Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، طرح نسخه‌نویسی از ابتدای خردادماه سال ۹۹ به صورت داوطلبانه در تمامی مراکز درمانی طرف قرار داد با بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان به اجرا در آمد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبر نگار همشهری آنلاین اظهار کرد: اکنون بالای ۹۵ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت در حال ارائه نسخه الکترونیکی به بیمه شدگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین اباذری  گفت:  ۷۰۰ هزار نفر در استان تحت بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که همگی از خدمات درمانی این بیمه بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح از همه توان این سازمان استفاده شده بیان کرد: بیمه تامین اجتماعی برای اجرای طرح نسخه نویسی رایگان، حمایت‌های لازم را از کلیه مراکز درمانی خصوصی و دولتی انجام داده  و اکنون ۹۵ درصد پزشکان استان و صددرصد بخش‌هایی مانند داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز سونوگرافی و کیلینک‌های درمانی به این شبکه متصل هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان تشرح کرد:در حال حاضر فقط مراکز درمانی دولتی و مراکزی که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اداره می‌شوند با مشکلاتی در ارائه نسخه‌نویسی رایگان مواجه هستند که دلیل آن هم تکمیل نشدن زیر ساخت‌های لازم در این حوزه است.

اباذری اضافه کرد: این سازمان بودجه و اعتباری را برای اجرای این طرح و اتصال مراکز یاد شده با سامانه تعیین شده جهت نسخه نویسی الکترونیکی در نظر گرفت ارائه داد تا هرچه سریع‌تر کارها به انجام برسد و با سرعتی که کارها پیش می روند به نظر می‌رسد تا سه چهار ماه آینده این مشکل حل بشود.

جمع‌آوری دفترچه‌های بیمه سلامت

مدیر روابط عمومی بیمه سلامت استان سیستان بلوچستان هم از اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در این استان خبرداد و گفت: طبق زمان بندی‌های انجام شده در تابستان امسال کلیه دفترچه‌های بیمه سلامت جمع‌آوری و حذف و نسخه نویسی الکترونیکی جایگزین آن خواهد شد.

اکبر برخوردار توضیح داد:طرح نسخه‌نویسی از ابتدای خردادماه سال ۹۹ به صورت داوطلبانه در تمامی مراکز درمانی طرف قرار داد با بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان به اجرا در آمد و اکنون بالای ۹۵ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت در حال ارائه نسخه الکترونیکی به بیمه شدگان هستند.

وی افزود: اکنون ۲ میلیون ۱۲ هزار نفر در استان در قالب پنج صندوق بیمه سلامت همگانی، روستاییان، کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ارائه خدمات به غیر از گروه بیمه سلامت ایرانیان به صورت رایگان است.

مدیر روابط عمومی بیمه سلامت استان سیستان بلوچستان  ادامه داد: از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال دفترچه‌های بیمه سلامت که شامل ۷۰۰ هزار نفر جمع‌آوری شده و ارائه نسخه برای این گروه الکترونیکی است.

وی بیان کرد: برای گروه بیمه روستاییان که شامل یک میلیون و ۱۲ نفر هستند نیز این طرح از ابتدای خرداماه ۱۴۰۰ اجرا می‌شود. جمع‌اوری دفترچه بیمه سایر گروه‌ها نیز از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود و در تابستان امسال به پایان می‌رسد.

کد خبر 598861 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان سازمان بیمه سلامت تامین اجتماعی نسخه‌نویسی الکترونیک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان سازمان بیمه سلامت تامین اجتماعی نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت استان سیستان استان سیستان و بلوچستان نسخه نویسی الکترونیکی داد با بیمه سلامت طرح نسخه نویسی تامین اجتماعی مراکز درمانی ارائه نسخه طرف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

رئیس گروه تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید تقریباً همه اطلاعات نسخه‌پیچی دارو برای پرداخت غیرحضوری تا کمتر از یک ماه آینده به بیمه‌های تکمیلی می‌رسد.

به گزارش صداوسیما، قائم مقام بیمه مرکزی در این باره گفته در حال حاضر فقط حدود ۳۰ درصد اطلاعات از بیمه‌های پایه به شرکت‌ها رسیده؛ موضوعی که باعث سردرگمی مردم برای دریافت هزینه بیمه تکمیلی دارو شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری