Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@13:36:17 GMT

رقابت جهانی برای واکسیناسیون سریع

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۵۰۶۷

رقابت جهانی برای واکسیناسیون سریع

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری؛ واکسیناسیون علیه کووید-19 به‌عنوان تنها راه‌حل فعلی برای عبور از بحران کرونا، از آذر‌ماه سال گذشته در جهان با محوریت کشورهای ثروتمند آغاز شده است. طبق آمار؛ در این مدت زمان کوتاه بیش از 1.21میلیارد دوز واکسن در سراسر جهان توزیع شده است که برابر با 16دوز به ازای هر 100نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هم ‌اکنون بین برنامه‌های واکسیناسیون در کشورهای مختلف، فاصله فاحشی وجود دارد و طبق گزارش‌ها، هنوز در برخی از آنها حتی یک دوز واکسن نه توزیع و نه تزریق شده است.

از منظر آماری فرد واکسینه شده به شخصی گفته می‌شود که حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده باشد و یک فرد کامل واکسینه شده کسی است که هر 2 دوز لازم را دریافت کرده است. اکثر واکسن‌های مجاز کووید-19 در دنیا برای اثربخشی و ایجاد ایمنی به 2 دوز تزریق نیاز دارند که در این بین فقط واکسن آمریکایی جانسون ‌اند جانسون به‌عنوان تک دوز مجوز استفاده گرفته است که استفاده آن البته فعلا محدود به آمریکاست.

با این حال که دوزهای واکسن در سطح جهانی تقریبا کم توزیع شده،  اما اکثر کشورها اقدامات اولیه واکسیناسیون خود را روی گروه‌های اولویت دار مانند افراد با بیماری زمینه ای و کادر درمان متمرکز کرده‌اند. در اولویت‌های بعدی نیز افراد مسن بالای 80 و 70سال و ساکن در آسایشگاه سالمندان نیز واکسینه شده و می‌شوند.

نقشه‌های واکسیناسیون نشان می‌دهد که اختلاف چشمگیری بین قاره‌ها وجود دارد. آفریقا کمترین میزان واکسیناسیون را در بین سایر قاره‌ها دارد و برخی از کشورها هنوز اقدام به واکسیناسیون گسترده نکرده‌اند. کشورهای کم درآمد در این بین به برنامه تقسیم عادلانه واکسن سازمان ملل به نام کوواکس اعتماد می‌کنند که هدف آن تامین 2میلیارد دوز تا پایان سال است. 83درصد از دوزهایی که در سراسر جهان تزریق شده، در کشورهای ثروتمند و متوسط به بالا اجرا شده و فقط 0.3درصد از دوزها در کشورهای کم‌درآمد اجرا شده است.

داده‌ها و نمودارهای زیر از منابع دولتی توسط پروژه Our World in Data در دانشگاه آکسفورد جمع‌آوری شده است

 

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۲/۱۶) آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۲/۱۷) علامتی که نشان دهنده سیروز کبدی است ادامه پیک کرونا در تهران تا یک ماه دیگر علت سردر‌دهای میگرنی چیست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سید اول جام جهانی فوتسال

مسابقات جام جهانی فوتسال در شهریور ماه در ازبکستان انجام خواهد شد و با پیروزی تیم افغانستان در آخرین بازی خود مقابل قزاقستان، تکلیف بیست و چهار تیم صعود کننده به این رقابت‌ها مشخص شد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ایران که امروز دیدار فینال را با تایلند برگزار خواهد کرد در سید یک این رقابت‌ها قرار دارد. سیدبندی قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان نیز به شرح زیر است:

سید یک: ازبکستان- برزیل- اسپانیا - آرژانتین - پرتغال و ایران

سید دو: قزاقستان - پاراگوئه - اوکراین - مراکش - تایلند و پاناما

سید سه: کاستاریکا - گواتمالا - ونزوئلا - نیوزیلند - کوبا و لیبی

سید چهار: افغانستان - آنگولا - کرواسی - فرانسه - هلند و تاجیکستان

قرعه‌کشی جام جهانی ۶ خردادماه در شهر سمرقند ازبکستان برگزار خواهد شد و آغاز مسابقات نیز از شهریورماه خواهد بود

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود