Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شبکه صهیونیستی «کان»، امروز (شنبه)، خبر داد که پلیس این رژیم همزمان با نزدیک شدن مراسم احیای شب‌های قدر در مناطق مختلفی از فلسطین به‌ویژه در قدس، دستور بالابردن سطح آماده‌باش را برای نیروهای خود در اطراف مسجد الاقصی و شهر قدس اشغالی صادر کرده است.

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از کان گزارش داد که پیش‌بینی می‌شود که تعداد بی‌سابقه‌ای از نمازگزاران در شب‌ قدر (شنبه و یکشنبه) به سمت مسجد الاقصی حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش این شبکه، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در پاسخ به فراخوان کمیته عالی پیگیری شهروندان عرب، تعداد بسیار زیادی از هیأت‌ها از روستاها و شهرهای عربی در مناطق عرب۴۸ وارد مسجدالاقصی شوند.

این شبکه همچنین با اشاره به بخشی از بیانیه کمیته مذکور که در آن آمده است:‌ «تعرض‌های خونین و تروریستی علیه مسجد الاقصی درباره چیزهای خطرناک‌تر در روزهای آتی هشدار می‌هد»، خبر داد که پلیس رژیم صهیونیستی خود را برای تعامل با تظاهرات‌های احتمالی در حمایت از قدس و مردم آن آماده می‌کند.

کمیته مذکور روز گذشته در فراخوانی از مردم فلسطین خواست که فردا «اقدام به تظاهرات در مناطق مختلف کنند و به دنبال تشکیل [و ارسال] هیأت به قدس و محله الشیخ جراح باشند و [از طرفی دیگر] به سوی مسجد الاقصی حرکت کنند، آن هم پس از تعرض نظامی به قدس اشغالی که شامگاه روز گذشته علیه [مسجد] الاقصی شدت گرفت و ده‌ها تن در پی آنزخمیو بازداشت شدند».

منابع فلسطینی شامگاه جمعه و همزمان با روز جهانی قدس از تعرض نظامیان صهیونیست به شهروندان فلسطینی در قدس اشغالی خبر دادند.

درگیری‌های شدید در مسجدالاقصی پس از آن رخ داد که تعداد زیادی از پلیس رژیم صهیونیستی پس از اتمام نماز مغرب به مسجدالاقصی یورش بردند و نمازگزاران را مجبور کردند به زور از این مسجد شریف خارج شوند.

صبح امروز هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در پی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی، تعرض به نمازگزاران در مسجدالاقصی و نیز سرکوب تحصن‌کنندگان در محله «شیخ جراح» قدس دو نفر به شهادت رسیدند و حدود ۲۰۵ نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر، تعدادی از فلسطینی‌هایی که در محله شیخ جراح تحصن کرده بودند، در سرکوب نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

کد خبر 599682 برچسب‌ها اسرائیل روز جهانی قدس فلسطین - مسجد الاقصی فلسطین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اسرائیل روز جهانی قدس فلسطین مسجد الاقصی فلسطین رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی

به گزارش جام جم آنلاین، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره از پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین بر فراز شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر داد.

رسانه های فلسطینی هم اعلام کردند که نظامیان یگان ویژه ارتش اشغالگر به شهرک قباطیه در جنوب جنین یورش بردند.نظامیان اشغالگر به شهر السموع در جنوب الخلیل نیز حمله کردند.

در خبری دیگر، رسانه های فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست از ورود ده‌ها جوان به مسجد الاقصی برای اقامه نماز صبح جلوگیری کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین یک بانوی فلسطینی ۳۳ ساله را پس از یورش به خانه وی در اردوگاه جلزون در شمال رام الله در کرانه باختری دستگیر کردند.

این تحولات در حالی است که رزمندگان مقاومت در جریان یورش نظامیان اشغالگر به مناطق شرقی نابلس به سوی آنها تیراندازی کردند. همچنین جوانان فلسطینی، نظامیان صهیونیست را با مواد منفجره دست ساز در مجاورت اردوگاه بلاطه در شرق شهر نابلس هدف قرار دادند و آنها را به عقب‌نشینی مجبور کردند.

دیگر خبرها

  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم
  • روز ۲۰۵ طوفان‌الاقصی|بمباران مرکز نوار غزه و جنوب لبنان
  • تجمع دانشجویان اهوازی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • اصرار بر نابودی حماس فاجعه دیگری مشابه طوفان الاقصی را برای اسرائیل رقم خواهد زد
  • حمایت از اعتراضایات ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • طوفان الاقصی فلج بودن بازدارندگی اسرائیل را اثبات کرد