Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماسوری جانشین مسئول دفتر مامایی معاونت درمان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی تا کنون ۳۸۶ مادر باردار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد تنها ۱۵۰ مورد مثبت قطعی اعلام، و در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: عوارض ناشی از بیماری کرونا در مادران باردار با سایر گروه‌ها متفاوت نبوده، اما به دلیل پایین آمدن سیستم ایمنی بدن در این گروه عوارض شدید تری ایجاد می‌کند.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ابلاغیه واکسیناسیون مادران باردار در خراسان جنوبی صادر و واکسیناسیون این گروه از هفته گذشته در استان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید

آیا کرونا بر جنین، نوزاد، کودک و نوجوان تاثیر می‌گذارد؟

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۴۵ نفر تست کرونای مثبت دارند، افزود: از این تعداد ۲۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۱۳ نفرشان نامساعد است.

همچنین از ابتدای شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی تاکنون تعداد ۱۸ هزار و ۹۹۹ بیمار کرونایی در استان بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بوده اند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا ابتلا به کرونا مادران باردار خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تعداد مبتلایان این بیماری در منطقه سیر صعودی گرفته است و با وجود اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام گرفته در منطقه، اقدامات کافی نبوده است.

وی بیان داشت: باید در راستای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت بیماری در منطقه، اقدامات تکمیلی عاجل برای واکسینه کردن دام‌ها انجام شود.

تقوی تصریح کرد: این بیماری در دام زنده هیچ علائم مشخصی ندارد و تنها از راه آزمایش خون مشخص می‌شود که نیازمند دستگاه‌های آزمایشگاهی و نیروی مجرب است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ رأس دام در دیشموک خون گیری شدند، گفت: از این تعداد ۶۱ رأس دام مبتلا تشخیص داده شدند که ۵۶ رأس آن مبتلای قطعی بودند که معدوم شدند.

تقوی افزود: مرحله دوم پایش مردم در روستاها، پس از جواب آزمایش‌ها انجام و تیم سلامت شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه به سرپرستی پزشک متخصص بیماری‌های عفونی به همراه دارویار و داروهای مورد نیاز به روستا اعزام شدند و علاوه بر دارو برای بیماران، آموزش‌های لازم همچون عدم استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی و گوشت خام به اهالی روستا ارائه شد.

کد خبر 6098456

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید و دردناک از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای ؛ قصد فروش یسنا را داشتند
  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • گروه جهادی شهدای صمصامی ناجی زن باردار کوهرنگی
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند