Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@17:29:35 GMT

تقویت تولید داخل را در کنار تعادل بازار دنبال می کنیم

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۷۹۴۰

تقویت تولید داخل را در کنار تعادل بازار دنبال می کنیم

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اینکه وزارت صمت با توجه به تعادل بازار، تقویت تولید داخل را دنبال می‌کند گفت: کارخانه‌های کشور نیاز داخلی پارچه را تأمین می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر شنبه در حاشیه سفر یک روزه به شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا که به منظور بهره برداری و بازدید از چند طرح صنعتی و دیدار با تولیدکنندگان در شهرک صنعتی قرچک در جمع خبرنگاران خصوص تولید انواع پارچه‌های مبلی اظهار داشت: کارخانه‌های کشور نیاز داخلی را تأمین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رزم حسینی با بیان اینکه وزارت صمت با توجه به تعادل بازار، تقویت تولید داخل را دنبال می‌کند گفت: برنامه‌های وزارت نیز نیز بر همین اساس خواهد بود.   وی، تقویت توان و تولید داخل و عرضه مناسب در بازار را از اولویت‌های وزارت صمت دانست و گفت: سال گذشته از لحاظ تولید داخل وضعیت مناسبی داشته ایم که این موفقیت علیرغم همه تحریم‌ها و همچنین شیوع ویروس کرونا بوده است.   وزیر صمت با اشاره به نامگذاری امسال به سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: امسال نیز با ارائه بسته پیشنهادی، تمام تلاش خود را برای تقویت و افزایش تولید داخل به کار خواهیم گرفت.   گفتنی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت، خط تولید پارچه‌های حلقوی بافت با عرض ۳ متر را به عنوان یک طرح توسعه‌ای، مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد و عملیات اجرایی فاز دوم این کارخانه را به صورت رسمی آغاز کرد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تولید داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از روند کاهشی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو پیاز دزفول ۱۲ تا ۱۴ هزارتومان و پیاز جیرفت ۱۸ تا ۲۲ هزارتومان است که حداکثر با ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی ها عرضه شود.

او با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی توزیع می شود، افزود: بنابر آمار روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن پیاز مورد نیاز تهران است.

یاوری ادامه داد: با افزایش عرضه پیاز پیش بینی می شود که روند کاهشی قیمت پیاز استمرار یابد و بازار به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره آخرین وضعیت میوه های نوبرانه در بازار افزود: قیمت کنونی هرکیلو گوجه سبز ۱۰۰ تا ۴۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۸۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، طالبی ۸ تا ۱۴ هزارتومان، ملون ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان و هندوانه ۵ تا ۱۴ هزارتومان است.

او گفت: با توجه به گرمای هوا و به انبوه رسیدن میوه های نوبرانه تا ۲۰ اردیبهشت پیش بینی می شود که بازار به تعادل برسد‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند