Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@05:56:49 GMT

قم از موج چهارم کرونا عبور کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۸۴۳۹

قم از موج چهارم کرونا عبور کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  بهرام سرمست،استاندار قم در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور با اشاره به تجربه موفق پارسال در برگزاری موفق آزمون سراسری از این تجربه موفق برای برگزاری حضوری آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری در موعد مقرر خبر داد.

او گفت: روند ابتلا و بستری کرونا در استان روندی کاهشی به خود گرفته است و از امروز فعالیت گروه‌های شغلی ۱ و ۲ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمست در ادامه  از اعمال محدودیت‌های سفر در تعطیلات عید فطر از سه شنبه ۲۱ تا ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت خبر داد و گفت: کسانی که با پلاک غیر بومی به شهر‌های قرمز سفر کنند یک میلیون تومان و شهر‌های نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

استاندار قم قطع زنجیره کرونا را نیازمند عزم همگانی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی روند کاهشی ابتلا و بستری کرونایی ادامه داتشه باشد.

او با قدردانی از مردم فهیم استان به واسطه رعایت مسائل بهداشتی در خیز چهارم کرونا به ویژه در شب‌های قدر و روز قدس گفت: در سایه رعایت شیوه های نامه های بهداشتی از موج چهارم کرونا عبور کردیم و از وضعیت قرمز به نارنجی رسیدیم.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر «راسل کامهی»، پزشک ورزشی مراقبت‌های اولیه در مؤسسه ارتوپدی اسمیت تاون نیویورک، می‌گوید: «وزنه زدن، گروه‌های عضلانی بزرگ شما را فعال می‌کند و اگر به درستی انجام شود، می‌تواند کالری بیشتری نسبت به تمرینات کاردیو حالت ثابت بسوزاند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «با این حال، وزنه زدن به تنهایی کلید کاهش وزن نیست. حداقل ۸۰ درصد کاهش وزن از طریق تغذیه انجام می‌شود.»

کامهی می‌گوید: «فردی که وزنه می‌زند تا توده عضلانی به دست آورد باید از رژیم غذایی پر پروتئین استفاده کند. هدف باید ۱ گرم پروتئین به ازای هر نیم کیلو از وزن بدن باشد.»

وی گفت: «افرادی که از قبل تناسب اندام دارند و سعی می‌کنند عضله به دست آورند، ممکن است وزن کم نکنند، اما افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، وزن کم می‌کنند.»

بررسی اخیر نشان داد که تمرینات مقاومتی درصد چربی بدن، توده چربی بدن و چربی احشایی را در بزرگسالان سالم کاهش می‌دهد.

اما طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، فعالیت بدنی منظم و تغذیه سالم هر دو برای کاهش وزن مهم هستند.

به گفته محققان، عضله سازی برای سوزاندن کالری بیشتر مهم است، زیرا عضله بیش از دو برابر چربی کالری می‌سوزاند. طبق گفته کلینیک مایو، در میان فواید بسیار وزنه زدن، این است که این ورزش باعث افزایش متابولیسم می‌شود.

همچنین به بهبود سطح تستوسترون در مردان کمک می‌کند و برای حفظ تراکم استخوان در زنان بسیار مهم است.

بر اساس مطالعه اخیر، وزنه برداری همچنین با کاهش قابل توجه احتمال مرگ زودهنگام افراد، به ویژه زمانی که با ورزش‌های هوازی همراه باشد، مرتبط است.

محققان توصیه می‌کنند که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی در هفته به علاوه دو جلسه تمرین قدرتی داشته باشید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مس رفسنجان ۱ (۵) - (۴) ۱ پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف اولین روز کنکور
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون های روز اول کنکور ۱۴۰۳
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور ۱۴۰۳
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • صعود تیم ملی فوتسال به جام‌جهانی با عبور از قرقیزستان
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان