Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:36:18 GMT

بررسی مسائل و دغدغه‌های تجار در واردات و صادرات کالا

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۵۰۲۳

بررسی مسائل و دغدغه‌های تجار در واردات و صادرات کالا

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برهمین اساس نقش گمرک به عنوان حلقه اجرایی روال‌های تصویب شده حیاتی و بسیار مهم می‌باشد. هر بازرگان یا تاجری برای واردات یا صادرات کالا باید از آخرین تغییرات و اخبار این حوزه آگاهی داشته باشد و از آنجا که این مهم با تغییرات روزانه بخشنامه‌ها و قوانین سخت، میسر نیست، لذا نقش شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بازرگانی و گمرکی در تسهیل این امر مهم و قابل توجه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به بررسی مسائل و دغدغه‌های صادر کنندگان و وارد کنندگان کالا، اعم از تولیدی و تجاری از دیدگاه مدیرعامل گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان می‌پردازیم.

چرا پرشین تجارت دوان را برای نام شرکت خود انتخاب کردید؟

این نام برگرفته از نام خانوادگی من و البته یادآوری و ارادتی به برادران بزرگترم است که از بزرگان و پیشکسوتان و قدیمی‌های گمرک هستند و خوشنامی آنها سرمایه ارزشمندی برای من و پرشین تجارت دوان است.

صادرات یا واردات؛ کدام بهتر است؟

یک سری از تجار کشورمان، توانسته اند مشتریان خوبی را برای محصولات ایرانی پیدا کنند. این صادر کنندگان باید همه تلاش خود را برای ارسال کالاهای صادراتی و با کیفیت ایرانی، در بسته بندی شیک و مقاوم برای خریدار خارجی ارسال کنند و بعضی از تجار نیز توانسته اند که بخشی از بازارهای فروش کالا در داخل کشور را داشته باشند. این دسته از تجار واردات کالا را انتخاب کرده اند و اما دسته سوم، واحدهای تولیدی هستند که ممکن است مواد اولیه، ماشین آلات خط تولید، لوازم یدکی خطوط تولید را به کشور وارد کنند و یا محصولات تولیدی خود را برای خریداران خارجی صادر کنند.

شرکت «پرشین تجارت» ترخیص کالا را از کدام گمرکات انجام می‌دهد؟

با افتخار و با تکیه بر توان تیم تخصصی گمرکی پرشین تجارت دوان، این آمادگی را اعلام می‌داریم که مشاوره‌های بازرگانی کارشناسی شده، اخذ مجوزهای مورد نیاز برای صادرات و یا واردات کالا و همچنین ترخیص تخصصی کالا از گمرکات سراسر کشور را پذیرا هستیم.

واحدهای تولیدی چشم و چراغ کشور هستند. آمادگی این را داریم که همه خدمات واردات و صادرات کالا را در سراسر گمرکات کشور به خصوص فرودگاه امام خمینی، گمرکات شهریار، غرب تهران، بندر بوشهر، شهید رجایی و شهید باهنر بندرعباس را در راستای همکاری‌های لازم با صاحبان مشاغل و کسب و کار و واحدهای تجاری و تولیدی انجام دهیم.

خدمات پرشین تجارت چیست؟

* ثبت سفارش بازرگانی

* واردات، صادرات

* خرید خارجی

* حمل

* مجوزهای واردات

* استاندارد کالا در مبدأو مقصد

* IC و COI

* خدمات ارزی

* ترخیص کالا

پرشین تجارت امکان صادرات و واردات چه کالاهایی را دارد؟

در یک جمله خیلی کوتاه می‌توانم عرض کنم، همه کالاهای مجاز. در واقع، با توجه به تغییر دائمی قوانین و شرایط، به تجار و تولیدی‌های محترم پیشنهاد می‌کنیم که قبل از انجام هر عمل تجاری، حتماً از مشاوره‌های رایگان و تلفنی ما استفاده کنند.

آیا اعلام زمان دقیق برآورد هزینه برای واردات کالا ممکن است؟

دقیقاً از لحظه دریافت پروفرما، می‌توانیم صراحتاً اعلام کنیم که کالا با چه هزینه تقریبی می‌تواند در انبار شما باشد.

برای انجام فعالیت تجاری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

* شناخت کالا

* امنیت سرمایه

*عقبه شرکت گمرکی و رزومه کاری آن

متأسفانه بسیاری از تجار عزیز، سرمایه‌های خود را در طول مسیر گمرکی خود از خرید تا دریافت کالای نامرغوب در انبار از دست داده اند.

دقت و نظارت از دریافت پرفرما، خرید، حمل، ترخیص، بارگیری تا تحویل در انبار ضروری ست.

دغدغه یک وارد کننده کالا چیست؟

اولین دغدغه شناخت یک منبع خرید مطمئن، امنیت بازگشت اصل سرمایه، برآورد صحیح از هزینه‌های خرید، بارگیری، حمل، ترخیص کالا و … تا ارسال به انبار می‌باشد.

کارشناسان حاذق ما در پرشین تجارت دوان با ارائه اطلاعات تخصصی و بروز آماده ارائه مشاوره رایگان به تجار و واحدهای تولیدی هستند.

شعار ما «تجارت امن و پایدار» مزید بر علت این موضوع می‌باشد.

با کانال‌های خبری تلگرامی و واتساپی «فرصت تجارت»، آخرین اخبار و بخشنامه‌های گمرکی و بازرگانی را در اختیار تجار و واحدهای تولیدی عضو فرصت تجارت قرار می‌دهیم.

نحوه پاسخگویی در روند انجام کار چگونه است؟

پاسخگویی ما در ساعات اداری از طریق شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام پرشین تجارت به آدرس ptdgroup و آدرس وبسایت ما به آدرس https://ptd-co.com و https://sabtaresh.com برای ارسال پروفرم های تجار و تولیدی‌های عزیز و تماس از جانب ما به آنها می‌باشد. همچنین در ساعات اداری و غیر اداری از طریق واتس آپ امور مشتریان به شماره ۰۹۰۱۸۳۱۷۵۴۱ امکان ارتباط تجار و فعالان کسب و کار با ما وجود دارد. تجار گرامی در ساعات اداری نیز می‌توانند با شماره گیری ۰۲۱۴۲۳۲۶ با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

و نحوه پاسخگویی ما در پروسه انجام کار شامل:

۱- گزارش عملکرد و قدم به قدم از نحوه انجام کار

۲- پاسخگویی به موقع و به روز

۳- پاسخگویی توسط کارشناسان مجرب و متخصص

۴- اطلاع رسانی آخرین اخبار و بخشنامه‌ها

۵- نظرسنجی دوره‌ای و نظر سنجی در پایان کار

سخن پایانی

پرشین تجارت این اطمینان را به تجار و صاحبان مشاغل می دهدتا با مشاوره تخصصی و مناسب و با آگاهی کامل نسبت به بخشنامه‌های گمرکی، تا انتهای مسیر همراه تجار و فعالان کسب و کار و در کنار آنها می‌باشد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5207012

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات کالا تعرفه واردات گمرک واردات کالا کسب و کار سئو سایت تبلیغات سامسونگ پیانو لوازم خانگی تکنولوژی واحد صنعتی گردو تیروئید طراحی سایت گروه خودروسازی سایپا باربری آزمون تافل واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ ناظر گمرکات مازندران گفت فروردین ماه امسال بیش از ۷۰ قلم کالا  با وزن ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن، به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد.

امیرجمشیدی ، اقلام صادراتی را ؛ فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و... عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جمشیدی افزود:  فروردین ماه ، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

وی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران را عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلاربعنوان  اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلاراعلام کرد.

جمشیدی خاطرنشان کرد:  در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از پنج کشور مقصد صادراتی محصولات مازندران به گمرکات مازندران وارد شد که ۹۴ درصد به لحاظ وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داد.

دیگر خبرها

  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور