Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، خواستار پیگیری جدی از سوی دولت و ستاد عتبات عالیات برای احداث خط ریلی از استان‌های مختلف از جمله یزد به نجف و کربلا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌ آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد اظهار داشت: ضروری است که نسل‌های آینده ما امکان آشنایی و زیارت اهل بیت(ع) را داشته باشند زیرا اساس دین و انقلاب ما نیز آشنایی با سیره اهل بیت(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی به ویژه استان یزد، علاقمند به اهل بیت(ع) هستند، افزود: حتی کسانی که وضعیت مالی مناسبی ندارند، علاقمند به انجام کاری برای زوار امام حسین(ع) و سایر ائمه(ع) هستند.

ناصری تاکید کرد: عشق اهل بیت(ع) باید در قلب جوانان ما نهادینه شود زیرا این محبت، عشق به خدا را به دنبال خواهد داشت و مسیر کمال را به آنها نشان می‌دهد.

امام جمعه یزد با اشاره به مشارکت خوب ارادتمندان به اهل بیت(ع) در امر بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد: امروز به عنوان یک وظیفه و تکلیف لازم است در زمینه بازسازی عتبات عالیات مشارکت کنیم.

وی با اشاره به لزوم مشارکت خیران برای احداث صحن‌های مختلف در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین ادامه داد: شایسته است که هیئت‌های مذهبی نیز به میدان بیایند و در این زمینه مشارکت کنند.

ناصری از اعضای ستاد عتبات عالیات استان یزد نیز خواست: برای اقداماتی که لازم است انجام شود، برنامه داشته باشند و مخاطبان برنامه‌های خود را شناسایی کرده و از نمایندگان آنها در نشست‌های ستاد  عتبات عالیات دعوت کنند. 

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید رفاه و آسایش زائران عتبات عالیات را مدنظر قرار دهیم، افزود: حمل و نقل یکی از مشکلاتی است که زائران حرم حضرت علی(ع) و حضرت امام حسین(ع) با آن مواجه هستند.

وی، طولانی بودن راه، حوادث و خطرات احتمالی، کمبود اتوبوس در مواقع خاص به ویژه در سفر اربعین را از مشکلات حمل و نقل زمینی برشمرد و خواستار راه اندازی راه آهن از استانهای مختلف کشور از جمله یزد به کربلا و نجف شد.

ناصری از ستاد بازسازی عتبات عالیات استان‌ها و استانداران خواست تا این موضوع را هم در ایران و هم در کشور عراق پیگیری کنند تا با راه‌اندازی خطوط ریلی، بزرگترین خدمت را به زائران عتبات عالیات عراق ارائه دهند.

پایان پیام/682

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد خط ریلی نجف اشرف کربلا نجف بازسازی عتبات عالیات اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، عباس بابایی ظهر سه شنبه در نخستین جلسه ستاد برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امسال سه هزار زائر به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند، گفت: کمیته اعزام نیز با محوریت سپاه، انجام فرآیندهای لازم از قبیل ثبت نام، ساماندهی کاروان‌ها و اعزام را برعهده دارد.

وی افزود: برای اعزام مطلوب زائران چندین کمیته همکاری می‌کنند و متولی کمیته مراسم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان است که این کمیته‌ها برنامه‌های مربوط به سالگرد ارتحال و قیام ۱۵ خرداد را در شهرها و روستاها آغاز کرده است.

دبیر ستاد برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد در استان زنجان گفت: فرمانداران نیز در شهرستان‌ها ستاد شهرستانی و کمیته‌های زیر مجموعه را فعال کنند تا با همکاری مطلوب کمیته‌های زیر مجموعه خدمت رسانی مطلوبی به زائران ارائه شود.

بابایی با بیان اینکه مسؤولیت مراسم‌ها با شورای تبلیغات اسلامی است، افزود: برخی ادارات برنامه‌های برای این ایام دارند که ایجاد هماهنگی بین کمیته ستاد و رفع مشکلات احتمالی هم باید مد نظر قرار گیرد.

وی کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی را یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کمیته‌ها در روند برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد در استان زنجان عنوان کرد و گفت: صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در پوشش خبری و اطلاع‌رسانی برنامه‌های ستاد ارتحال و قیام ۱۵ خرداد نقش محوری دارند.

کد خبر 6099668

دیگر خبرها

  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند
  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • زیرساخت های بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) کرمان ایجاد می شود
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند