Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@14:03:39 GMT

۱۹۲ فیلم متقاضی حضور در نخستین جشنواره زمین شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۶۰۰۰

۱۹۲ فیلم متقاضی حضور در نخستین جشنواره زمین شدند

۱۹۲ اثر متقاضی حضور در نخستین جشنواره فیلم زمین به دبیری فرهاد توحیدی هستند.

 فرهاد توحیدی، دبیر جشنواره بین المللی فیلم زمین، گفت: از میان ۱۹۲ فیلم رسیده به دبیرخانه جشنواره ، هیئت انتخاب تعداد ۵۵ فیلم را از نظر کیفیت سینمایی و تناسب با موضوع جشنواره برای داوری و نمایش در بخش مسابقه انتخاب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم زمین شامل مسابقه فیلم داستانی بلند (بیش از ۴۰ دقیقه)، فیلم داستانی کوتاه (کمتر از ۴۰ دقیقه)، فیلم مستند بلند (بیش از ۴۰ دقیقه)، فیلم مستند کوتاه (تا ۴۰ دقیقه)، فیلم تجربی (زمان آزاد) و فیلم پویانمایی (زمان آزاد) خواهد بود.

توحیدی درباره ارتباط توسعه پایدار با سینما نیز توضیح داد: «توسعه پایدار» توسعه‌ای است که نیازهای امروز را فراهم کند بی‌آن‌که رفع نیازهای نسل‌های آینده را با خطر مواجه کند. توسعه فرهنگی- اجتماعی، توسعه اقتصادی و حفاظت محیط زیست ستون‌های اصلی توسعه پایدار هستند که از موضوعات مورد علاقه سینما هم به شمار می‌روند. پایداری و تاب‌آوری در راه بهبود رفاه مردم از طریق حفظ و ارتقاء سرمایه انسانی و اجتماعی، بهبود فضای کسب‌وکار و بالا بردن استانداردهای زندگی با توجه عمیق و دقیق برای حفاظت از سرمایه‌های طبیعی هم‌چون آب، هوا، زمین و موادمعدنی تکلیف «توسعه پایدار» است. به‌این‌ترتیب «توسعه پایدار» عملاً مدیریت روابط سیستم‌های انسانی و اکوسیستم‌هاست برای تأمین رفاه حال و آینده انسان‌ها و اکوسیستم‌ها.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم زمین ادامه داد: سینماگران گاه حتی بی‌آنکه خود بدانند یا بخواهند در سینمای داستانی به همین مفاهیم پرداخته‌اند. گویی این ناخودآگاه سینماگران است که آن‌ها را به این سمت هدایت می‌کند. در سینمای مستند اما، خودآگاه سینماگران است که آن‌ها را به سمت موضوعات مختلف ذیل بحث «توسعه پایدار» هدایت می‌کند.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر جهان به هیأت «دهکده جهانی» مارشال مک‌لوهان درآمده است. در جهان به‌هم‌پیوسته هرچند مسائل محلی و منطقه‌ای هم‌چنان از اهمیت و اعتبار برخوردارند اما در ارتباطی گسست‌ناپذیر با مسائل جهانی قرار دارند. تغییرات اقلیمی سرنوشت همه جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. فقر، جنگ، ناامنی، توسعه نامتوازن و امواج مهاجرت ناشی از آن ها همه کشورها را درگیر می‌کند. کمبود سرمایه‌گذاری لازم در حوزه آموزش یا سلامت به نوبه‌ خود به فقر، بی‌خانمانی، حاشیه‌نشینی‌، جرم و جنایت و خشونت منجر می‌شود و سرشت جوامع انسانی را مورد تهدید قرار می‌دهد. بهره‌گیری کوته‌اندیشانه از منابع کره زمین به یک اندازه نسل‌های آینده را دچار مخاطره می کند. سینما به نوبه خود به بیش‌تر این مسائل پرداخته است. با برگزاری جشنواره زمین، امید است با نمایش فیلم‌های برگزیده و برپایی کارگاه‌های موضوعی، بحث «توسعه پایدار» از حوزه متخصصان و نخبگان فراتر رفته و به سپهر عمومی کشیده شود.

جشنواره فیلم زمین از ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری و با توجه به شرایط همه‌گیری به صورت مجازی و در سطح ملی برگزار می‌شود./ایرنا

بیشتر بخوانید

فرهاد توحیدی دبیر جشنواره فیلم زمین شد

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: توسعه پایدار فیلم زمین ۴۰ دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دبیر جشنواره موسیقی تاک گفت : این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در حال برگزاریست.

قدسی افزود: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

دیگر خبرها

  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک