Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:04:52 GMT

نگرانی‌ها از افزایش بهای سوخت در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۴۵۳۱

نگرانی‌ها از افزایش بهای سوخت در آمریکا

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای نشریه آمریکایی «نیوزویک» با انتشار این خبر نوشت:به دنبال حمله سایبری صورت گرفته روز ۱۷ اردیبهشت  به ماه به خط لوله متعلق به شرکت «کلونیال پایپ لاین» (Colonial Pipeline) که بزرگترین شرکت توزیع مواد پالایشی نفت در آمریکا است، بیم آن می رود که بهای نفت و بنزین و  گازوئیل در صورت طولانی شدن وقفه پیش آمده، افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش، خط لوله کلونیال پایپ لاین به طول پنج هزار و ۵۰۰ مایل  بیش از هشت هزار و ۸۰۰ کیلومتر است، در صورت ادامه این وقفه می تواند بر بهای انرژی در مناطق شرقی آمریکا تاثیر گذارد.

نیوزویک در ادامه گزارش داد: شرکت  کلونیال پایپ لاین که بزرگترین شرکت تولید کننده فراورده های نفتی در آمریکا است هنوز اعلام نکرده که مظنون حملات سایبری روز جمعه (روز گذشته) چه فرد و یا گروهی بوده، هکرها در این حمله با ربودن اطلاعات و ایجاد وقفه در انتقال سوخت، خواستار باج خواهی سایبری شدند.

یک کارشناس نفت و گاز در آمریکا دراین باره به این نشریه آمریکایی گفت: مشکل بوجود آمده در خطوط انتقال سوخت شرکت کلونیال پایپلاین بعید به نظر می رسد که  طولانی مدت شود، احتمالا این شرکت خواهد توانست تا انتقال سوخت را ازطریق خطوط لوله خود را پیش از آنکه مشکلات عمده دیگری بوجود آید، از سر گیرد، اکنون مساله ای که مهم است مساله ذخایر نفت و سوخت در این بخش از آمریکا است، اگر این موضوع طولانی مدت نشود  فعلا یک شبه بهای سوخت بالا نخواهد رفت.

بنابراین گزارش «اندی لیپو» (Andy Lipow) یک تحلیلگر مسائل نفتی در آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس  گفت که  مدت زمان  بسته شدن انتقال سوخت از چنین خط لوله ای  بسیار حائز اهمیت و حیاتی است چرا که ذخایر نفتی ظرف پنج تا شش روز به اتمام خواهند رسید، درنتیجه کمبود سوخت منجر به جهش در قیمت سوخت به گستره ای از ایالت آلاباما تا واشنگتن دی. سی پایتخت آمریکا خواهد بود.

نیوزویک درادامه افزود: اتفاق مشابه ای در سال ۲۰۱۷ میلادی برای این شرکت انتقال نفت و گاز آمریکایی رخ داده بودکه به علت نشت سوخت در بخشی از این خط لوله نفتی که مرمت آن چندین روز به دارازا انجامید، باعث جهش افزایش بهای سوخت در آمریکا شد، اما بسیاری ازکارشناسان نفت و گاز در آمریکا نسبت به این موضوع خوشبین هستند که امکان دوباره جهش سوخت به علت بسته شدن این خط لوله نخواهد بود چراکه این موضوع نمی تواند طولانی مدت باشد و باعث نگرانی رانندگان و کامیون داران در آمریکا شود.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها جرایم سایبری ایالات متحده آمریکا سکوی گازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرایم سایبری ایالات متحده آمریکا سکوی گازی جرایم سایبری ایالات متحده آمریکا سکوی گازی اخبار کنکور انتقال سوخت خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان

بعد از اقداماتی که دانشگاهیان کشورهای مختلف به ویژه اروپا برای بایکوت علمی و آکادمیک محققان صهیونیست به دلیل جنگ وحشیانه این رژیم علیه نوار غزه انجام داده‌اند، هشدارهای زیادی در محافل عبری درباره عواقب این تحریم‌ها مطرح شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در بحبوحه خیزش عظیم دانشجویی در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی که به دانشگاه‌های سراسر جهان گسترش یافته است رسانه‌های عبری درباره تشدید بایکوت علمی و آکادمیک محققان و پژوهشگران اسرائیلی در دانشگاه‌های خارجی هشدار دادند.

رسانه‌های عبری به نقل از «یوآو کیش» وزیر آموزش و پرورش رژیم اشغالگر اعلام کردند که او قصد دارد در اسرع وقت یک طرح عملی برای مقابله با بایکوت آکادمیک اسرائیل در دانشگاه‌های خارجی ارائه کند اما چنین طرحی نیاز به بودجه زیادی دارد.

بعد از آغاز تظاهرات‌های گسترده علیه رژیم اشغالگر به خاطر جنایت‌های وحشیانه آن علیه مردم غزه در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا هشدارهای زیادی درباره اینکه رژیم صهیونیستی با یک بایکوت دانشگاهی بی‌سابقه مواجه شود مطرح شده است.

رسانه‌های عبری در این زمینه اعلام کردند که چنین تحریمی علیه اسرائیل می‌تواند دانشگاه‌های آن را به خطر بیندازد و آسیب شدیدی به اقتصاد اسرائیل وارد خواهد کرد.

پروفسور «مانوئل تراخنبرگ» مدیر موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس سابق کمیته برنامه‌ریزی و بودجه شورای عالی آموزش این رژیم اعلام کرد که روابط بین‌المللی مجرای اکسیژن دانشگاه‌ها و دانشگاه‌ها لوله اکسیژن صنایع و امنیت هستند و اگر بخش آکادمیک آسیب ببیند صنایع اقتصادی و امنیتی نیز به شدت متضرر خواهد شد.

بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساختبیداری نسل جدید آمریکا و تأثیر آن بر آینده روابط با اسرائیلخیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد

وب سایت تایمز اسرائیل نیز اعلام کرد که گزارش اخیر منتشر شده توسط وزارت نوآوری، علم و فناوری اسرائیل نشان می‌دهد که تمایل پژوهشگران دانشگاهی برخی کشورهای اروپایی برای همکاری با همتایان اسرائیلی خود بعد از 7 اکتبر یعنی جنگ غزه تاکنون به شدت کاهش یافته است.

این رسانه عبری تصریح کرد که بعد از گذشت نزدیک به 7 ماه از جنگ، وزارت نوآوری، علم و فناوری در حالی که هیچ برنامه‌ای ندارد می‌گوید که کمیته‌ای را برای مقابله با بایکوت آکادمیک که به رهبری دانشگاهیان کشورهای اروپایی علیه محققان اسرائیلی اعمال شده، تشکیل خواهد داد.

این وب سایت صهیونیستی اعلام کرد که نروژ، دانمارک، فنلاند، سوئد، ایسلند و ایرلند از جمله کشورهای پیشرو در تحریم آکادمیک محققان اسرائیلی هستند و به این لیست باید ایتالیا را هم اضافه کنیم که پیشتر سابقه طولانی و مهم در همکاری دانشگاهی با اسرائیل داشت. همچنین بلژیک نیز در زمره همین کشورها قرار دارد که در جامعه تحقیقاتی اروپا سرآمد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد