Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ با گذشت ۱۵ماه از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران، دامنه‌های شیوع این ویروس منحوس همچنان بخش‌های مختلف کشور را درگیر کرده که این مشکلات در حوزه واحدهای کوچک به‌ویژه ورزشی نمود جدی‌تر داشته و سبب گلایه ورزشکاران و سرمایه‌گذاران شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مشهدمقدس؛  حدود 15ماه از اعلام رسمی ورود ویروس منحوس کرونا به کشورمان می‌گذرد و متأسفانه علاوه بر قربانی‌شدن ده‌ها هزار تن از هموطنان، هنوز مشکلات متعدد شیوع این بیماری ادامه دارد؛ از چالش‌های اجتماعی در نتیجه‌ی خانه‌نشینی و کاهش روحیه افراد تا ضربات مهلک به پیکره اقتصاد به‌ویژه واحدهای کوچک که بعضی از آنها را از مرز ورشکستگی هم گذرانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین اما حوزه ورزش شاید یکی از مظلوم‌ترین بخش‌هایی بوده باشد که تاکنون مورد خسارت‌های سنگین قرار گرفته و البته به‌نظر می‌رسد از سوی سیاستگذاران ستاد ملی کرونا نیز توجه ویژه‌ای به مشکلات اقتصادی این بخش نشده است. چه آن‌که در ایام کرونایی هربار قرار به اجرای محدودیتی شد، واحدهای متعهد ورزشی در زمره نخستین گروه‌هایی بودند که سریعاً دستورات ستاد مربوطه را سرلوحه کار قرار داده و نسبت به تعطیلی موقت یا بلندمدت اقدام می‌کردند.

این تعطیلی‌ها اگرچه عرفاً و شرعاً مطابق قانون باید به مرحله اجرا می‌رسید اما بدیهی‌است همکاری جامعه ورزش و به‌طور خاص مسئولان واحدهای خصوصی همواره حداکثری بوده است. با این وجود، سرمایه‌گذاران این واحدها از حیث شیوع کرونا بیشترین آسیب را دیده‌اند و به‌عنوان نمونه باشگاه‌داران رشته‌های آمادگی جسمانی بارها و بارها نسبت به اتخاذ تصمیم‌های ستاد کرونا بر مبنای کار تخصصی-مشورتی و دریافت نظر کارشناسان مورد تأیید مراجع ورزشی درخواست مساعدت داشته‌اند که با تداوم گلایه‌ها، این‌گونه در ذهن تداعی می‌شود که شاید اقدامات تخصصی در حوزه ورزشی مورد توجه ستاد کرونا قرار نگرفته و تعطیلات گاه‌وبی‌گاه نیز از همین مسئله نشأت می‌گیرد.

قدر مسلم در شرایط فعلی که بسیاری از مسئولان واحدهای خصوصی فعال در حوزه ورزش به‌طور رسمی و غیررسمی اعلام ورشکستگی کرده و تسهیلات کرونایی را هم صعب‌الوصول می‌دانند، لازم است ستاد ملی کرونا برای جلوگیری از ادامه این روند آسیب‌زا ضمن شفاف‌سازی عملکرد در حوزه رسیدگی به درخواست‌های جامعه ورزش، مشخص کند در تشکیلات موسوم به «ستاد مقابله با کرونا در ورزش» چه کارگروه‌هایی از لحاظ عملیاتی یا مشورتی با ستاد مربوطه تعامل دارند و جزئیات فعالیت این کارگروه‌ها به‌چه صورتی است و یا اگر عملاً کارگروهی فعال نیست، رسماً یک کارگروه ویژه و کاربردی ادامه کار تا واکسیناسیون عمومی در کشور را در دست بگیرد تا بتواند مطالبات باشگاه‌داران را تا حد امکان محقق کند.

دوگانگی ورزش تهران در روزهای قرمز کرونایی/ باشگاه‌ها تعطیل، مسابقات فیتنس و شطرنج برقرار!ستاد مقابله با کرونا یا شیوع کرونا؟ از اظهارات متناقض رئیس جمهور تا برقراری محدودیت‌های ناقص!ویروس تناقض ستاد ملی مقابله با کرونا را تهدید می‌کند/ مسئول پیک چهارم کرونا کیست؟!

انتهای پیام/س

R1573/P/S6,1188/CT4 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا تورنمنت‌های ورزشی بدنسازی و پرورش اندام ورزش ایران بیشتر بخوانید... ستاد مقابله با کرونا یا شیوع کرونا؟ از اظهارات متناقض رئیس جمهور تا برقراری محدودیت‌های ناقص! دوگانگی ورزش تهران در روزهای قرمز کرونایی/ باشگاه‌ها تعطیل، مسابقات فیتنس و شطرنج برقرار! قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ستاد مقابله با کرونا یا شیوع کرونا؟ از اظهارات متناقض رئیس جمهور تا برقراری محدودیت‌های ناقص! دوگانگی ورزش تهران در روزهای قرمز کرونایی/ باشگاه‌ها تعطیل، مسابقات فیتنس و شطرنج برقرار! واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا تورنمنت‌های ورزشی بدنسازی و پرورش اندام ورزش ایران پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ جزییات جذب نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش اعلام شد ۲ بارش شدید باران و تگرگ در تبریز/ سیل خودروهای برخی محلات شرق تبریز را زیر آب برد + فیلم ۳ جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران|سایه سنگین پیک جدید با ویروس جهش‌یافته/ خطر بیخ‌گوش پایتخت/ اما و اگر‌ تاب‌آوری سیستم بهداشت و درمان در پیک پنجم + نقشه و نمودار ۴ مداحی زیبای حاج مهدی رسولی به‌مناسبت شب‌های قدر/ "بسم‌الله‌النور" + فیلم ۵ تصمیمات جدید در مورد بازگشایی اصناف البرز از شنبه اجرایی می‌شود ۶ معاون وزیر بهداشت: به دانش کامل تولید واکسن کرونا دست یافته‌ایم/ "سلامت مردم" و "آبروی کشور" را در تولید واکسن مدنظر داریم ۷ آموزش مجازی یا والدین و فرزندان؛ کدامیک مقصر افت تحصیلی دانش‌آموزان هستند؟ ۸ ۲ نیروی بسیجی منطقه بلوچستان در درگیری با اشرار به شهادت رسیدند اخبار روز استانها فرمانده‌کل سپاه: دشمن را با شکست‌های خفت‌بار روانه گورستان تاریخ می‌کنیم معاون وزیر بهداشت: به دانش کامل تولید واکسن کرونا دست یافته‌ایم/ "سلامت مردم" و "آبروی کشور" را در تولید واکسن مدنظر داریم جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران|سایه سنگین پیک جدید با ویروس جهش‌یافته/ خطر بیخ‌گوش پایتخت/ اما و اگر‌ تاب‌آوری سیستم بهداشت و درمان در پیک پنجم + نقشه و نمودار شناسایی ‌گروه سازمان‌یافته تقلب در کنکور سال ۹۹ / ‌عوامل اصلی در شهرکرد بازداشت شدند مهمترین اخبار فرمانده‌کل سپاه: دشمن را با شکست‌های خفت‌بار روانه گورستان تاریخ می‌کنیم روحانی: به روند عبور پیک چهارم کرونا رسیده‌ایم/ بهترین واکسن اولین واکسن است شورای ائتلاف مطالبه نیروهای انقلاب را برای تصمیم نهایی به آقای رئیسی منعکس کرده است|‌گفتگوی تسنیم با سخنگوی شورای ائتلاف سوم خرداد پایان فرصت غربی‌ها برای اجرای تعهدات برجامی/ دوربین‌های آژانس خاموش می‌شود ۴ دلیل وحشت تل‌آویو از توان نظامی و موشک‌های بالستیک یمن/ چرا جشن یمنی‌ها در روز قدس خاص بود؟ درباره ما ارتباط با ما آخرین اخبار | آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا تورنمنت های ورزشی بدنسازی و پرورش اندام ورزش ایران ویروس کرونا تورنمنت های ورزشی بدنسازی و پرورش اندام ورزش ایران ستاد مقابله با کرونا تولید واکسن ترین اخبار شیوع کرونا حوزه ورزش ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور