Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سرپرست کارگاه طرح و ساخت راه آهن یزد - اقلید در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از این پروژه گفت: این طرح ملی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی به بهره برداری می رسد.
سعید کرمی افزود: پیشرفت روسازی فاز نخست (بالاست ریزی با قطار و رلواژ) این طرح در سال ۱۳۹۹ از کیلومتر ۲۸ مسیر  که در طی ۹ سال اجرا شده بود هم اکنون به کیلومتر ۲۱۰ رسیده که در نوع خود بی نظیر بوده است و موجب شد این طرح ملی در راس تمام پروژه های وزارت راه و قرارگاه خاتم الانبیاء قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: حتی در ساعات تحویل سال ۱۴۰۰ نیز پروژه تعطیل نشد و هم اکنون این طرح در بخش زیرسازی ۹۶ درصدپیشرفت فیزیکی، در روسازی ۹۶ درصد و  در بخش عملیات ساختمان و محوطه سازی ایستگاه ها ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن نیازمند تامین ۳۰۰ میلیارد تومان است.
کرمی یادآور شد: ۲۴۵ کیلومتر طول این مسیر در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاطی فارس قرار دارد که تاکنون ۲۰۰ کیلومتر آن در یزد و ۲۰ کیلومتر در استان فارس ریل گذاری شد و در بخش ابنیه نیز ۱۳ دهنه پل آن تکمیل شده است .
کرمی تصریح کرد: این طرح به دلیل مجاورت با معادن بسیاری که در طول مسیر آن قرار دارد، دارای توجیه اقتصادی بالایی است و در سال اول بهره برداری، قابلیت حمل بیش از سه میلیون تن بار را دارد.
وی ایستگاه اقلید را حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به جنوب غرب کشور دانست و افزود: بهره برداری از این طرح سه قطب گردشگری شیراز، یزد و اصفهان را به صورت مستقیم از طریق خط ریلی به هم وصل می کند و مسیر ریلی شیراز تا مشهد را ۳۱۱ کیلومتر کاهش می دهد.
حدود هزار کیلومتر خط‌آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در یزد قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به منطقه یزد است.
در هر شبانه‌روز ۱۲۰ رام قطار از این محدوده تردد می کند که ۳۰ مورد آن مسافربری است.
مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفر ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها یزد اقلید ابرکوه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد اقلید ابرکوه یزد اقلید ابرکوه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی / دویدن با سرعت 20 کیلومتر در ساعت (فیلم)



منبع:پیج raywebsys

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ساخت خودرو های لوکس BMW توسط ربات (فیلم) چگونگی تمیز کردن شیشه عینک با فناوری جدید (فیلم) جزئیات حیرت انگیز از ساخت مسجد سه‌بعدی در عربستان توسط بن سلمان (فیلم)

دیگر خبرها

  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی / دویدن با سرعت 20 کیلومتر در ساعت (فیلم)
  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد