Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@10:58:50 GMT

انتخابات مجامع استانی سهام عدالت باید ابطال شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۶۱۷۲

خبرگزاری آریا - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم ابطال برگزاری انتخابات مجامع استانی سهام عدالت گفت: 40 درصد مالکانِ سهام عدالت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هستند و در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند بنابراین برگزاری این انتخابات فاقد مشروعیت است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدرضا پورابراهیمی گفت: در جلسه فردا (یکشنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص تخلفات و مغایرت‌های قانونی برگزاری انتخابات مجامع استانی سهام عدالت، گزارش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در شرایط کنونی باتوجه به اینکه 40 درصد مالکانِ سهام عدالت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هستند و در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند، برگزاری این انتخابات فاقد مشروعیت است.
پورابراهیمی گفت: باتوجه به احراز تخلفات قانونی و مغایرت‌های ایجادشده از سوی دولت در ابلاغیه مقام معظم رهبری، این موضوع به صورت ویژه در جلسه روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: پیشنهاد ما این است که انتخابات مجامع استانی سهام عدالت باید تا ثبت نام تمامی مالکان سهام عدالت به تعویق افتد و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات فراگیر فراهم شود.
وی همچنین گفت: ما ابطال برگزاری انتخابات مجامع استانی سهام عدالت را خواستار هستیم و در صورت تخلف دولت از ضوابط قانونی، طرح دوفوریتی ابطال انتخابات شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در دستور کار قرار خواهد گرفت.
به گفته پورابراهیمی در نامه هفته گذشته رئیس سازمان بازرسی کل کشور به رئیس قوه قضاییه در 11 بند محور‌های تخلفات قانونی و مغایرت‌های اجرایی با ابلاغیه مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفته است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در هفته جاری گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص چگونگی اجرای سامانه‌های نظارتی در امور بانکی در صحن علنی قرائت خواهد شد.
وی افزود: در این گزارش به تخلفات بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری از دستورالعمل‌های بانک مرکزی و قوانین لازم الاجرا در حوزه نظام بانکی اشاره شده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات مجامع استانی سهام عدالت کمیسیون اقتصادی مجلس برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود