Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته «پلیس فتا ناجا» از کلاهبرداری مجرمان سایبری با طراحی جعلی سایت «صبا تأمین» خبر داد.
به گزارش آریا، سرهنگ مصطفی نوروزی گفت: در پی گزارش‌های قضائی به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی با طراحی سایت جعلی «صبا تأمین» با اغفال شهروندان، از آنان مبالغی را اخذ کرده است، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکیان، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه طبق اظهارات شاکیان تاکنون 18 میلیارد و 709 میلیون ریال از قربانیان کلاهبرداری شده است، افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که وجوه به حساب فردی با هویت معلوم ساکن میناب واریز شده است که با پیگیری‌های به موقع کارآگاهان سایبری، مبلغ بیش از 12 میلیارد و 86 میلیون ریال در حساب‌های مجرمان مسدود شد.
رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا ناجا گفت: با اقدامات تخصصی صورت گرفته و استعلام‌های لازم، متهم شناسایی و سرانجام در شهرستان بندرعباس دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
این مقام مسئول ادامه داد: در مجموع 22 میلیارد ریال از طریق سایت مذکور کلاهبرداری صورت گرفته است.
سرهنگ نوروزی اضافه کرد: مال‌باختگان با تصور اینکه اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت رسمی و معتبر ثبت می‌کنند، بدون توجه به نشانی سایت طراحی شده اقدام به واریز مبالغی در این سایت می‌کردند، اما سایت مذکور شبیه سازی شده سایت اصلی بوده است و افراد بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبرداران اینترنتی افتادند.
این مقام سایبری به هموطنان توصیه کرد: کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir لینک‌های مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هشدار کلاهبرداری صبا تأمین پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ گودرزی گفت: یکی از خواننده‌های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد، یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند. 

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می‌کند. 

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی، پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. 

سرهنگ گودرزی گفت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد. 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد؛ به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده، اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌ها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات