Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های کازرون در بیانیه‌ای خطاب به مسئولان وزارت علوم و شهرستان؛ خواستار رسیدگی به وضعیت بلاتکلیف دانشکده علوم پایه دانشگاه سلمان فارسی کازرون شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های کازرون در بیانیه‌ای خطاب به مسئولین وزارت علوم و مسئولان شهرستان؛ خواستار رسیدگی به وضعیت بلاتکلیف دانشکده علوم پایه دانشگاه سلمان فارسی کازرون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن بیانیه بدین شرح است:

طرح آمایش آموزش عالی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سرتاسر کشور، و به ویژه در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این روز‌ها ابلاغ شده و رسما کلید خورده است. طرحی، که هرچند زیربنا و کلیت آن منطقی و پذیرفته است، اما مشروط به طراحی نظام‌مند از مجموع نظرات و دیدگاه‌های ذینفعان متعدد ملی و منطقه‌ای و نیز اجرای صحیح آن که قطعاً حائز برکات و مواهب برای کشور و مناطق هدف خواهد بود.


در این میان، پس از مدت‌ها کش و قوس، و بعضا پنهان کاری‌ها و تکذیب‌های مسئولان وزارتی نهایتا به دانشگاه‌ها ابلاغ و اعلام شد، که متاسفانه بدون هیچ دلیل منطقی و علمی، ترکش این طرح به دانشگاه سلمان فارسی کازرون خورد که اشکالات بسیاری بر آن وارد است.


آن چه در این مقطع حساس، مهم است، نحوه مواجهه و پرداخت به آن است. بر اساس شنیده‌ها در نامه ارسالی به دانشگاه دو دانشکده علوم انسانی و فنی و مهندسی به عنوان حوزه فعالیت دانشگاه برشمرده شده و شوربختانه اشاره‌ای به سرنوشت دانشکده علوم پایه، که تعداد قابل توجهی عضو هیئت علمی و بیشترین هزینه برای احداث آن در سایت جدید دانشگاه انجام گرفته، نشده است. این عدم اشاره اگر از روی سهو بوده باشد که امیدواریم چنین بوده، جای اصلاح از سوی وزارت علوم دارد، اما اگر به معنای لغو فعالیت آن، هر چند تدریجی، باشد، به معنای تنزل درجه این مرکز آموزش عالی از دانشگاه به مجتمع آموزش عالی باشد.


برخی شنیده‌ها حکایت از این دارد اگر دانشکده علوم پایه حذف شود، در آینده این مرکز دانشگاهی به عنوان مجتمع آموزش عالی زیر نظر یکی از دانشگاه‌های شیراز اداره خواهد شد و آینده مطلوبی برای آن متصور نخواهیم بود.


از مسئولان شهرستان می‌خواهیم همت و عزم راسخ خود را برای حل این مسئله بکار گرفته و از میراث گرانبهای علمی که از آیت الله ایمانی و دیگر بزرگان و دلسوزان این شهر بجای مانده، حراست نمایند و چهره شهرستان کازرون که به عنوان یک شهر دانشگاهی و علمی با بیشترین مرکز آموزش عالی در سطح استان مطرح است خدشه دار نگردد.


به مسولان وزارت علوم نیز هشدار می‌دهیم اگر بخواهند در روز‌های پایانی این دولت دست به چنین اقدامی بزنند، نه تنها دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی بلکه دانشجویان شش مرکز آموزش عالی شهرستان ساکت نخواهند نشست و به مطالبه گری تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهند داد.

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سلمان فارسی کازرون،
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون، دانشگاه پیام نور مرکز کازرون،
آموزشکده فنی حرفه‌ای دختران کازرون، مرکز اموزش عالی زینب کبری (س) دانشگاه فرهنگیان.
دانشگاه جامع علمی کاربردی کازرون، آموزشکده فنی حرفه‌ای سما کازرون

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه سلمان فارسی وزارت علوم طرح آمایش آموزش عالی دانشگاه سلمان فارسی کازرون دانشکده علوم پایه وزارت علوم دانشگاه ها آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: امسال ۳۹ هزار داوطلب در استان کرمانشاه در کنکور سراسری شرکت کردند که  از این تعداد ۶۲ درصد نفر زن و ۳۸ درصد هم مرد بودند.
سجاد دادفر افزود:  از مجموع شرکت کنندگان ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۵ درصد در رشته ریاضی، ۲ در رشته زبان‌های خارجی و ۳۴ درصد هم در رشته علوم انسانی بودند.
آزمون سراسری کنکور امروز و فردا همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )