Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهباز حسن پور گفت: رای و مشارکت حداکثری و حضور مردم در انتخابات پشتوانه و سرمایه کشور است، علاوه بر اینکه در همه زمینه ها راه گشا است، به طور خاص این موضوع بر روابط خارجی با سایر کشورها تاثیر می‌گذارد و می‌تواند قدرت چانه‌زنی کشور در صحنه بین المللی را بالا ببرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس در گفتگو با راه آرمان اظهار کرد: مردم ما طی ۴۲سال گذشته بیش از ۴۰ بار در آزمون انتخابات کشور شرکت کرده و همیشه نمره عالی کسب کرده اند چگونه ممکن است بعد از ۴۰ بار موفقیت و کسب نمره عالی این بار انتظار شکست دادشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخابات کشور ما همیشه با شکوه برگزار شده و چون این پشتوانه عظیمی برای نظام محسوب می‌شود، دشمن همواره در تلاش بوده تا مشارکت کم باشد اما مردم به خوبی به ترفندهای دشمن واقف هستند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: در این دوره هم علی رغم فشارهایی که بر مردم وارد شده و مردم هم به خوبی در جریان هستند که این فشارها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از سوی دشمن به آنها تحمیل می‌شود مانند سایر عرصه ها برای دفاع از نظام خود با حضور پرشور وارد خواهند شد.

حسن پور ابراز کرد: مردم انتخابات  را یک فریضه می دانند به همین جهت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری احساسشان این است که در حال رقم زدن سرنوشت خود هستند و سرنوشت مهم یک مسئول برجسته کشور را رقم خواهند زد؛ از همین رو نیز به صورت جدی در انتخابات‌ حاضر می شوند.

مشارکت حداکثری پشتوانه و سرمایه کشور است

وی یادآور شد: رای و مشارکت حداکثری و حضور مردم در انتخابات پشتوانه و سرمایه کشور است، علاوه بر اینکه در همه زمینه ها راه گشا است، به طور خاص این موضوع بر روابط خارجی با سایر کشورها تاثیر می‌گذارد و می‌تواند قدرت چانه‌زنی کشور در صحنه بین المللی را بالا برده و با قدرتی ناشی از مشارکت حداکثری مردم در جهت منافع و استقلال کشور با دنیا تعامل کند به عبارتی حضور حداکثری مردم در انتخابات تضمین اقتدار نظام است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس به ضرورت توجه به انتخاب رئیس جمهور اصلح  اشاره و اظهار کرد: ویژگی ها و شاخص های یک رئیس جمهور کارآمد را مقام معظم رهبری در نطق نوروزی خویش بیان کردند که باید به این شاخص های مهم توجه ویژه داشت.

حسن پور متذکر شد: رئیس جمهور باید دارای مدیریت کارآمد، با کفایت و با ایمان باشد، فرد بی ایمان کشور منافع کشور را می‌فروشد، باید عدالت خواه و ضد فساد باشد چرا که این یکی از مهم ترین خصوصیاتی است که باید در رئیس جمهور وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: فردی که رئیس جمهور می شود باید دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد، با عملکرد اتوکشیده ها نمی‌شود برای یک کشوری با این همه مسائل اساسی کار کرد.

یک رئیس جمهور انقلابی باید به حضور جوانان به عنوان حرکت عمومی کشور معتقد باشد

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: از شاخص های مهم رئیس جمهوری این است که  به توانمندی‌های داخلی معتقد باشد و جوان ها را به عنوان حرکت عمومی کشور بشناسد و به آنها اعتماد کند.

حسن پور مطرح کرد: علاوه بر آن یک رئیس جمهور باید مردمی و امیدوار باشد، آدم مایوس، بدبین و با نگاه تلخ به آینده نباشد، همواره به همه اقشار و احاد ملت احترام بگذارد و از تمامی ظرفیت های کشور در پیش برد امور استفاده کند.

وی با تاکید بر مشارکت حداکثری افزود: بانوان بیش از نیمی ازجمعیت کشور را تشکیل می دهند، رئیس جمهور باید راه مشارکت در امور اجرایی را برای همه اقشار به ویژه جوانان و بانوان فراهم  کرده، از همه قومیت ها و گرایش ها در امورات اجرایی کشور بهره گیرد و از استبداد و خود رایی دوری گزیند.

رئیس مجمع نمایندگان استان از درخواست بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس برای حمایت از یک کاندیدای خاص خبر داد و گفت: این اقدام نمایندگان مجلس از لحاظ قانونی منعی  ندارد و با توجه به شرایط کنونی کشور نمایندگان بیشتر در جریان امور به واسطه شغل  نمایندگی هستند.

حسن پور بیان کرد: نمایندگان با اشراف بر توانایی هایی شخص مورد نظر، برای حضور در صحنه انتخابات به او پیشنهاد دادند، در واقع نقش موثر پست ریاست جمهوری به دلیل دغدغه حل مشکلات مردم برای نمایندگان مهم است.

ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس در خدمت صنعت و کشاورزی استان

وی در خصوص بحران آب در استان کرمان عنوان کرد: استان پهناور کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی استانی مستعد بارنگی نیست، متاسفانه مشکل آب در این استان عمیق و ریشه ای تاریخی دارد که البته خشک سالی های اخیر این مشکل را بحرانی کرده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر تصریح کرد: چند طرح انتقال آب جهت بهره برداری در صنعت، کشاورزی و آب شرب در دست بررسی و اقدام است، که طرح انتقال آب خلیج فارس به عنوان یک ابر پروژه در سال گذشته به بهربرداری رسید و هم اکنون در شهرستان سیرجان و رفسنجان در حال بهره برداری است.

حسن پور در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه پروژه انتقال آب قرار است که آب  به شهرکرمان هم برسد و علاوه بر آن مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ۱۴۰۰ در تبصره شش اعتبارات خوبی جهت تامین آب استان های جنوبی و روستاهای این منطقه مصوب کرد که امیدوارم در سال ۱۴۰۰ در این زمینه شاهد انجام خدمات خوبی باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم سیرجان و بردسیر مشارکت حداکثری رئیس جمهور انتقال آب حسن پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی؛ رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در روزنامه همشهری نوشت، روسای جمهور در ادوار مختلف، سفرهای استانی به بخش‌های مختلف کشور را در دستور کار داشتند اما کلانشهر «تهران» به‌دلیل آنکه پایتخت و محل حضور وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی است، هرگز جایگاهی در برنامه‌ها نداشت و از این‌رو شهرداری در همه ادوار تنها هزینه حضور دولت را پرداخت می‌کرد و در مواجهه با گره‌های موجود نمی‌توانست دولت را تمام‌قد با خود همراه کند که این روند مشکلات بسیاری را به تهران تحمیل کرد.
از سوی دیگر، شهرداری در برخی پروژه‌ها نیاز به همراهی دولتمردان دارد که هرگز از سوی دولت‌های گذشته عملیاتی نشده است. حضور شهردار تهران در هیأت دولت از همان روزهای ابتدایی رهاوردهای بسیاری برای شهر داشته ‌که یکی از آنها همراهی دولت برای انعقاد قراردادهای واردات واگن و وسایل حمل‌ونقل برقی و همچنین بازدید رئیس‌جمهور از جنوب پایتخت بود. روز پنجشنبه در یک رخداد کم‌نظیر، دولت سیزدهم تصمیم گرفت تا از بخش‌های مختلف جنوب تهران بازدیدی داشته باشد و طی دیدار با مردم، گره از مشکلات شهروندان باز کند؛ بازدیدی که برای نخستین‌بار طی ادوار مختلف انجام شده بود و شهروندان توانستند دغدغه‌های خود را با رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران شهری به‌صورت همزمان در میان بگذارند. در این میان رئیس‌جمهور، وعده افتتاح چند مرکز درمانی و بیمارستانی را به مردم منطقه۱۷ داد؛ منطقه‌ای که در این زمینه دچار کمبود سرانه است. نوسازی بافت فرسوده نیز یکی از دغدغه‌های مردم در جنوب شهر تهران است که ارائه بسته‌های تشویقی و هماهنگی با شهرداری برای نوسازی در دستور کار رئیس‌جمهور قرار گرفت. مسئله کمبود برق و خاموشی نیز دیگر دغدغه مردم تهران به‌خصوص در فصل تابستان است که رئیس‌جمهور در این خصوص عنوان کرد: «با تولید ۸۰۰۰مگاوات برق، ناترازی رفع شده است.» همچنین بحث وجود بافت مسکونی در حریم ریلی راه‌آهن دیگر مطالبه شهروندان بود که دولت برنامه‌های خود را برای رعایت حریم ریلی و حل پلاک‌های مسکونی‌ تشریح کرد. در این دیدار خبری خوش به پایتخت‌نشینان داده شد: ۱۳هزار پلاک در منطقه۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به‌عنوان پلاک فرسوده هستند و درصورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت‌وساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود و امکان ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی فراهم خواهد شد. وزیر کشور نیز به همراه مدیران شهری بازدیدی از عملیات عمرانی فاز دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی، ابرپروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) و شن‌چاله‌ها داشت که برای رفع معارضان پروژه بروجردی نیز دستوراتی از سوی وی صادر شد. همچنین بنا شد تا دولت طرحی برای انتقال بازار آهن شادآباد ارائه کند. صیانت از حریم پایتخت دیگر موردی بود که در این بازدید بر آن تأکید شده است. یکی دیگر از موضوعاتی که سال‌ها مردم منطقه۱۷ را درگیر کرده، وجود تیرهای برق معارض و فرسوده بود و حضور این تیرها باعث سختی رفت‌وآمد خودروهای امدادی می‌شد که رئیس‌جمهور دستور جمع‌آوری این تیرها را دادند. بازدید صورت‌گرفته در ششم اردیبهشت‌ماه، آورده‌های بسیاری برای پایتخت‌نشینان به‌خصوص مردم جنوب شهر داشت و به یاری خدا، گره مشکلات چندین و چندساله پایتخت ‌باز خواهد شد. به‌نظر می‌رسد طی ادوار مختلف شهرداری این هماهنگی بین مدیریت شهری و دولت در نوع خود کم‌نظیر است و پیوند دولت خدمتگزار و شهرداری تهران با یکدیگر را می‌توان به‌عنوان مسیری برای بهبود چالش‌های موجود در پایتخت دانست که به‌عنوان یک الگو برای ادوار بعدی درنظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 847383 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است