Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الله اسدی رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای مشهد گفت: قصد قهرمان پروری نداریم و آنچه که بیشتر برای ما مهم است، سلامت جامعه و ایجاد شور و نشاط در میان ورزشکارانی است که بنا به شرایط خاص تحت درمان هستند.

او  با انتقاد از آنچه بی توجهی نهاد‌های متولی به ورزش بیماران خاص خواند، افزود: ما نامه‌ها و درخواست‌های کمک به نهاد‌های مختلف ارسال کرده ایم، اما هنوز پاسخ روشنی از جایی نگرفته ایم و حتی شورای شهر و شهرداری مشهد هم به این امر مهم توجهی نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای مشهد، اولویت این قشر را درمان عنوان کرد و ادامه داد: بیشتر بیماران درگیر مشکلات اقتصادی هستند چرا که هزینه درمان و داروی آن‌ها بسیار بالا است و اگر بخواهیم این قشر را به سوی ورزش سوق دهیم باید امکان استفاده آن‌ها از امکانات ورزشی را به صورت رایگان فراهم کنیم.

اسدی بیان کرد: شیوع ویروس کرونا تاثیر عمیقی بر ورزشکاران ما گذاشت به طوری که نتوانستیم به نحو شایسته بازیکنان و ورزشکاران را در کنار هم داشته باشیم، اما تلاش کردیم با هماهنگی فدراسیون، رقابت‌های مجازی ورزشی را با هدف ایجاد شور و نشاط در میان ورزشکاران عضو تداوم بخشیم.

او ، فعالیت این هیأت ورزشی را محدود به شهرستان مشهد دانست و تصریح کرد: معتقدم این تنها هیاتی است که کادر اداری و مدیریتی آنرا اعضای هیات و از خود بیماران خاص و پیوند اعضا تشکیل می‌دهند که با علاقه و هیچ گونه چشمداشتی مادی کار می‌کنند و تمام خدمات اعضا و ورزشکاران نیز رایگان است و بیمه این ورزشکاران را هم هیات پرداخت می‌کند.

رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای مشهد خواستار کمک خیران به این هیات ورزشی شد و تأکید کرد: به دنبال تامین ۲ سالن ورزشی در ۲ نقطه شهر برای کاهش هزینه رفت و آمد ورزشکاران و استفاده از چند بیلبورد شهرداری برای آشناسازی خانواده‌ها با این هیات ورزشی هستیم.

اسدی اظهار کرد: هم اکنون۲۴۰ عضو رسمی و ثبت نام شده هیات در گروه‌های تالاسمی، دیابت، ام. اس، هموفیلی، همودیالیز در رشته‌های ورزشی دارت، فوتبال، تنیس روی میز، شنا، شطرنج، دو و میدانی، تیراندازی، اسکواش و فوتبالدستی فعالیت می‌کنند.

او افزود: این هیات در سال ۹۸ در رقابت‌های کشوری و جهانی هشت طلا، پنج نقره و پنج نشان برنز کسب کرده است.

رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای مشهد ادامه داد: همچنین در سال ۹۹ و علیرغم شیوع ویروس کرونا، مسابقات دارت و دور‌های آموزشی برخط مربیگری و داوری و کارگاه‌های آموزشی را برگزار کردیم و امسال نیز به مناسبت روز ارتش یک دوره رقابت دارت، دو و میدانی، چالش ورزش در خانه، پیاده روی متوسط ۱۰ دقیقه‌ای و مسابقات نقاشی و مقاله نویسی را با موضوع سردار شهید صیاد شیرازی برنامه ریزی و اجرا کردیم.

۱۸ اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشور روز بیماران خاص و سخت درمان نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماران پیوند عضو فعالیت های ورزشی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها

ایسنا/خوزستان مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان گفت: سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت دوشنبه‌ ۱۷ اردیبهشت طی آیینی مسیر حرکت خود را از شلمچه به سمت مشهد مقدس آغاز خواهد کرد و شامگاه ولادت امام رضا (ع) وارد مشهد می‌شود.

حمید بنی تمیم در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: کاروان جاده ولایت مزین به پرچم آستان قدس رضوی روز یکشنبه وارد استان خوزستان می شود و دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه طی آیین افتتاحیه‌ای از  مشهد شهدای شلمچه مسیر خود را به سمت مشهد الرضا آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: کاروان دو امدادی جاده ولایت در استان خوزستان حرکت خود را از محل ورود امام رضا (ع) در شلمچه آغاز و سپس مسیر حرکت امام رضا (ع) در ایران را تا مشهد مقدس به مسافت ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر طی خواهند کرد و با عبور از شهرهای خرمشهر، آبادان، کارون، اهواز، رامهرمز و بهبهان وارد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان با اشاره به ضرورت تبیین جایگاه فرهنگ و پیوند مقوله های فرهنگی و ورزش گفت: سیزدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت با هدف گرامیداشت دهه کرامت و انتخاب شعار«امام هشتم، فرهنگ ، ورزش ، معنویت» می‌تواند فرهنگ و منش پهلوانی و ارزش های اعتقادی را در ورزش به جلوه های پررنگی نمایان کند.

 بنی تمیم در پایان با اشاره به جلسات متعدد صورت گرفته برای هماهنگی و اقدامات لازم در این زمینه، عنوان کرد: از مجموعه وزارت ورزش و جوانان، مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی و همکارانم در ادارات کل سایر استان ها بابت اهتمام ویژه به این امر قدردانی می کنم و از جامعه ورزش و جوانان استان خوزستان درخواست دارم این فرصت ویژه را مغتنم شمرده و از حضور این کاروان در استان خوزستان حداکثر استفاده را ببرند و میزبانی شایسته از این حرکت بزرگ فرهنگی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • ناتوانی وشکست استکبارجهانی در برابر اراده ملت ایران بسیار مهم است
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است