Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@20:35:38 GMT

اتحادیه اروپا: زمان در مذاکرات برجام به نفع ما نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۵۲۶۴

اتحادیه اروپا: زمان در مذاکرات برجام به نفع ما نیست


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در صفحه توئیتر خود نوشت: ما چهارمین دور مذاکرات وین را برای احیای برجام آغاز کردیم.

این مقام اروپایی افزود: اما به عنوان هماهنگ کننده برجام احساس فوریت قطعی می کنم چرا که زمان به نفع ما نیست. خوشحالم از این که تمام هیات‌ها از جمله ایران و آمریکا ابراز می کنند که چنین احساسی (درباره زمان) دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام از روز گذشته در گراند هتل وین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امور خارجه‌ ایران و گروه 1+4 (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و به‌ریاست انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، در وین پایتخت اتریش آغاز به کار کرد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در نشست‌ کمیسیون مشترک برجام، روز جمعه پس از پایان اولین جلسه از دور تازه گفتگوهای کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که آمریکایی‌ها آمادگی خود را برای برداشتن بخش بزرگی از تحریم‌های خود علیه ایران ابراز داشته‌اند، اما از نظر ایران این گام کافی نیست و به همین دلیل مذاکرات تا زمانی که همه خواسته‌های کشورمان تأمین شود، ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه اظهار داشت: اخباری که از سمت آمریکایی‌ها به ما منتقل می‌شود این است که آنها هم برای بازگشت به برجام جدیت دارند، تا الآن اعلام آمادگی کردند که بخش بزرگی از تحریم‌های خود را بردارند، البته از نظر ما هنوز کامل نیست به همین دلیل مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد تا زمانی که ما به همه خواسته‌های خود در این زمینه برسیم.

وی تصریح کرد: اگر خواسته‌های ما تأمین بشود جمهوری اسلامی ایران هم کاملاً جدی است که به تعهدات خود و اجرای کامل برجام مجدداً برگردد، این اراده جمهوری اسلامی ایران است که اتخاذ شده است و هیچ ارتباطی با مسائل دیگر در تهران ندارد و با امر انتخابات که طبیعتاً موضوع مهمی در کشور است ارتباطی ندارد. مذاکرات ما فارغ از مسائل حاشیه‌ای و جانبی در حال برگزاری است، اهداف ملی دارد و منافع ملی را در نظر دارد و صرفاً ما در راستای خطوط تعیین‌شده‌ای که از مواضع قطعی نظام است و برای تأمین منافع کشور و برداشته شدن تحریم‌ها است حرکت می‌کنیم و این جدیت ما در جلسه منعکس شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 روز قدس فطریه نشست وین دعای روز بیست و پنجم رمضان انریکه مورا کمیسیون مشترک برجام آمریکا اروپا نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 روز قدس فطریه نشست وین دعای روز بیست و پنجم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات