Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@00:19:30 GMT

توسعه ۵۰درصدی سرانه ورزشی در کرمان پلی به‌سوی تندرستی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۲۰۷۷

توسعه ۵۰درصدی سرانه ورزشی در کرمان پلی به‌سوی تندرستی

به‌ گزارش ایرنا، ورزش به‌ عقیده کارشناسان برای همه مردم مفید و ضروری است زیرا این حوزه علاوه بر بهبود وضعیت جسمانی و روحی افراد، حتی احتمال ایجاد استرس، بیماری و افزایش وزن را کاهش می‌دهد.

در این خصوص دولت‌ها با تقویت زیرساخت‌ها و مشوق‌ها، مردم را به فعالیت‌های ورزشی ترغیب می‌کنند و هدف آنان فراهم آوردن فضاهای امن به دور از هر دغدغه‌ای برای فعالیت‌ های مختلف ورزشی، تفریحی، سرگرمی است که در نهایت به سلامت جسمانی و روانی اجتماعات ختم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متولیان امر آمار و ارقام توسعه فضاهای ورزشی از ابتدا تا آغاز دولت یازدهم به‌ازای هر فرد تنها ۴۰ سانتیمتر بوده و تنها طی دولت تدبیرو امید به ۶۰ سانتیمتر رسیده که کارنامه چشمگیر و قابل توجه دولت در این حوزه استان کرمان را نشان می‌دهد.

این مهم در استان کرمان با استفاده از اعتبارات دولتی همچون ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و صنایع محقق شده است، دولت و مسئولان مربوطه در این خصوص علاوه بر توسعه سرانه فضاهای ورزشی حتی در دورترین مناطق استان و ایجاد فضای ورزشی برای مردان، توانسته‌اند بانوان را با جمعیت ۵۰ درصدی استان به این حوزه ترغیب نمایند که نتیجه این فعالیت‌ها در شرایط فعلی به‌طور قطع در زندگی خانواده‌های کرمانی اثرگذار بوده است. 

در واقع برنامه و سیاست‌گذاری دولت، استاندار کرمان و سایر مسئولان این حوزه استان در ارتقای ورزش همگانی و ایجاد توازن بیشترین اثرگذاری را می‌تواند بر لایه‌های مختلف جامعه داشته باشد و همچنین توسعه سرانه ورزشی به طور حتم در شرایط بیماری کرونا و تحریم‌های اقتصادی به رفع مشکلات و تقویت روحی و روانی و سلامت جسمانی جامعه می‌انجامد. 

ارتقای ۵۰ درصدی سرانه فضاهای ورزشی کرمان

استاندار کرمان با تشریح اقدامات زیرساختی مختلف از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در حوزه های مختلف از جمله ورزش گفت: سرانه فضاهای ورزشی استان کرمان طی دولت های یازدهم و دوازدهم از ۴۰سانتیمتر به ۶۰ سانتیمتر رسیده است.

علی زینی‌وند افزود: سرانه فضای ورزشی استان کرمان در برخی شهرستان ها از میانگین کشوری بسیار بالاتر بوده اما این استان به علت وسعت زیادش ، معدل کمتری دارد.

وی با بیان اینکه دولت توازن را در توسعه فضاهای ورزشی استان کرمان دنبال می‌کند ادامه داد: همچنین توسعه ورزش‌های همگانی و ورزش قهرمانی در دستور کار قرار دارد.

توسعه فضاهای ورزشی و در کنار آن توجه به ورزش همگانی و قهرمانی و ایجاد توازن در ورزش استان به‌عنوان سیاست راهبردی دولت، دستاوردهای دیگری را نیز برای این استان به همراه داشته است که در ادامه به بخش‌هایی از آن اشاره می‌شود. 

۴۵ تیم استان کرمان در لیگ های برتر کشور حضور دارند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این زمینه گفت: ۸۷ تیم ورزشی استان  در لیگ های مختلف کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۱ تیم در بخش آقایان و ۳۶ تیم در بخش بانوان حضور دارند.

میثم پاریزی تصریح کرد: در لیگ های برتر کشور که بالاترین سطح رقابت های ورزشی کشور است، استان کرمان ۴۵ تیم ورزشی را در سطح لیگ های برتر کشور داراست که از این تعداد ۲۵ تیم در بخش آقایان و ۲۰ تیم در بخش بانوان حضور دارند که به تعادل نسبی در این حوزه رسیدیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت های ورزش و نگاه به توسعه متوازن آن ها اولویت اصلی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان است، افزود: طی ۲ سال گذشته، بیش از ۱۶۰ هزار متر افتتاحیه داشتیم که یکصد و پنج پروژه ورزشی را در قالب این میزان متراژ افتتاح کردیم.

۵۰ هزار متر تا پایان شهریور ماه به سرانه فضای ورزشی استان افزوده می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰، ۱۶۲ پروژه افتتاح شد، تعدادی پروژه نیز در سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود و بدین ترتیب، حدود ۵۰ هزار متر تا پایان شهریور ماه به سرانه فضای ورزشی استان افزوده می شود که در نتیجه از ۱۵۰هزار متر به ۲۰۰هزار متر خواهد رسید.

وی یادآور شد: از بین ۱۶۲ پروژه ای که طی هشت سال گذشته به بهره برداری رسیده است، ۱۰۵ پروژه طی ۲ سال اخیر افتتاح شده که آمار قابل قبولی است.

پاریزی با بیان اینکه امروز استان کرمان در بین استان های کشور، جایگاه مناسبی دارد، افزود: میانگین سرانه فضای ورزشی استان ۶۰ سانتیمتر است که تقریبا با میانگین کشور برابر است و شاید یک مقدار کمی بالاتر نیز باشیم.

وی عنوان کرد: تا پایان سال ۹۸، ۱۰۷ هزار ورزشکار سازمان یافته را در رشته های مختلف ورزشی داشته ایم، که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی عمده اماکن ورزشی، این آمار در سال ۹۹ به ۴۲ هزار نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: آمار ورزشکاران سازمان یافته استان کرمان در نسبت میانگین با استان های کشور در سال ۹۹ قابل قبول است که جا دارد از مجموعه هیات های ورزشی که در این زمینه تلاش می کنند و در این محدودیت ها سعی دارند که بتوانند فعالیت های ورزشی را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی حمایت خود را انجام دهند، قدردانی می‌شود.

فعالیت حدود ۱۵۰۰ باشگاه ورزشی در استان کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ باشگاه ورزشی در سراسر استان کرمان فعالیت می کنند که با توجه به گستردگی و پهناور بودن استان به دنبال این هستیم، این آمار بتواند با یک رشد مناسبی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تصدی گری بخش دولتی باید کاهش یابد ابراز داشت: در ادامه می‌توان ورزش استان را به صورت مناسبی رشد و توسعه داد.

پرداخت ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در کرمان برای حمایت از ورزش

پاریزی افزود: طی ایام کرونا، در زمینه تسهیلات پرداخت شده به باشگاه های ورزشی آسیب دیده از کرونا، ۵۷۱ پرونده در قالب ۶۴۵ نفر اشتغال را شاهد بودیم که ۲۷ میلیارد تومان درخواستمان از بانک ها بوده و ۱۱ میلیارد تومان پرداخت شده است و این آمار نسبت به کشور آمار قابل قبولی است اما نیاز به همراهی بیشتر بانک ها داریم تا این آسیب به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: ۱۱ هزار روستا در استان کرمان وجود دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ روستا داری دهیاری هستند که اینها جمعیت قابل قبولی را دارند و نیازمند حداقل سرانه فضای ورزشی اند.

پاریزی تاکید کرد: باوجود تمامی تلاش ها و اقدامات انجام شده، از جمله کمک های وزارت ورزش، حمایت های همه مسئولان محلی شهرستان ها، فرمانداران و سایر بخش‌ها در توسعه زیرساخت های ورزش روستایی، محدودیت های بسیاری را در استان کرمان داریم.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که بنگاه های اقتصادی، صنایع و بخش دولتی بتوانند یک نگاه خاص و ویژه برای تقویت بخش مالی به منظور توسعه سرانه فضای ورزشی داشته باشند.

ورزشکاران کرمانی چهار سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو کسب کردند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به سهمیه ها و سکوهای کسب شده ورزشکاران کرمانی در رقابت های فرامرزی و جایگاه مطلوب استان گفت: برای رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو، تاکنون چهار سهمیه تکمیل شده که این سهمیه‌ها به احتمال بالای۹۰ درصد کسب سکو را نیز داشته باشند.

پاریزی افزود: این ورزشکاران به منظور حمایت مالی، پیگیری تمرینات، مسابقات و مربی نیازمند توجه هستند، اگر چه ستاد حمایتی در این خصوص تشکیل شد اما تا به امروز علی رغم مکاتبات صورت گرفته، هیچ گونه حمایتی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: متأسفانه استان کرمان در کسب سهیمه المپیک خوب عمل نکرده که نیازمند توجه بیشتر در این بخش است.

کرمان در پویش‌های ورزش همگانی در رتبه سوم تا پنجم کشور قرار دارد

وی به حوزه فعالیت های ورزش همگانی اشاره و بیان کرد: در بحث پویش هایی که در مدت زمان شیوع کرونا در سطح کشور اتفاق افتاد، استان کرمان در مجموع پویش ها، توانست بین رتبه سوم و پنجم کشور را کسب کند که جا دارد از همکاران خودم در مجموعه اداره کل ورزش و جوانان تشکر کنم.

وی با اشاره به ارزیابی انجام شده، افزود: بیش از ۱۰۰ هزار کلیپ ورزشی به مجموعه فدراسیون ها و وزارت ورزش ارسال شد که اتفاقی مبارک است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: توجه به ورزش بانوان، آمار تیم های بانوان، ورزشکاران سازمان یافته و فضاهای ورزشی که به صورت تخصصی در اختیار بانوان است، نشان می‌دهد که ما، به عمل و نه به شعار، ۵۰ درصد جامعه هدفمان را بانوان تشکیل می دهند که امیدواریم بتوانیم به این هدفگذاری نزدیک و نزدیک تر شویم.

دولت در توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی علاوه بر استفاده از ظرفیت محدود دولتی از بخش خصوصی و باشگاه‌های صنعتی نیز کمک گرفته که این امر می‌تواند فرایند توسعه این حوزه را دوچندان کند.

باشگاه‌های صنعتی کمبودهای ورزش کرمان را پوشش دهند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به ضرورت ترغیب حامیان مالی به ویژه باشگاه های صنعتی گفت: بودجه‌ مجموعه‌های یاد شده باید با سیاسگذاری اعلامی از سوی این اداره کل و هیات های ورزشی، کمبودهای ورزش استان را پوشش دهد که این امر علاوه بر ایجاد توازن، اهداف توسعه‌ای استان را عملیاتی می‌کند.

پاریزی با اشاره به محدودیت های ورزش استان عنوان کرد: فعالیت هیات‌های ورزشی استان در برخی رشته ها به علت نداشتن حامی مالی مستمر، محدود به زمان و شرایط خاصی شده و این امر نوساناتی را در حوزه ورزش قهرمانی ایجاد کرده است.

وی گفت: بسیاری از هیات‌های ورزشی به علت نداشتن حامی مالی، خود تیم داری و اعزام ورزشکاران را انجام می‌دهند که این فرایند با مشکلات عدیده ای روبه رو است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، از نداشتن حامی مالی مستمر در برخی رشته ها به عنوان یکی از مشکلات فعلی هیات‌ها یاد کرد و خواستار جذب حامی از راه باشگاه های صنعتی استان شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: هم اکنون ۴۹ هیات ورزشی فعال را داریم که در بخش های مختلف کار خود را انجام می دهند، به استثنای ۲ هیات، بقیه در بخش های بانوان هم فعالیت دارند.

وی بیان داشت: در سال ۱۴۰۰، تعداد  ۱۵ مجمع انتخاباتی را در سطح استان باید برگزار کنیم که از هیات های ورزشی درخواست می شود، کمک کنند تا برگزاری این مجامع به دور از حواشی باشد.

پاریزی با بیان اینکه در سطح استان، باشگاه های صنعتی زیادی را داریم، افزود: چهار باشگاه فرهنگی ورزشی در صنایع مس، سه باشگاه فعال در حوزه شهرداری ها و ۶ باشگاه صنعتی در شهرستان سیرجان فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: این میزان بخش عمده ای از ورزش قهرمانی استان و فعالیت در آن را پذیرفته اند و در حال تیم داری هستند که امروز شاهد بهترین روزهای ورزشی استان کرمان هستیم.

از دیگر دستگاه‌هایی که طی این سال‌ها کمک چشمگیری به سیاست‌های دولت کرد، شهرداری‌ها بودند که با احداث طرح‌های و فضاهای فرهنگی و ورزشی در شهرها ایفاگر بخشی از توسعه ورزشی با نقش مستقیم بر سلامت عمومی جامعه بودند.

۵۳ هزار مترمربع فضای ورزشی در پارک‌های کرمان اجرا شد

شهردار کرمان هم گفت: در این دوره از مدیریت شهری، بیش از ۵۳ هزار مترمربع فضای ورزشی برای توسعه ورزش همگانی، در پارک‌ها و بوستان‌های این شهر اجرا شده است.

سیدمهران عالم‌زاده افزود: در این دوره ۵۴ بوستان افتتاح شده که ۵۳ هزار مترمربع از این بوستان‌ها، به فضای ورزشی روباز اختصاص دارد.

وی از ایجاد ۶ هزار مترمربع فضای ورزشی سرپوشیده که ۸۰ درصد آن به بخش خصوصی واگذار شده، راه‌اندازی فرهنگ‌سرای تخصصی ورزش شهروندی، راه‌اندازی خانه ورزش معلولان با همکاری هیأت ورزش جانبازان و معلولین، پنج پیاده‌راه سلامت به طول هفت کیلومتر و افزایش هفت کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری تفریحی خبر داد و عنوان کرد: ساخت مجموعه ورزش‌های ساحلی، ساختِ سه پارک ویژه بانوان و برنامه‌ریزی برای برگزاری نخستین المپیاد ورزشی محله‌ها، از دیگر اقدامات شهرداری کرمان است.

شهردار کرمان ادامه داد: در حوزه افراد دارای معلویت نیز، راه‌اندازی فرهنگ‌سرا و فضای تخصصی ورزش ویژه این قشر از جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری کرمان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان، در خصوص ترویج و توسعه ورزش همگانی شهر کرمان، منعقد شد.

ترویج ورزش همگانی از طریق بهسازی توسعه فضاهای عمومی به‌منظور بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه از فضاها و اماکن ورزشی در راستای تحقق تربیت‌بدنی رایگان برای همه و در تمام سطوح، همکاری مشترک در زمینه مناسب‌سازی و توسعه زیرساخت‌های ورزش همگانی با هدف ارتقای سلامت جامعه، پیش‌بینی تسهیلات و به‌کارگیری تمهیدات لازم جهت تشویق و توسعه فعالیت‌های ورزش همگانی با هدف جلب مشارکت مردمی و گسترش نهضت داوطلبانه در حوزه ورزش و برنامه‌ریزی یکپارچه به‌منظور استفاده بهینه از فضاها و اماکن ورزشی در راستای دسترسی رایگان آحاد مختلف جامعه به ورزش همگانی، از موضوعات مورد تأکید در تفاهم‌نامه منعقدشده بین شهرداری کرمان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان است.

برچسب‌ها کرونا کرمان توسعه ایران اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان دولت تدبیر و امید شهرداری کرمان علی زینی وند وزارت ورزش و جوانان دولت کارآمدی دولت استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کرمان توسعه ایران کرونا کرمان توسعه ایران اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان دولت تدبیر و امید شهرداری کرمان علی زینی وند وزارت ورزش و جوانان دولت کارآمدی دولت استانداری کرمان اخبار کنکور مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت اداره کل ورزش و جوانان استان سرانه فضای ورزشی استان باشگاه های صنعتی ورزش همگانی استان کرمان شهرداری کرمان هزار مترمربع فضاهای ورزشی زیرساخت ها ورزش استان تیم در بخش اداره کل فعالیت ها هزار متر بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت در زمینه کتاب‌خوانی خدمات خوبی به روستاها ارائه کرده است

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با یبان اینکه «دولت در زمینه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی خدمات خوبی به روستاها ارائه کرده است» تاکید کرد: هر کتابخانه روستایی می‌تواند مظهر علم و دانش باشد و باید سعی کنیم که به روستاها هم توجه جدی داشته باشیم که البته اقداماتی که در این زمینه انجام شده، از اقدامات قابل تحسین دولت محسوب می‌شود.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات دولت در زمینه افزایش میزان کتابخوانی در مناطق غیربرخوردار اظهار کرد: اعتقاد من بر این است که مقدمه توانایی، دانایی است و یکی از مهمترین وجوه دانایی، مطالعه کتب سودمند، مفید و تحول آفرین است؛ در این زمینه انصاف این است که دولت خدمات خوبی به روستاها ارائه کرده است.

وی با اشاره به ارسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار جلد کتاب به روستاها طی یک سال اخیر گفت: هر کتابخانه روستایی می‌تواند مظهر علم و دانش باشد و باید سعی کنیم که به روستاها هم توجه جدی داشته باشیم که البته اقداماتی که در این زمینه انجام شده، از اقدامات قابل تحسین دولت محسوب می‌شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه نباید به خدمات ارائه شده راضی شویم، عنوان کرد: رضایت به خدمات ارائه شده در این حوزه، سرآغاز توقف ماست؛ در این زمینه باید تلاش‌های‌مان را بیشتر کنیم و در این راستا نیز انتظار ما از رئیس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که نسبت به بسط و گسترش نمایشگاه‌های استانی کتاب اهتمام بیشتری صورت بگیرد.

منتظری با اشاره به آغاز به کار سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روز چهارشنبه گفت: نمایشگاه کتاب در حکم یک سفره رنگین و متنوع فرهنگی و معنوی است که موجب ایجاد کشش برای حضور در نمایشگاه می‌شود و قطعاً نتیجه‌ این کشش، کوشش برای خرید کتاب است؛ اعتقادم بر این است که در کنار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از کارهای فاخر فرهنگی کشور در مقیاس ملی و بین‌المللی محسوب می‌شود و موجب اعتبار و منزلت فرهنگی ماست، باید به دو نکته توجه کنیم؛ یکی اینکه بتوانیم این نمایشگاه را در مقیاس کوچک‌تری در استان‌ها گسترش دهیم چراکه همه علاقه‌مندان به کتاب، امکان حضور در نمایشگاه بین‌المللی تهران ندارند.

وی درباره فراهم بودن امکان خرید اینترنتی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب افزود: فراهم شدن فرصت خرید مجازی  از نمایشگاه کتاب فرصتی خوب و گره گشایی است که طی سال‌های اخیر ایجاد شده است؛ با این وجود به هر دلیل تجربه ثابت کرده است که حتما باید کتاب با چشم دیده شود و در این فضا تنفس کنیم؛ به همین دلیل انتظار داریم که این نمایشگاه در استان‌های مختلف کشور نیز برگزار شود چراکه برگزاری نمایشگاه کتاب در هر استان موجب ایجاد فضایی فرهنگی در آن استان می‌شود؛ بنابراین اگر منابع لازم تامین و این نمایشگاه‌ها در استان‌های مختلف برگزار شود، به عدالت فرهنگی مورد نظر رئیس جمهوری نزدیک‌تر خواهیم شد.

این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر لزوم افزایش امکان خرید کتاب گفت: امروز قیمت کتاب بالاست و گاهی اوقات در نمایشگاه‌های کتاب می‌بینم که مخاطبان عزیزمان با حسرت به کتاب‌ها نگاه می‌کنند و قدرت خرید کتاب را ندارند؛ در این زمینه نیز باید تدابیری اندیشیده شود. باید به سرانه فرهنگی هر ایرانی توجه کنیم.

منتظری با اشاره به اهمیت تعیین سرانه فرهنگی در کشور افزود: امروز در کشور سرانه آموزشی، پژوهشی و بهداشتی داریم اما برای فرهنگ که سرآغاز همه تحولات است سرانه‌ای پیش‌بینی نکردیم؛ در این زمینه در کمیسیون فرهنگی طرحی را با عنوان اقتصاد فرهنگ و هنر با هدف تعیین سرانه فرهنگی برای هر ایرانی پیگیری کردم. اگر این سرانه تعیین شود و مورد توجه قرار بگیرد، وقتی نمایشگاهی در حوزه فرهنگ برگزار می‌شود، مخاطب با شوق و انگیزه بیشتری در نمایشگاه حضور پیدا کند و وقتی در نمایشگاه قدم می‌زند، آهنگ حسرت در دلش نواخته نمی‌شود.

وی در پایان به ارائه پیشنهادی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور پرداخت و گفت: امروز افرادی هستند که مراجعات بسیاری به کتاب‌خانه‌های عمومی و همچنین کتاب‌خانه‌های مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد دارند؛ چنانچه طرحی برای تقدیر و تشویق نوجوانان و جوانانی که بیشترین مراجعه را به کتابخانه‌ها دارند تدوین شود، این تکریم موجب می‌شود که به نوعی فرهنگ کتاب‌خوانی ترویج شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت تامین نیاز قهرمانان ملی را از اولویت‌ها می‌داند
  • درمان اعتیاد باید اجتماع محور باشد
  • عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت در زمینه کتاب‌خوانی خدمات خوبی به روستاها ارائه کرده است
  • تجلیل از ۱۰۰ دانشجوی برتر مسابقات ورزشی دانشگاه پیام نور کرمان
  • حسینی: والیبال باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند
  • حسینی: والیبال ایران باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • تامین سرانه‌های آموزشی گرمدره با تخصیص اراضی دولتی
  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است