Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک خبرنگار نظامی اسرائیلی درباره حوادث اخیر قدس و اتحاد همه گروه‌های فلسطینی و احتمال بروز درگیری‌های گسترده ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری شهاب، «طال لیو رام» خبرنگار نظامی روزنامه صهیونیستی «معاریو» صبح امروز شنبه به دنبال حوادث اخیر در منطقه و به ویژه رویداد‌های قدس اشغالی با نوشتن مقاله‌ای این وقایع را شبیه به روز‌های قبل از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در سال ۲۰۱۴ توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این گزارش اعلام کرد که تظاهرات‌های اخیر با تظاهرات‌های قبلی متفاوت است؛ چرا که این بار انگیزه‌های دینی به دلیل تجاوزات صورت گرفته به مسجد الاقصی و نیز انگیزه‌های ملی در رد یهودی سازی قدس در محله الشیخ جراح و نیز انگیزه‌های سیاسی فلسطینیان در نتیجه لغو انتخابات پارلمانی فلسطین با یکدیگر آمیخته شده است. علاوه بر آن یک کارت فشار قوی وجود دارد که «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس ارائه کرده و نشان می‌دهد که میان محله الشیخ جراح و غزه ارتباط وجود دارد.

وی در ادامه گفت، الضیف بار‌ها با مرگ روبرو شده و به خوبی می‌داند آنچه که در کرانه باختری و غزه اتفاق می‌افتد با جنگ یا عملیات نظامی در غزه پایان خواهد یافت و روز‌هایی که ما می‌گذرانیم شبیه به روز‌های قبل از عملیات «جرف الصامد» است.

لیو رام اظهار داشت، پول‌های قطر که اسرائیل از آن به عنوان یک راه حل جادویی جهت به تعویق انداختن درگیری با غزه استفاده می‌کرد این بار دیگر کارساز نخواهد بود؛ به ویژه اینکه انگیزه‌های سیاسی، دینی و ملی فلسطینیان تظاهرات‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سرکوب وحشیانه جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی/حماس و جهاد اسلامی خطاب به صهیونیست‌ها: هر لحظه منتظر پاسخ ما باشید+فیلم

این خبرنگار صهیونیست در ادامه به هماهنگی مشترک میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین اشاره و روابط میان دو طرف برای پایان دادن به درگیری‌ها را فاش کرد.

وی تاکید کرد که ارتباط مداوم میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل برای تضعیف قدرت بازوی نظامی حماس در کرانه باختری که توانایی‌های کنونی آن را با زیرساخت‌های قبلی این جنبش نمی‌توان مقایسه کرد، ادامه دارد. اما این به معنای عدم توانایی حماس در اجرای عملیات‌هایی خطرناک‌تر از عملیات‌های فردی مشابه آنچه که طی روز‌های گذشته در ایست بازرسی «زعتره» انجام شد، نیست.

این خبرنگار اسرائیلی در ادامه اشاره کرد که بار زیادی بر دوش سرویس‌های امنیتی و پلیس و ارتش رژیم اسرائیل انباشته شده و آن‌ها باید با احتیاط فراوان کار کنند تا مرتکب اشتباهاتی که منجر به التهاب بیش از پیش منطقه می‌شود، نگردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خبرنگار نظامی صهیونیست عملیات در اسرائیل قدرت حماس تظاهرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است

کمیسر کل آنروا در مصاحبه‌ای گفت، رژیم صهیونیستی در حال آماده‌سازی برای یک عملیات نظامی بزرگ در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه است.

به گزارش ایسنا، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفت: «نگرانی من در حال حاضر این است که ارتش اسرائیل قصد انجام چه کاری را دارد، چه کمک نظامی از سوی ایالات متحده به اسرائیل وجود داشته باشد یا خیر. به نظر می‌رسد آمادگی برای مداخله نظامی احتمالی در مقیاس بزرگ در رفح وجود دارد.»

وی همچنین ادامه داد: «همه ما به شدت نگران احتمال حمله در رفح هستیم. بیش از ۱.۴۵ میلیون آواره در حال حاضر در جنوب متمرکز شده‌اند. چنین عملیاتی در میان تجمع بزرگ انسانی انجام می‌شود. نه تنها ما، جامعه بین‌المللی و همه کشورهای عضو اعلام کرده‌اند که این تهاجم نباید رخ دهد.»

این مقام مسئول آنروا همچنین ایده عملیات زمینی در رفح را «بسیار نگران‌کننده» دانست و با اشاره به اینکه هیچ مکان امنی در غزه برای تخلیه مردم وجود ندارد، افزود: «مردم بسیار مضطرب هستند چون نمی‌دانند کجا باید بروند.»

کمیسر کل آنروا خاطرنشان کرد: «شکی نیست که اگر چنین تهاجمی انجام شود، هزاران نفر دیگر کشته خواهند شد. نمی‌فهمم که چگونه این حجم عظیم از خشم جامعه بین‌المللی هنوز نتوانسته به این کشتار پایان دهد. نمی‌فهمم چرا این خشم بزرگ هنوز به آتش‌بس منجر نشده است.»

وی ادامه داد: «بر این باورم که آتش‌بس می‌تواند جان هزاران نفر را نجات دهد. اما نبود آتش‌بس به معنای کشته شدن افراد بیشتری است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصمیم گیری نهایی اسرائیل درباره حمله به رفح ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده
  • السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است
  • ادعای کامرون درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • تحلیلگر صهیونیست: السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است
  • لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
  • رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است