Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:43:31 GMT

راه آهن اقلید به یزد ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۶۶۳۸

راه آهن اقلید به یزد ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی بعد از ظهر شنبه در سفر به شهرستان اقلید از روند ساخت راه آهن اقلید - یزد بازدید و بر تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه تاکید کرد.

وی افزود: برای ساخت این راه آهن تاکنون بیش از هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیز به ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: راه آهن یزد - اقلید به طول ۲۷۴ کیلومتر از مهریز در استان یزد آغاز شده و تا اقلید در استان فارس ادامه دارد و در حال حاضر ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی، ۷۰ درصد پیشرفت در بخش روسازی و ۷۵ درصد پیشرفت در بخش عملیات ساختمان و محوطه سازی ایستگاه‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی یادآور شد: ۲۴۵ کیلومتر این راه آهن در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاطی فارس قرار دارد که تاکنون ۲۰۰ کیلومتر در یزد و ۲۰ کیلومتر در فارس ریل گذاری شده است و در بخش ابنیه نیز ۱۳ دهنه پل تکمیل شده است.

وی افزود: این طرح به دلیل مجاورت با معادن بسیاری که در طول مسیر آن قرار دارد دارای توجیه اقتصادی بالایی است و در سال اول بهره برداری، قابلیت حمل بیش از سه میلیون تن بار را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح راه آهن اقلید - یزد جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد است.

کد خبر 5207141

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری وزارت راه و شهرسازی راه آهن محمد اسلامی ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس شب قدر کرمانشاه بوشهر آمار کرونا عکس استانها شیوع کرونا ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ فلسطین شب احیا اردبیل درصد پیشرفت راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای آبرسانی به این شهر‌ها و روستا‌ها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، در هرمزگان ۲۰۱ روستا و ۶ شهر از تنش آبی خارج شد.
حمزه پور افزود: پارسال طرح آبرسانی به شش شهر و ۱۵۶ روستا با اجرای ۶۶ طرح و سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ تن از جمعیت استان به آب پایدار دست یافتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان اجرا شد.
وی افزود: جهاد آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو است.

بیشتربخوانید:ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
حمزه پور گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود که از این حجم ۴۰ درصد از چاه‌ها، ۳۵ درصد از آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سد‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان