Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@02:17:33 GMT

بالندگی یزد ثمره تربیت معلمان استان

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۱۸۹۷

بالندگی یزد ثمره تربیت معلمان استان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی سفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد، در مراسمی به منظور تقدیر از معلمان نمونه استان، با اشاره به نقش و تأثیر معلمان در ماندگاری نام نیک یزد گفت: آنچه امروز استان یزد دارد ثمره تربیت معلمان دلسوز استان است. این معلمان در فضای امروزی فقط مسئولیت تعلیم کتاب‌های درسی و ارائه مطالب آموزشی را بر عهده ندارند، بلکه آن‌ها مسئول تربیت دینی و تربیت همه جانبه دانش آموزان و توجه به حیطه‌های مختلفی هستند که شخصیت یک فرد می‌تواند در آن‌ها رشد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید اسماعیلی زاده، مدیر کل آموزش و پروش ناحیه دو استان یزد نیز با اشاره به تلاش‌های معلمان در طول سال گذشته گفت: در طول یکسال و چند ماهی که از شیوع بیماری کرونا گذشت، معلمان استان در زمینه تعلیم و پرورش دانش آموزان تلاش زیادی کرده و اثبات کردند که تعلیم و تربیت در درجه اول اهمیت قرار دارد و هیچ جایگزینی را نمی‌توان برای مقام ارزشمند معلم تصور کرد.

علیرضا زارع به نمایندگی از معلمان استان نیز  با اشاره به آیه «انا لله و انا الیه راجعون» گفت: تعلیم و تربیت دانش آموزان نیز باید بر مبنای از خدا بودن وبه سوی خدا بودن باشد و در طول سال گذشته معلمان استان با وجود سختی‌های بسیار از پای ننشسته و بلکه سختی‌ها را پل پیروزی قرار داده و از آن‌ها برای خدمت رسانی بهتر به دانش آموزان بهره برده اند.

جمال الدین عزیزی، شهردار شهر جهانی یزد نیز در پایان اظهار کرد: اصلی‌ترین رکن پیشرفت شهر یزد معلمانی بودند که برای تعلیم و آموزش دانش آموزان تلاش کرده و سبب بالندگی یزد در حوزه‌های مختلف معماری، فرهنگ، صیانت از ارزش‌ها و ... شده اند.

در این مراسم همچنین یاد و خاطره امام خمینی (ره) به عنوان اولین معلم انقلاب اسلامی، سردار شهید سلیمانی، شهید پاکنژاد و معلمانی که روزی به تعلیم دانش آموزان این مرز و بوم همت نهاده و اکنون در بین ما نیستند گرامی داشته شد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر تربیت همه جانبه معلمان استان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه معلمان بر گردن همه ما و آحاد جامعه حق دارند، گفت: اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نطق پیش از دستور صدوسی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: معلمان بر گردن همه ما و آحاد جامعه حق دارند و امیدواریم بتوانیم قدردان زحمات و تلاش‌های آن‌ها باشیم، چراکه اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر معلمان می‌گذرد.

وی با تسلیت شهادت امام صادق (ع) افزود: این امام همام فرمودند «در برابر کسی که از او دانش، می‌آموزید فروتن باشید» بنابراین امیدواریم بتوانیم به همه فرمایش‌های ائمه اطهار از جمله این حدیث مهم عامل باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند و رهبر معظم انقلاب نیز با تاکید بر همین موضوع سال را نام‌گذاری کرده‌اند که امیدواریم با دست توانای کارگران عزیز، روز به روز شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.

وی با اشاره به تقدیر از معلمان و اساتید برتر در صحن علنی شورا بیان کرد: امروز به نمایندگی از جمع کثیری از معلمان پرتلاش و زحمتکش از تعدادی از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت و چند معلم فداکار تجلیل صورت گرفت.

کد خبر 750715

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است
  • شکوفایی روح، ثمره تربیت معلمان است
  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند