Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرزین معتمدی امروز در جمع اصحاب رسانه با تبریک روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ، اظهار داشت: عملیات سازمان جمعیت هلال احمر بر مبنای اصول هفت‌گانه بی‌غرضی، بی‌طرفی، استقلال، خدمات داوطلبانه، بشر دوستی، یگانگی و جهان شمول بودن است.

وی ادامه داد: این جمعیت از سال ۱۳۰۱ جمعیت هلال احمر با عنوان جمعیت شیرخورشید سرخ ایران تأسیس شد که با پیروزی انقلاب به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام و نشان داد و هر روز بر حجم گستردگی فعالیت‌های آن با هدف فعالیت تسکین آلام بشری و کمک به دردمندان و نیازمندان افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به خدمات این جمعیت در زلزله ۲۱ آبان ۹۶، سیل ۹۸ و بحران کرونا، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر از همان ابتدا بحران و شیوعکرونادر کشور ب بیش از 430 هزار ماسک بین ادارات دولتی، نظامی، دانشگاه علوم پزشکی و... توزیع شد.

وی با همکاری هلال احمر درغربالگریورودی شهرها، طرح آمرا سلامت، نذر سلامت و طیرخ محله محور شهید سلیمانی، گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر در طرح آمران سلامت با متذکر شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به شهروندان ماسک هدیه می‌داند.

معتمدی تصریح کرد:طرح شهید سلیمانیبا همکاری دانشگاه و بسیج جامعه پزشکیبه صورتمحله‌محور برای شناسایی مبتلایان کرونا در سطح کشور و استان به اجرا در آمد که جمعیت هلال احمر در قالب تیم‌های نظارتی به درب منازل مراجعه و فعلا این طرح هم در حال اجرا است.

وی با اشاره به مشارکت جمعیت هلال احمر در پویش همدلی در پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: یکی از مسائل که هلال احمر انجام می‌دهد ورود دارو به کشور است که طی هفته گذشته بزرگترین محموله واکسن علیه کرونا یک میلیون واکسن را وارد کشور کرده است.

معتمدی به وجود ۱۶ پایگاه بین‌جاده‌ای ثابت و پنج پایگاه موقت فصلی اشاره و بیان کرد: زیرساخت‌ها با همه محدودیت مالی و منابعی در سال ۹۹، در بحث لجستیک ارتقا یافته و با به روز کردن تجهیزات پایگاه و انبارها هم تجهیز شده به طوریکه می‌توان با افتخار بگوئیم، جمعیت هلال احمر استان آمادگی کامل چه از نظر نیروی انسانی و چه از حیث تجهیزات در پاسخگویی به حوادث احتمالی در سراسر استان را دارد.

وی در خصوص خدمات بانک تجهیزات پزشکی امانی این جمعیت در استان، گفت: سال گذشته بانک تجهیزات پزشکی امانی این جمعیت در استان با هزینه بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان برای بیماران نیازمند بهکپسول اکسیژنو دستگاه اکسیژن‌ساز و... شروع به کار کرد.

معتمدی تصریح کرد: بیمارانی که اکسیژن خون آن‌ها در حدی است که نیازی به بستری ندارند و در منزل قابل کنترل است با مراجعه به شعب هلال احمر و  ارائه مدارک پزشکی خود می‌توانند به مدت ۲ هفته دستگاه مورد نیاز خود را به‌صورت امانت تحویل بگیرند.

وی در پایان با دعوت از خیرین برای کمک به تهیه تجهیزات بانک تجهیزات پزشکی امانی این جمعیت، گفت: قرار است در خردادماه ۱۴ دستگاه اکسیژن‌ساز به استان کرمانشاه اختصاص داده شود که بین ۱۴ شهرستان استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه نیروی انسانی هلال احمر سلامت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه فرزین معتمدی جمعیت هلال احمر هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید

قاسم غریب آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دلیل سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های آزادشهر، علی آباد کتول، آق قلا، گنبد کاووس و مراوه تپه ۵۴ نفر از نیروهای امداد رسان در قالب ۱۶ تیم به محل حادثه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۸ خانوار در سیل اخیر دچار بحران شدند، افزود: نیروی‌های امدادی جمعیت هلال احمر گلستان توانستند به ۱۹۶ نفر از حادثه دیدگان امداد رسانی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: ۷ دستگاه کمک دار سبک و دو دستگاه ست نجات از جمله ناوگان خودرویی بودند که در این حادثه به بکارگیری شدند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان گنبد کاووس، آزادشهر و مراوه تپه کار تخلیه آب از منازل و توزیع اقلام انجام شد، یادآور شد: شهرستان‌های علی آباد کتول، بندرگز، آق قلا در حال ارزیابی هستند.

غریب آبادی اظهار کرد: رانش زمین در روستای کاشیدار آزاد شهر و مسیر روستای کشکک رامیان داشتیم که ارزیابی صحنه حادثه و تثبیت منطقه عملیاتی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در امدادرسانی‌های انجام شده ۳۲ تخته پتو، چهار دستگاه چادر امدادی، ۱۴ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۰ قوطی کنسرو لوبیا، ۱۰ قوطی کنسرو تن ماهی، ۱۸ تخته موکت و دیگر موارد توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: ۲۰ باب تخلیه آب از منازل انجام شد.

کد خبر 6088691

دیگر خبرها

  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی