Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان از شناسایی و تعقیب قضایی عوامل اصلی گروه سازمان‌یافته تقلب در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ خبر داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری چهارمحال و بختیاری سعید جریده اصل اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ برخی افراد با انگیزه‌های مالی و سودجویانه ضمن تشکیل یک گروه سازمان‌یافته مبادرت به اغفال تعدادی از دانش آموزان در رشته‌های مختلف کردند و به آن‌ها و والدینشان اطمینان خاطر دادند که به سوالات کنکور سراسری و پاسخنامه سوالات دسترسی دارند و می‌توانند در ازای دریافت مبالغی، هم‌زمان با روز برگزاری آزمون سراسری پاسخ سوالات کنکور را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان افزود: در روز برگزاری آزمون سراسری از برخی داوطلبان تجهیزات الکترونیکی برای تقلب کشف شد که این تجهیزات از طریق گروه مجرمانه تهیه و در اختیار داوطلبان قرار گرفته بود، البته با هوشیاری و دقت مراقبان این افراد موفق به استفاده از این تجهیزات نشدند.

وی با بیان اینکه پس از کشف تجهیزات ذکر شده، تحقیقات قضایی جامع و کاملی برای کشف ابعاد قضیه آغاز شد، ادامه داد: در روند تحقیقات مشخص شد که عده‌ای سودجو با تشکیل گروهی سازمان‌یافته نسبت به فعالیت غیرمجاز در زمینه کنکور سراسری اقدام و مدعی دسترسی به سوالات کنکور سراسری و پاسخ نامه‌ها هستند.

جریده با بیان اینکه همه عوامل گروه سازمان‌یافته تقلب در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ در اسرع وقت شناسایی، دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند، تصریح کرد: در حال حاضر تحقیقات جهت بررسی صحت یا نادرستی ادعای متهمان در جریان است و تا اتمام تحقیقات نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان خاطرنشان کرد: باوجود آن‌که متهمان با افراد دیگری در سایر استان‌های کشور مرتبط بودند و بایستی آن افراد نیز شناسایی و از آن‌ها نیز تحقیق شود، بنابراین رسیدگی قضایی تاکنون ادامه یافته است.

وی افزود: تحقیقات قضایی این موضوع در آینده‌ای نزدیک در دادسرای عمومی و انقلاب لردگان خاتمه پیدا می‌کند، باتوجه به دلایل به دست آمده مبنی بر ارتکاب جرم از سوی متهمان، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری ارسال خواهد شد.

جریده اصل با اشاره به اینکه همه داوطبان کنکور سراسری که با این گروه مجرمانه ارتباط داشتند در همان ابتدای کار شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: اسامی این داوطلبانی که اقدام به تقلب کردند نیز به سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام شد تا مطابق مقررات نسبت به تخلفات احتمالی ایشان رسیدگی و اتخاذ تصمیم شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان در پایان گفت: طی چند روز اخیر تمامی موسسات غیرمجازی که در زمینه کنکور سراسری در شهرستان لردگان فعالیت داشتند، شناسایی و دستورات قضایی لازم برای پلمب این موسسات و جلوگیری از فعالیت آن‌ها صادر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استانی شهرستانها منطقه چهارمحال و بختیاری کنکور سراسری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان گروه سازمان یافته کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) خشم نماینده اسرائیل در سازمان ملل برای اعتراضات سراسری دانشجو‌یان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • تقلب و تقلای پادشاهان عریان لیبرال دموکراسی
  • قاتل ۱۰۰ هزار دلاری دستگیر شد
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • سارقان مدرسه در دام پلیس
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • (ویدئو) خشم نماینده اسرائیل در سازمان ملل برای اعتراضات سراسری دانشجو‌یان