Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و چهارمین برنامه «دعوت» میزبان حاج عبدالله و همسرش سهیلا بود که اهل جنوب، استان بوشهر، شهرستان جم روستای دره‌بان بودند. این زوج در ابتدای برنامه اظهار کردند که با یک نگاه عاشق یکدیگر شدند و ازدواج کردند.

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله و همسرش سهیلا بود که اهل جنوب، استان بوشهر، شهرستان جم روستای دره‌بان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زوج در ابتدای برنامه اظهار کردند که با یک نگاه عاشق یکدیگر شدند و ازدواج کردند.
حاج عبداله ادامه داد: ۳۲ سال از ازدواج ما گذشته است. عالم شباب دورانی است سراسر زیبایی. ناگفته نماند نمی‌خواستم زود ازدواج کنم تا از جوانی‌ام استفاده کنم بنابراین یک سال بعد از نامزدی عقد کردیم.

او افزود: ما صاحب چهار فرزند شدیم دو دختر و دو پسر. من باغداری می‌کردم. زمانی که دخترم زهرا به دنیا آمد احساس کردیم قنات در حال خشک شدن است. سال ۸۵ بود که خشک شدن قنات محرز شد. این قنات برای ما حکم زندگی داشت. جد بزرگوارم آن را احیا کرده بود.

حاج عبداله بیان کرد: یک باغبان به خوبی می‌داند نخل‌هایش از او چه می‌خواهند. قنات خشک می‌شد و نخل‌ها هم کم‌کم خشک می‌شدند؛ به افراد زیادی گفتم ما را دریابید اما کسی پاسخگو نبود. درد من این بود حیاتی در حال از بین رفتن است. قنات و نخل یعنی آبادی روستایم اما الان دیگر نمی‌توانم به آن نگاه کنم.

او در ادامه گفت: برای اینکه از لحاظ روحی راحت‌تر باشم برای سرگرمی به سمت دامداری رفتم. لحظه‌ای قنات و باغ از یادم نمی‌رفت؛ به نخل‌ها می‌گفتم دعا کنید آب می‌رسد. یک چاه قدیمی داشتیم که راکد مانده بود و به فکرم رسید که از آن استفاده کنیم آن چاه را پدرم دهه چهل دایر کرده بود. روزی که برای اولین بار از آب چاه استفاده کردیم جشن گرفتیم. برای نخل‌هایم می‌خواندم و با آنها صحبت می‌کردم. باید پای دیارم بایستم؛ با دستان پینه بسته‌ام بیل می‌زنم باری ایرانم این کار را می‌کنم.

در بخشی دیگر دختران حاج عبداله و نوه‌اش کنار پدر و مادر نشستند؛ دختر بزرگ حاج عبداله درباره ازدواج‌اش گفت و بیان کرد: من سنتی ازدواج کردم و راضی‌ام. دختر کوچک هم درباره امکانات و موقعیت‌هایشان گفت: دختران هم سن و سال من بیشتر به فکر درس و مدرسه هستند اما امکانات کم است و خیلی به ما توجهی نمی‌شود.

حجت‌السلام برمایی در پایان خطاب به حاج عبداله گفت: همسرت ۳۲ سال در تمام لحظات تلخ و شیرین کنار تو بوده است؛ در خشکسالی، آبادی و... چه صحبتی با او داری؟ حاج عبداله بیان کرد: من می‌خواهم از همسرم قدردانی کنم دست او را می‌گیرم؛ به همسرم معجزه خدا می‌گویم.

ویژه‌برنامه «دعوت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی کشاورز، سردبیری محیا اسناوندی و حضور حجت‌الاسلام محمد برمایی کارشناس خانواده کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما است که امسال با حفظ رسالت ذاتی خود یعنی پرداختن به مبحث مهم خانواده و با رویکرد اصلی نگاه ویژه به خاندان و بزرگ خاندان ایرانی در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۹:۱۵ پخش می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برنامه دعوت ماه رمضان حاج عبداله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است

علیرضا نقوی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه انتقال شبکه دفع آب‌های سطحی به قنات‌های متروکه سطح شهر و فرونشست‌ها صحت ندارد، گفت: حفره‌ای که در بارندگی‌های اخیر در تقاطع ایرانشهر ایجاد شده، در مسیر پوکه متروکه‌ای بود که عمده دلیل آن اتصال فاضلاب خانگی و واحدهای صنفی اطراف به مسیر قنات بود.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه بارها نسبت به تخلف این قبیل اقدامات شهروندان تذکر داده شد و همشهریان بر اصلاح آن اقدام نکردند، از شرکت آب و فاضلاب هم خواست به این مهم تاکید بیشتری داشته باشد.

وی با تأکید بر اصلاح مسیر فاضلاب‌های خانگی از سوی شهروندان عنوان کرد: بخشی از کسبه و ساکنان اقدام به اتصال لوله‌های فاضلاب خانگی به مسیرهای پوکه قنات می‌کنند که این کار علاوه بر تخلف و جرم بودن، منجر به این قبیل فرونشست‌ها در سطح معابر می‌شود که خسارات جبران‌ناپذیر و جانی نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد بر همکاری دستگاه‌های خدمات رسان برای اصلاح این وضعیت تاکید کرد و افزود: شهرداری منطقه تاریخی در سال گذشته با هزینه ۱۰۷ میلیارد ریال، پروژه دفع آب‌های سطحی از بلوار دهم فروردین تا رودخانه مرکزی را اجرا کرد که خوشبختانه امسال هیچیک از خیابان‌های مسیر دچار آبگرفتگی نبود و روان آب‌ها به رودخانه مرکزی هدایت شده است و خبر منتشر شده مبنی بر هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه صحت ندارد.

کد خبر 6097672

دیگر خبرها

  • راهنمای دیدنی‌های تایلند: نقاطی که در سفر به این کشور حتماً ببینید
  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • مسدودی چند رشته قنات در تفت از پیامد‌های بارش‌های بهاری
  • ترمیم شکستگی لوله اصلی آب شهر ندوشن
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • آرتتا: آرزوی قلبی‌ام امتیاز از دست دادن سیتی است