Web Analytics Made Easy - Statcounter

به عقیده مقام پارلمانی روسیه، حمایت آمریکا از نظریه "جهان قانون‌مند" که قواعد آن تنها مطابق با اهداف خود آنها تعیین می‌شود، تلاش برای تحمیل دیدگاه غربی‌ها بر سایر جهان است که مورد قبول بسیاری از کشورها نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "آلکسی پوشکوف" عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه به تفسیر اظهارات "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا در این باره پرداخت که گفته "ایالات متحده طی سال‌های اخیر از "جهان قانونمندی" حمایت کرده که مطابق قواعد آن بیش از 70 سال است به حفظ صلح کمک کرده، ولیروسیه و چین با آن مخالفند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، چنین طرز فکری "فرمولی حیله‌گرانه" برای دست یابی به اهداف آمریکاست.

این سناتور روس یادآور شد: «بلینکن مشخص نکرده که منظورش از "Therule-basedworld" کدام قوانین است. او از منشور سازمان ملل یا ضوابط حقوق بین‌الملل حرفی به میان نیاورده است. بدین ترتیب، وزیر خارجه آمریکا آشکارا از سیاست دونالد ترامپ انتقاد کرده و قصد دولت جدید آمریکا برای سلطه بر جهان را مورد تأیید قرار داده، چرا که آمریکا و متحدین غربی آن تلاش می کنند تا قوانین مورد نظر خود را بر سایر جهان تحمیل کنند.»

آلکسی پوشکوف افزود: «تصادفی نیست که سرگئی لاوروف نیز شب گذشته در نشست سران شورای امنیت، آمریکا و متخدانش را به توتالیتاریسم در عرصه بین المللی متهم کرد. این در حالی است که روسیه چنین فرمولی -"جهان قانون‌مند" نداشته و جهان تک قطبی و برخورد یکجانبه را قبول ندارد.»

این مقام پارلمانی روس بعنوان نمونه "قوانین" مورد نظر واشنگتن ، به حمله نظامی آمریکا به عراق بر اساس یک دروغ آشکار یا جنایت مقامات کی‌یف در سوزاندن دست جمعی مردم در اودسا در سال 2014 اشاره کرد که هیچیک مسئولیت اقدام خود را بر عهده نمی‌گیرند.  

پوشکوف افزود: «البته دیگر کشورهای جهان هیچ تعهدی ندارند که از "قوانین آمریکایی" پیروی کنند و این مسئله را به رسمیت نخواهند شناخت که این قوانین جایگزین ضوابط حقوق بین الملل باشد.»

این سناتور روس پیش از این نیز گفته بود دقیقاً اجرای چنین این نظریه آمریکایی بوده که تاکنون مناقشات جهانی و جنگ‌های منطقه‌ای را بوجود آورده که از جمله مهمترین آن، بوجود آمدن گروه تروریستی داعش است. به عقیده وی، البته نظم جهانی مورد علاقه غربی‌ها از هم اکنون در حال از بین رفتن است.

سناتور روس: نظم جهانی مورد نظر آمریکا در حال فروپاشی استسناتور روس: هدف آمریکا اعمال فشار حداکثری بر مسکو استسناتور پوشکوف: دولت اوکراین کاملاً وابسته به غرب است

انتهای پیام/

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه سناتور روس بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دو قانون جدید FIA برای فرمول یک
  • خسروپناه: اگر معلم جلوتر از پارادایم فکری دانش آموز حرکت نکند،‌ جا می‌ماند
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد