Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@06:24:48 GMT

۱۰۰ هزار خودروی عمومی در کشور رایگان گازسوز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۴۹۴۳

۱۰۰ هزار خودروی عمومی در کشور رایگان گازسوز شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بر پایه مصوبه شورای اقتصاد، از طریق اعطای تسهیلات رایگان، حدود یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو به سمت سوخت پاک و ارزان سی‌ان‌جی هدایت خواهند شد که شامل ۱۰۰ درصد بخش حمل‌ونقل مسافر و بار در کشور است.

هم‌اکنون زیرساخت‌ها برای افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها و توزیع روزانه حدود ۴۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح، مقدار توزیع سی‌ان‌جی از روزانه حدود ۲۱ میلیون مترمکب کنونی تا روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسین باقری مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دراین باره گفت: هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب گاز سی‌ان‌جی در کشور توزیع می‌شود که با توجه به زیرساخت‌های موجود، امکان افزایش این رقم تا روزانه ۴۰ هزار مترمکعب نیز وجود دارد. 

به گفته وی از ابتدای این طرح تاکنون، بیش از ۳۰۶ هزار خودرو عمومی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۳۲ هزار خودرو مشمول طرح شناخته شده‌اند.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: از میان ۱۳۲ هزار خودرو مشمول طرح رایگان گازسوز شدن خودروهای عمومی، ۱۶ هزار و ۴۰۰ خودرو تاکنون برای تبدیل نوبت گرفته‌اند و ۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو عمومی نیز در حال انتخاب کارگاه هستند.

طبق اعلام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، وی همچنین از تبدیل ۲۰۰ هزار مسافربر شخصی از جمله تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها در قالب مصوبه اجرای این طرح خبر داد و گفت: این طرح به‌تازگی آغاز شده است و مشخصات مالکان این خودروها به تشخیص وزارت کشور به این شرکت اعلام شده و در نوبت تبدیل قرار می‌گیرند.

باقری افزود: هم اکنون اجرای این طرح با شش شرکت پیمانکار و ۲۷۹ کارگاه در سراسر کشور در حال اجراست.

ثبت‌نام در سایت https://gcr.niopdc.ir/login و تبدیل خودروهای عمومی طبق این طرح رایگان است و متقاضیان از جمله مالکان خودروهای تاکسی عمومی و وانت‌بارها، نیسان و کامیونت می‌توانند با مراجعه به این سامانه ثبت‌نام خود را نهایی و نوبت‌گیری کنند.

کد خبر 599823 برچسب‌ها گاز سوز خودرو گاز - سی ان جی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گاز سوز خودرو گاز سی ان جی هزار خودرو سی ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد

هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴ با شعار «عصر جدید، خودرو‌های جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش تسنیم، هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴ با شعار «عصر جدید، خودرو‌های جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه با عنوان «نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴» (اتوکِینای چین ۲۰۲۴) از ۶ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل جدید نمایشگاه بین المللی چین (تیانژو) در حال برگزاری است.

نمایشگاه قطعات خودرو و سالن‌های مرتبط با محصولات جانبی نیز در همان تاریخ‌ها (۶ تا ۹ اردیبهشت) در محل نمایشگاه بین المللی چین (جینگانژوانگ) برگزار می‌شود که فضایی به وسعت کل ۲۳۰,۰۰۰ متر مربع را پوشش خواهد داد.

در این نمایشگاه ۱۱۷ مدل خودرو توسط ۳۰ شرکت خودروساز جهان به نمایش در خواهد آمد. امسال این نمایشگاه با تمرکز بر انرژی‌های نو و با عرضه ۲۷۸ خودروی برقی در حال برگزاری است.

در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴، شاهد رونمایی از جدیدترین مدل‌های خودرو، پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و نوآوری‌های صنعت خودرو خواهیم بود. خودرو‌های برقی، هیبریدی، خودران و متصل در صدر توجه بازدیدکنندگان و رسانه‌ها قرار خواهند داشت.

چری و جک و هونگچی از جمله شرکای تجاری چینی صنعت خودروسازی ایران هستند که در این نمایشگاه جدیدترین محصولات خود را عرضه کرده اند. علاوه بر این برند‌های شناخته شده دنیا همچون ب‌ام‌و، بنز، شورولت، هوندا، هیوندای، جگوار، جیپ، کیا، لکسوس، مرسدس بنز، نیسان، پژو، پورشه، رولز رویس ٬تویوتا، ولوو، فولکس واگن در این نمایشگاه حضور پررنگی دارند.

دیگر خبرها

  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • خودروی سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • فیلم | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!​
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم