Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم رضیعی پزشک و قاری قرآن معتقد است اگر در شرایط کنونی، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم و به صورت خودخواسته در معرض بیماری قرار بگیریم، دستور خدا را نقض کرده‌ایم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، قاسم رضیعی، میهمان هجدهمین برنامه هیئت‌آنلاین بود. رضیعی متخصص در حوزه پزشکی هسته‌ای است که علاوه بر پزشکی، مقالات متعددی را در حوزه صوت، تجوید و لحن به نگارش درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضیعی در ابتدای این گفت‌و‌گو از نحوه ورودش به عرصه قرآنی گفت: من پیش از تحصیلات پزشکی، قاری بودم. وقتی دانشگاه قبول شدم خیلی جدی امر آموزش قرآن را پیگیری کردم. سال 1368 که برای دانشگاه به تهران آمدم، آرزویم دیدن اساتید قرآن در این شهر بود. دوران  دانشجویی، فرصت خوبی برای آشنایی با مرحوم حاج‌علی اربابی، استاد موسوی بلده و استاد خدام حسینی و اساتید دیگر شد.

"سلامت معنوی" راه نجات از بیماری‌های روحی

وی درباره اینکه قرآن می‌تواند شفا باشد، گفت: پاسخ این نکته با رجوع به متن قرآن به دست می‌آید. قرآن خودش را این‌طور معرفی کرده‌ است: «و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمة للمومنین.» حالا شفا ممکن است شفای جسمی باشد یا روحی. اما آنچه مدنظر خداوند در این آیه ‌است شفای روحی است که امروزه به آن سلامت معنوی می‌گویند. سازمان بهداشت جهانی قبلاً فقط سلامت جسم، روح و اجتماع را مطرح می‌کرد اما امروز بر بعد چهارم سلامت تحت عنوان «سلامت معنوی» نیز تأکید دارد. یعنی هرچقدر ارتباط انسان با خدا نزدیک‌تر باشد راحت‌تر بیماری را پذیرا می‌شود و بهبودی پیدا می‌کند. این توصیه سازمان بهداشت جهانی است که در کنار دارو و درمان، باید معنویت بیمار را هم ارتقاء داد.

افرادی که دستور خداوند را نقض می‌کنند!

این قاری قرآن در پاسخ به اینکه جامعه امروز ما به ابن‌سینا بیشتر نیاز دارد یا یک عالم دینی گفت: این‌ها با هم مغایرتی ندارند. نمی‌توان گفت جامعه ما به کدامیک از این‌ها نیاز دارد. شما باید سالم باشید و دین ما در این باره دستوراتی دارد که در قرآن هم آمده است. خداوندی که برای طعام انسان دستور می‌دهد که مراقب باشید چه می‌خورید و نسبت ‌به سلامت جسم انسان حساس است همین اندازه برای روح انسان هم حساس است. هر دوی این‌ها باید با هم باشد. ما مرتاض نیستیم که جسم را رها کنیم. در قرآن آمده با دست خودتان، خودتان را به هلاکت نیندازید.

وی افزود: در شرایط فعلی و شیوع کرونا، اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم و به صورت خودخواسته در معرض بیماری قرار بگیریم، مثلاً بگوییم که به ماسک اعتقادی ندارم؛ اگر بیمار شویم دستور خدا را نقض کردیم چون خدا در قرآن فرموده خودتان را به دست خودتان به هلاکت نیندازید.

رضیعی گفت: یکی از کارهای قاری قرآن، تبلیغ و ترویج است. من نمی‌توانم بگویم کسی به‌خاطر من، قاری شده است اما ممکن است کسی به‌خاطر شنیدن قرآن جذب دین و مکتب شده ‌باشد. مگر می‌شود انسان صدای قرائت سوره حمد عبدالباسط را بشنود و جذب نشود؟ مهم مأنوس شدن با قرآن است. حدیثی هست که می‌فرماید کسی که قرآن را می‌خواند و کسی که گوش می‌دهد هر دو ثواب یکسانی می‌برند.

او با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست‌جمهوری و سخت بودن مسئولیت در قبال مردم تأکید کرد: ای‌کاش ما به آن درجه از بلوغ می‌رسیدیم که می‌فهمیدیم مسئولیت، یک تقسیم کار است. این مسئولیت، یک جایگاه رفیع نیست. در هر جامعه‌ای باید این تقسیم کار صورت بگیرد. اگر دیدید مسئولی خودش را می‌گیرد و در دل مردم جایی ندارد او به بلوغ نرسیده ‌است.

رئیس جمهور باید مسئولیت‌پذیر باشد

وی اضافه کرد: در آیه‌ 24 صوره صافات در قرآن کریم آمده که:«وقفوهم انهم مسئولون» روز قیامت وقتی‌که هر کس گرفتار خودش است و حتی از فرزند خود می‌گریزد خدا می‌فرماید آن‌ها را نگه دارید چون آن‌ها مسئول بودند. مسئولیت داشتن، راحت نیست. در ایام انتخابات که همه برای ریاست‌جمهوری سر و دست می‌شکنند و با وعده‌های دروغ یا صادق در پی جذب رأی هستند فکر نکنند حلوا پخش می‌کنند. مسئولیت داشتن، بار خیلی سنگینی است و به این راحتی زیر بار این مسئولیت نباید رفت.

بخشی از گفت‌گوی صابر خراسانی با قاسم رضیعی را مشاهده می‌کنید:

«هیئت‌آنلاین» ویژه‌برنامه 30 قسمتی تهیه‌شده به نویسندگی حامد عسگری، اجرای صابر خراسانی و کارگردانی امیر تاجیک است. این مجموعه در شب‌های ماه رمضان از وبسایت و اپلیکیشن «هیئت‌آنلاین» و سامانه‌های دیگر در فضای مجازی برای مخاطبان منتشر  می‌شود.

صداقت: آمارهای غیرواقعی درباره تعداد حافظان قرآن به چه کار می‌آید؟ / به فکر جلسات قرآن باشید

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هیئت قاریان قرآن قرآن کریم هیئت قاریان قرآن قرآن کریم دستور خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلوپ: ناامیدی بی‌سابقه‌ای را تجربه کردم؛ با آن بازی برابر اورتون نباید هم قهرمان شویم

یورگن کلوپ می‌گوید مسئولیت فروپاشی در گودیسون پارک برعهده اوست و حالا کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس فقط دو مدعی دارد

طرفداری | لیورپول در حالی عصر شنبه در لیگ برتر انگلیس مقابل وست هم قرار می‌گیرد که با باختش مقابل اورتون در دربی مرسی‌ساید، امیدش برای فتح لیگ برتر انگلیس کمرنگ‌ترین حالت ممکن شده است.

صحبت‌های یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول پیش از مسابقه مقابل وست هم روز شنبه ساعت 15:00 به وقت تهران را به نقل از لیورپول اکو می‌خوانید.

ناامیدی بی‌سابقه و روحیه خراب

این یک چالش و مسئولیت است. به یاد نمی‌آورم بعد از یک بازی مثل بازی چهارشنبه شب چنین ناامیدی‌ای را تجربه کرده باشم. در زندگی‌ام بارها ناامید شده ام ولی این یکی خاص بود. آرسنال و سیتی فوتبال خوبی بازی می کنند و ما هم در جدول به این جایگاه رسیده‌ایم چون توانایی بازی با آن سبک را داریم. مسئولیت روحیه تیم بر عهده من است و نمی‌توانم بگویم الان در بهترین شرایط هستیم. ما نبرد سرنوشت‌ساز در گودیسون پارک را به بدترین شکل باختیم اما به طور کلی چند هفته ای است که فوتبال مثبتی بازی نکرده‌ایم. باید سریع برگردیم و مثبت باشیم. تمام تلاشم را می کنم تا دوباره از فوتبالمان لذت ببرم چون آن چیزی که چهارشنبه دیدیم اصلا مثبت نبود.

لیگ برتر حالا یک کورس دو اسبه است 

مطمئن هستم سیتی و آرسنال ادامه لیگ را یک کورس دو اسبه می بینند. شاید در نشست‌های خبری چیز دیگری بگویند اما انتظار ندارم آن‌ها دو بازی را ببازند. ما باید در صورت باخت آن ها، از همین بازی با وست‌هم شروع به تعقیبشان کنیم. آن‌ها هم بازی آخرشان را باخته اند و باید واکنش نشان دهند، ما هم همینطور. پس باید ببینیم چه می شود.

 باخت در گودیسون پارک

قطعا مسئولیت باخت در دربی را بر عهده می گیرم. می‌توانیم به عوامل زیادی اشاره کنیم. آیا خسته هستیم؟ بله، فصل طولانی بوده، بازیکنانی مثل ترنت از مصدومیت برگشته‌اند، اما به او نیاز داریم. آیا او می تواند در بهترین فرمش باشد؟ احتمالا نه. آلیسون برای مدت زیادی بازی نکرد، برنامه فشرده‌ای داشتیم، یک یا دو نفر در بهترین شرایط نبودند اما بی تجربگی هم نقش داشت. قطعا خیلی ناامید هستیم و نمی‌توانیم این شرایط را فورا تغییر دهیم. باخت به اورتون، اگر از آن درس نگیریم نتیجه بدی است. بازیکنان باید سال بعد، با مربی جدید از آن درس بگیرند اما می توانند همین حالا هم از آن استفاده کنند. حالا امیدواریم بتوانیم در بازی بعدی به صورت کوتاه مدت از آن استفاده کنیم.

علاقه آرنه اسلوت به مربیگری در لیورپول

چیزی نخوانده‌ام اما می‌دانم آرنه حرف‌هایی زده است. به من مربوط نیست اما برایم خیلی خوب است که او به‌عنوان کسی که می‌خواهد این شغل را بپذیرد، هیجان‌زده باشد. سبک بازی تیم او را دوست دارم، همه چیزهایی که درباره او به عنوان یک شخص می‌شنوم را دوست دارم. چند نفری که می شناسم به من درباره او گفته‌اند. اسلوت مربی خوبی است. همه چیز بسیار خوب به نظر می رسد. داشتن بهترین شغل در بهترین باشگاه دنیا با فضایِ سالم رشد و آدم‌های فوق‌العاده.

پایان کار کلوپ در لیورپول

الان فصلم را ارزیابی نمی‌کنم. الان وقت تسلیم شدن و بالا بردن پرچم سفید نیست. الان فقط باید به خودمان نگاه کنیم وقتی مثل بازی با اورتون بازی می کنیم چرا باید قهرمان شویم ؟ اما قبل از آن خیلی خوب بازی کردیم، برایش تلاش کردیم، برای همه یک دردسر واقعی بودیم. نتایج خوبی به دست آوردیم یا خوب بازی کردیم. لیاقت اینجایی که هستیم را داریم و حالا باید از آن استفاده کنیم. نمی خواهیم به هر دلیلی فشار را حس کنیم.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • کلوپ: ناامیدی بی‌سابقه‌ای را تجربه کردم؛ با آن بازی برابر اورتون نباید هم قهرمان شویم
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه