Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@22:05:03 GMT

نکات برجسته درباره ناپروکسن

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۵۵۷۹

نکات برجسته درباره ناپروکسن

تجویز ناپروکسن در هر دو صورت عمومی و تجاری در دسترس است. نام تجاری: اناپروکس، ناپرلان و ناپروسین.

دو نوع تجویز ناپروکسن وجود دارد: ناپروکسن عادی و ناپروکسن سدیم که ناپروکسن عادی از قرص خوراکی آنی رهش و قرص پیوستة رهش تولید می­کنند. ناپروکسن سدیم از قرص‌های آنی رهش و قرص‌های پیوسته رهش به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناپروکسن همچنین بیش‌ از پیش در دسترس است. تمام انواع قرص‌های خوراکی ناپروکسن برای کاهش التهاب و درد مؤثر هستند. تمام آن‌ها برای درمان آرتروز دردهای قاعدگی، ماهیچه­ای التهاب و نقرس مفید هستند.

این مقاله فقط دربارة تجویز انواع ناپروکسن صحبت می­کند. تجویز ناپروکسن با نام‌های تجاری اناپروکس ناپرلان و ناپروسین در دسترس است. آن‌ها همچنین به‌عنوان داروی عمومی در دسترس هستند. داروهای عمومی معمولاً قیمتشان کمتر از داروهایی است که نام تجاری دارند. البته در بعضی موارد آن‌ها با تمام شکل‌ها در دسترس نیستند.

ناپروکسن برای چه استفاده می­ شود؟

ناپروکسن خوراکی معمولاً برای درمان درد و التهاب تجویز می­شود و برای درمان موارد زیر تأیید شده است:

رماتیسم مفصلی رماتیسم رماتیسم ستون فقرات ورم مفصلی در کودکان دردهای قاعدگی ورم کیسه‌های مفصلی علائم نقرس ناپروکسن چگونه عمل می­کند؟

خانوادة ناپروکسن‌های خوراکی به گروهی تعلق دارند به نام داروهای ضدالتهاب بدون استروئید. این داروها به کاهش التهاب و درد و تب کمک می­کنند. کاملاً مشخص نیست که این دارو چگونه باعث کاهش درد می­شود. احتمالاً با کاهش پروستاگلاندین باعث کاهش التهاب می­شوند. این ماده­ای هورمون مانند است که باعث کاهش التهاب می­شود.

عوارض جانبی ناپروکسن

مصرف قرص خوراکی ناپروکسن باعث خواب‌آلودگی می­شود پس نباید رانندگی کنید یا فعالیت‌هایی انجام دهید که نیازمند هوشیاری باشند تا زمانی که مطمئن شوید می‌توانید کاری را به‌صورت طبیعی انجام دهید.

عوارض جانبی بیشتر که با مصرف ناپروکسن ایجاد می­شوند:

دل‌درد یبوست اسهال باد شکم سوزش معده حالت تهوع و استفراغ سرگیجه

عوارض جانبی خفیف باگذشت چند روز یا چند هفته از بین می­روند. اگر علائمتان از بین نرفت با دکترتان یا داروساز صحبت کنید.

عوارض جانبی جدی

اگر عوارض جانبی جدی داشتید حتماً با دکترتان تماس بگیرید، عوارض جانبی جدی و علائم آن‌ها عبارتند از:

درد قفسه سینه نفس‌های کوتاه یا سختی تنفس احساس ضعفی در قسمتی از بدن دشواری تکلم تورم صورت و یا گلو فشارخون بالا خونریزی معده و روده با علائم زیر: درد شکم استفراغ خونی مدفوع خونی مدفوع تیره و چسبناک حمله‌های تنفسی در افرادی که آسم دارند

کاهش تعداد گلبول‌های قرمز خون که باعث ایجاد احساس ضعف و خستگی می­شود

زرد شدن صورت و سفید شدن چشم افزایش وزن غیرطبیعی تورم دست بازو پاها و ساق پا. لکه و تاول بر روی صورت همراه با تب

سلب مسئولیت: هدف ما این است که به شما جدیدترین و مرتبط‌ترین اطلاعات را بدهیم. اگرچه که دارو بر روی هر فردی متفاوت اثر می­گذارد. ما نمی­توانیم تضمین کنیم که تمام اطلاعات ما شامل تمام عوارض جانبی می­شود. این اطلاعات جایگزین تجویزات پزشکی نیستند.

بیشتر بخوانید: قرص ناپروکسن برای درد و التهاب 5 روش برای کاهش درد و التهاب ناشی از ورزش 12 روش ساده برای کاهش التهاب بدن لینک کوتاه: asriran.com/003Hjc

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عوارض جانبی کاهش التهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین استان همدان با بیان اینکه همزمان با سالروز شهادت مرتضی مطهری ۸ تا ۱۴ اردیبهشت به نام هفته عقیدتی و سیاسی نامگذاری شده است بیان کرد: به این مناسبت ۳۰ عنوان برنامه عقیدتی در سطح استان همدان اجرا می‌شود.

سرهنگ همدانی افزود: برگزاری جشنواره‌های شهرستانی و استانی، نشست‌های عقیدتی با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی و معرفی یگ الگو نمونه اخلاق از جمله این برنامه هاست.

او همچنین گفت: معرفی آثار به جای مانده از شهید مطهری نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد تا دانش آموزان، بسیجیان و معلمان بیشتر با این شخصیت برجسته آشنا شوند.

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • لحظات مرگ یک چهره برجسته در مراسم بزرگداشتش