Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:08:34 GMT

کنسرسیوم صادراتی صنایع غذایی تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۹۷۴۶

کنسرسیوم صادراتی صنایع غذایی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی در نشست هم‌اندیشی با اعضای کانون صنایع غذایی ایران گفت: با تشکیل کنسرسیوم صادراتی تحت یک نشان ایرانی علاوه بر توسعه صادرات غیرنفتی و حضور در بازارهای جهانی، فرصت مناسبی برای توسعه صنایع پیشران در بستری فراتر از بازار داخلی فراهم خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های هم‌اندیشی تکمیل زنجیره صنعتی و بسترسازی برای تدوین سند راهبردی برای کل زنجیره صنعتی افزود: در کنار برنامه‌ریزی برای تدوین سند راهبردی، تشکیل کنسرسیوم مشترک با حضور نشان‌های مطرح، بستر را برای حضور قدرتمند در بازارهای جهانی فراهم خواهدکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی نیارکی با تاکید بر ضرورت تجمیع تقاضا در زنجیره صنعتی مانند صنایع غذایی، گفت: توسعه صنایع پیشران نظیر صنایع غذایی نیازمند همکاری کل زنجیره صنعتی است و این مهم در بستر کنسرسیوم صادراتی نخستین گام برای توسعه صنایع غذایی است.

گفتنی است، تعدادی از اعضا کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در راستای سلسله نشست‌های هم اندیشی تکمیل زنجیره ارزش صنایع پیشران ضمن طرح اقدامات انجام شده برای تدوین سند راهبردی توسعه صنایع غذایی، گزارشی از برنامه‌های دردست اجرا، برای توسعه صنایع غذایی در بازارهای صادراتی ارائه کردند.

کد خبر 5207338

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت صنایع غذایی قیمت نفت قیمت دلار ویروس کرونا تولید نفت قیمت طلا اقتصاد آمریکا دلار بانک مرکزی ایران شاخص کل بورس ارز دیجیتال بازار سهام اسیا قیمت یورو مرکز آمار ایران بازار سرمایه زنجیره صنعتی توسعه صنایع صنایع غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

ایسنا/سیستان و بلوچستان مشاور علمی و فناوری استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معرفی بنادر استان، ظرفیت‌های مختلف تولیدی، عقد تفاهم‌نامه‌ها، مذاکرات با استانها و کشورهای مختلف جزو اقدامات صورت گرفته در این نمایشگاه‌ بوده و ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود.

محمدرضا اکبری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ امسال با یک تفاوتی برگزار شده که وزارت کشور در بحث اقتصادی تحت عنوان زنجیره ارزش راهبردی برای هر استان، یک سالن اختصاصی برای معرفی ظرفیت‌های توسعه محصولات و زنجیره‌های با ارزش هر استان ایجاد کرده است.

محمد رضا اکبری گفت: در این نمایشگاه ۳۱ استان و هر استان با ۲ محصول از زنجیره‌های اولویت‌دار اصلی با زنجیره‌ای از تامین مواد اولیه تا بازاریابی و کسب و کار به نمایش گذاشته شده است.

مشاور استاندار تصریح کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه هم افزایی و برقراری ارتباط بین سایر استان‌ها با یکدیگر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های صادراتی بازرگانان داخلی و خارجی که در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند، است.

 وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این نمایشگاه افزود: شاهد بازدید برخی از وزرا، مدیران و دولت مردان موثر اقتصادی و توسعه زنجیره‌های ارزشی راهبردی از غرفه‌ استان سیستان و بلوچستان بودیم.

اکبری تاکید کرد: در زمان برگزاری نمایشگاه مذاکراتی در حوزه تجارت‌ بین‌الملل با تولید کنندگان و توزیع کنندگان زنجیره‌های ارزشی راهبردی بین استان‌ها و کشورهای مختلف انجام شد.

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان گفت:  کشورهای متعددی از جمله، افغانستان، پاکستان، چین، هند و ... در این نمایشگاه حضور داشته اند.

وی با اشاره به دستاوردهای این نمایشگاه افزود: با گذشت چهار روز از نمایشگاه اکسپو شاهد گسترش روابط بین استانها که از چالش‌های توسعه تولید و صادرات بود هستیم.

وی بیان کرد: حضور استانداران، معاونان و مدیران اقتصادی و سرمایه‌گذاران استانی عامل گسترش ارتباطات و مذاکرات چهره به چهره در این نمایشگاه می‌باشد و بسیاری از ظرفیت‌ها استان سیستان و بلوچستان به بازدیدکنندگان و سرمایه‌گذاران معرفی شده است.

وی در ادامه گفت: آگاهی از ظرفیت‌های استانهای مختلف فرصت بسیار خوبی به ویژه برای استان سیستان و بلوچستان است که نوید بخش تحولات مثبت در عرصه‌های تولید و صادرات خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند