Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:01:26 GMT

هشدار هواشناسی درباره ناپایداری جوی در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۲۰۷۰

هشدار هواشناسی درباره ناپایداری جوی در خراسان جنوبی

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل هواشناسی در این اخطاریه جوی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در بازه زمانی عصر شنبه تا اواخر وقت دوشنبه (۲۰ اردیبهشت) هشدار داده شده است.

وزش باد شدید موقت و گرد و خاک، رگبار باران گاهی رعد و برق، در مناطق مرتفع برخورد صاعقه با احتمال بارش تگرگ از پیامدهای این وضعیت است که اغلب مناطق استان خراسان جنوبی را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه اثر این ناپایداری جوی در روز دوشنبه شهرستان‌های درمیان، سربیشه و نقاطی از حاجی‌آباد زیرکوه، نهبندان و بیرجند خواهد بود و احتمال روان‌آب محدود، لغزندگی جاده‌ و اختلال موقتی تردد، احتمال خسارت به تابلوها و سقف‌های موقت به دلیل وزش باد شدید لحظه‌ای و گرد و خاک، برخورد صاعقه و برق گرفتگی وجود دارد.

خودداری از سفرهای غیرضروری، اجتناب از صعود به ارتفاعات، پرهیز از اسکان و چرای دام در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، پاکسازی آبراهه‌ها و کانال‌های مسیر عبور آب، اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هفته گذشته نیز درخصوص وزش باد شدید، بارش رگباری و رعد و برق در این استان هشدار سطح نارنجی (آمادگی) صادر کرد.

برچسب‌ها وضعيت هوا سازمان هواشناسی كشور بارندگی توفان خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا سازمان هواشناسی كشور بارندگی وضعيت هوا سازمان هواشناسی كشور بارندگی توفان خراسان جنوبی اخبار کنکور خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان