Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:42:12 GMT

دستورالعمل ساماندهی پژوهش در قوه قضائیه ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۷۱۲۹

دستورالعمل ساماندهی پژوهش در قوه قضائیه ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دستورالعمل ساماندهی پژوهش در قوه قضائیه پس از انجام مراحل مختلف تدوین در این معاونت و ارسال به حوزه ریاست قوه قضائیه با تصویب ریاست دستگاه قضائی ابلاغ شد.

این دستورالعمل که مشتمل بر ۱۴ ماده است، به منظور هدفمندی و انسجام در انجام مطالعات و پژوهش در حدود و وظایف و اختیارات دستگاه‌های مشمول، جلوگیری از انجام مطالعات تکراری و اسراف در هزینه‌کرد بودجه‌های مربوط، کوچک‌سازی ساختارهای داخلی در موضوع تحقیقات و مطالعات، نظام‌مند کردن برگزاری همایش‌های پژوهشی و دیگر عناوین مشابه و نظم‌بخشی به ارتباط با مراکز علمی و دانشگاه‌ها و برگزاری نشست‌های علمی و تحقیقی، تدوین و تصویب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، ماده ۲ دستورالعمل، به تشکیل یک شورا با هدف سیاست‌گذاری، تمرکز و ساماندهی تحقیق و پژوهش پرداخته و اعضای این شورا را به این ترتیب برشمرده است: معاون حقوقی و امور مجلس (رئیس شورا)، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، معاون راهبردی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه (دبیر شورا)، مدیر کل دفتر تحقیقات فقهی حقوقی و یک نفر از قضات و یک نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به انتخاب رئیس شورا.

آسیب‌شناسی امور پژوهش در قوه قضائیه، تعیین سیاست‌ها، اولویت‌ها و اهداف حوزه پژوهش، بررسی تصمیم گیری و تصویب پیشنهادها، طرح‌ها و امور پژوهشی در قوه قضائیه، تهیه و تدوین سیاست‌های لازم در راستای هم‌افزایی علمی با مراکز علمی و پژوهشی کشور و نظام‌مند کردن برگزاری همایش‌های پژوهشی از جمله اهداف تشکیل شورای مذکور به شمار می‌رود.

بر همین اساس، دستگاه‌های مشمول متشکل از معاونت‌ها، مراکز ستادی و دادگستری‌های استان‌ها، وفق ماده ۹ دستورالعمل، پیشنهادها، طرح‌ها و کلیات امور پژوهشی خود را در ابتدای هر سال جهت تصویب به شورا اعلام می‌کنند.

شایان ذکر است بر اساس ماده ۱۲ این دستورالعمل، انتشار الکترونیکی آثار موضوع این دستورالعمل اعم از کتاب، مقاله، پایان‌نامه و گزارش‌های پژوهشی از طریق سامانه‌های مربوط توسط پژوهشگاه قوه قضائیه انجام می‌شود.

کد خبر 5207182

منبع: مهر

کلیدواژه: قوه قضاییه دستگاه قضایی طرح پژوهشی وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا واکسن کرونا قوه قضاییه روز قدس محسن حاجی میرزایی راهپیمایی روز قدس شهرداری تهران سازمان تامین اجتماعی باغ وحش صنایع دستی آزادی زندانیان سازمان امداد و نجات هلال احمر مهدی ولی پور قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛  رئیس کل دادگستری استان گیلان در دیدار با محمد دوستار سرپرست دانشگاه  گیلان با تبریک روز معلم و قدردانی از جایگاه و شان رفیع معلم، استاد  و اهمیت علم آموزی گفت: امنیت و آرامش دانشجو باید مورد توجه دانشگاه قرار گیرد و از  هرگونه دسته بندی و گروه بندی در دانشگاه‌ها اجتناب شود.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه دانشگاه باید با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل‌های کارشناسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه موثر باشد، افزود: دادگستری گیلان این آمادگی و توانایی را دارد که در کنار پژوهش‌های حقوقی زمینه استفاده از ظرفیت همکاران قضایی با حضور در بین دانشجویان را فراهم کند و انتظار می‌رود دانشگاه نیز با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل‌های کارشناسی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک کند.
در ادامه این دیدار تفاهم نامه همکاری بین دادگستری  و دانشگاه گیلان برای ارتقای سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی امضا شد. 

دیگر خبرها

  • نتایج جالب یک پژوهش علمی درباره زنان
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کنگره علمی پژواک با ارائه دستاورد‌های دانش آموزی در کاشان