Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@14:06:50 GMT

کلاهبردار اینستاگرامی روانه زندان شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۸۰۱۷

کلاهبردار اینستاگرامی روانه زندان شد

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری مردی 34 ساله خبر داد که با درج آگهی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ "حشمت سلیمانی"اظهارداشت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه در اینستاگرام با یک آگهی تحت عنوان فروش لوازم آرایشی و بهداشتی با قیمت کارخانه برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مبلغ 30 میلیون ریال به عنوان بیعانه به حساب وی واریز و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌های من نبود که موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم که با ایجاد صفحات مختلف با همین موضوع در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد را شناسایی و وی را در مخفیگاهش در شیراز دستگیر کنند. رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با همین شگرد 50 میلیون ریال از 2 نفر دیگر نیز کلاهبرداری کرده است، گفت: این کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد عنوان کرد و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره داشت که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابه جا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند. سرهنگ "سلیمانی" خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و خریدهای اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند. این مقام سایبری از هموطنان خواست: هنگام خرید از سایت‌های مختلف دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ویدئوی وایرال شده عروس ۱۴ ساله! + واکنش فوری پلیس فتا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس «این شما و این کوچک‌ترین عروس سالن زیبایی ما که فقط ۱۴ سالشه. ببینید چقدر قشنگ شد!» این صحبت‌های خانم آرایشگر در ویدیویی است که در آن دختری نوجوان خودش را عروس معرفی می‌کند و از محاسن ازدواج در سن پایین می‌گوید.
این ویدیو در فضای مجازی واکنش‌های منفی کاربران به خصوص فعالان حوزه کودک را به دنبال داشت و کاربران با پیش کشیدن موضوع «کودک همسری» نسبت به آن واکنش نشان دادند.
اما رئیس پلیس فتای تهران داوود معظمی‌گودرزی دیروز ۱۳ اردیبهشت گفت که پس از بررسی موضوع و احضار مدیر سالن زیبایی به پلیس فتا، مشخص شد موضوع ازدواج این کودک یک «سناریوی تبلیغاتی» بوده که مدیر آرایشگاه «برای جذب مشتری» و «دنبال‌کننده در اینستاگرام» اجرا کرده و «ازدواج دختر۱۴ ساله صحت ندارد.»
سوء استفاده از کودکان در فضای مجازی برای جلب توجه و افزایش فالوئر برای درآمدزایی موضوع تازه‌ای نیست. مدتی قبل هم پلیس فتا پدری که برای جذب دنبال‌کننده در پیج شخصی اینستاگرام فرزندش را به بیان فحش‌های رکیک و شرب خمر تشویق کرده و فیلم هایش را در فضای مجازی منتشر کرده بود، برخورد کرد.
پلیس فتا با اعلام توضیحات بیشتری از پرونده ویدیوی تبلیغاتی آرایشگاه اعلام کرد دختر نوجوان ویدیو «فرزند یکی از مشتریان سالن زیبایی» بوده که مدیر آرایشگاه برای ساخت کلیپ «با رضایت مادرش»، صورت او را به عنوان تازه عروس آرایش کرده است اما پس از ورود پلیس فتا صفحه اینستاگرامی سالن زیبایی از دسترس خارج شد و خانم آرایشگر برای ادامه روند رسیدگی به پرونده سوءاستفاده از این کودک مطابق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان راهی دادسرا شد.

کد خبر 849035 برچسب‌ها دختران خبر مهم کودکان پلیس فتا اینترنت - اینستاگرام

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس فتا: اینستاگرام بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را دارد
  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • فیشینگ کار حرفه ای در کرج در دام پلیس افتاد
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • بازگشت شهروندان افغانستانی به وطنشان
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • ماجرای ویدئوی وایرال شده عروس ۱۴ ساله! + واکنش فوری پلیس فتا
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بردستان کلاهبردار میلیاردی
  • پیامی که پلیس روی صحفه اینستاگرام این بلاگر منتشر کرد