Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@00:50:06 GMT

ظرفیت بهشت زهرا 3 سال دیگر تمام می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۵۰۳۸

خبرگزاری آریا - شهر: ظرفیت بهشت زهرای تهران در حال تکمیل است و تا 3 سال دیگر ظرفیت جدیدی برای تدفین در این آرامستان وجود نخواهد داشت مدیریت شهری به زودی آرامستان های جدید تهران را معرفی خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار شهر، بهشت زهرای تهران حدود 50 سال پیش با مساحت 314 هکتار برای تدفین متوفیان آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع تکمیل ظرفیت بهشت زهرا همواره دغدغه مدیران شهری بوده است و در سال های 1378 و 1388 به ترتیب 160 و 110 هکتار به مساحت بهشت زهرا افزوده شده است.
به این ترتیب در حال حاضر مساحت بهشت زهرای تهران 584 هکتار است.
در طول نیم قرن در بهشت زهرا یک میلیون و 750 هزار نفر پذیرش شده اند که از این رقم یک و نیم میلیون نفر در این آرامستان تدفین شده اند و 250 هزار نفر نیز به شهرستان ارجاع داده شده اند.
در سال 1389 به طور متوسط روزانه 150 تا 170 نفر در بهشت زهرا پذیرش شده اند و 51 هزار نفر نیز به صورت عادی دفن شده اند.
از ابتدای سال 1399 و با شیوع بیماری کووید 19 روزانه 225 تا 245 فوتی در بهشت زهرا پذیرش شده اند و طی 9 ماه حدود 22 هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این آرامستان به خاک سپرده شدند. تقریبا نیمی از جان باختگان کرونایی کشور مربوط به استان تهران هستند.

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفته است: با توجه به تعداد فوتی ها، سازمان بهشت زهرا حداکثر ظرف 3 سال آینده پاسخگوی متوقیان خواهد بود.
او می گوید: نتیجه مطالعات برای مکان یابی آرامستان های جدید تا پایان سال مشخص می شود و مدیریت شهری اعلام می کند که چه آرامستان هایی به تهران اضافه خواهد شد.
تعداد متوفیان شهر تهران به علاوه متوفیان کرونایی در برخی از روزها نزدیک به 400 نفر بوده است اما این آرامستان تاکنون مشکلی در تدفین متوفیان نداشته است.
در بهشت زهرا قطعه کرونایی ها وجود ندارد و شهروندان می توانند طبق دلخواه خودشان متوفی را در هرجایی از بهشت زهرا که بخواهند با رعایت پروتکل های بهداشتی دفن کنند.
خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهشت زهرا هزار نفر شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد | انگ زدن بی‌حجابی را حل نمی‌کند
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • احمد خاتمی : به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد