Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرید جواهرزاده رئیس انجمن طبیعت‌گردی ایران  با اشاره به طولانی شدن شیوع کرونا و اینکه چه استراتژی‌هایی را می‌توان برای مقابله با این موضوع در پیش گرفت،گفت: مسئله بازگشت صنعت گردشگری به مراحل ابتدایی خود کمی با ایراد همراه است. معضل کرونا به این زودی رفع نخواهد شد و باید از صبر بیهوده بدون هیچ برنامه‌ریزی و اقدام عمل برای رسیدن به دوران پسا کرونا اجتناب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به تاثیرپذیری که یکی از مهمترین ویژگی‌های صنعت گردشگری است، افزود: از ویژگی‌های صنعت گردشگری همین است که با مشکلاتی همچون سونامی، بیماری و از این قبیل موارد همخوانی ندارد و تاثیر خود را به سرعت و به شدت نشان می‌دهد؛ در این یک سال پس از شیوع کرونا نیز دریافتیم، گردشگری اولین صنعتی بود که به واسطه این بیماری آسیب جدی دید.

رئیس انجمن طبیعت‌گردی ایران همچنین به مشاغل مرتبط با گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: واقعیت این است که تقریبا یک دهم شاغلین جهان با صنعت گردشگری در ارتباط هستند و زمانی که از گردشگری صحبت می‌کنیم باید بدانیم این صنعت چه حوزه‌هایی را در بر می‌گیرد، در نتیجه به سادگی نمی‌توان در برابر موج فزاینده بیکاری این همه نیروی انسانی سکوت کرد.

جواهرزاده بیان کرد: در دوران کرونا باید خلاقیت و ابتکار عمل نشان داد و نوآوری داشت، در حقیقت همین سازوکار است که می‌تواند هم مشتری را راضی نگاه دارد و هم با کرونا سازگار باشد.

او تصریح کرد: بنابراین بیشتر خلاقیت‌های گفته شده باید مبتنی بر الکترونیک و IT باشند و در نتیجه باید نگاه سنتی را تغییر داد و با علم و فناوری روز به شکلی نوآورانه برخورد کرد.

رئیس انجمن طبیعت‌گردی ایران با اشاره به چالش‌های پیش رو در صنعت هتلداری، تأکید کرد: در این روز‌های مواجه با کرونا اتاق‌های هتل‌ها به سمت تک تخت یا سینگل پیش خواهند رفت و با افزایش خدمات روم سرویس و سرو صبحانه در اتاق یا Continental به جای خدمات بوفه رو به رو خواهیم بود.

جواهرزاده همچنین با اشاره به تغییراتی عمده در فعالیت آژانس‌ها اظهار کرد: درخواست برای برگزاری تور‌های گروهی عمومی کاسته شده است و افراد بیشتر ترجیح می‌دهند سفر‌های خود را صرفا همراه با افراد آشنا و یا خانواده تجربه کنند.

او افزود: همانطور که در سال‌های پیش با افزایش فروش آنلاین در آژانس‌ها مواجه بودیم، شیوع کرونا این تغییر جریان را سرعت بخشید.

رئیس انجمن طبیعت‌گردی ایران  به اهمیت وجود سیستم‌های الکترونیک و IT اشاره کرد و ادامه داد: گردشگری با یک پوست‌اندازی مواجه است و ما باید با بخشی از بنگاه‌های گردشگری که نتوانستند نگاه خلاقانه و نوآور داشته باشند در جریان کرونا خداحافظی کنیم.

جواهرزاده بیان کرد: ما به عنوان انجمن طبیعت‌گردی ایران همچنین در این دوران که هنوز کرونا به پایان نرسیده است به عموم آژانس‌ها تاکید می‌کنیم، تمام توصیه های بهداشتی را رعایت کرده و همچنین از راهنمایان تخصصی طبیعت‌گردی که افرادی دوره دیده، آشنا به مسائل بهداشتی و کمک‌های اولیه هستند، استفاده کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خسارت های کرونا صنعت گردشگری انجمن طبیعت گردی ایران رئیس انجمن طبیعت گردی ایران صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند شهر ملی شیشه گری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در جشن روز میمند حضور داشت با برشمردن ظرفیت شهر میمند در صنعت شیشه گری و اینکه شیشه گری یک مهارت اصیل در کنار گلاب گیری است، از تبدیل شهر میمند به شهر ملی شیشه گری خبر داد.
دکتر جلالی افزود: صنعت شیشه گری هم دوستدار محیط زیست است هم قابل بازیافت و هنری دستی و اصیل است که می‌تواند به ترویج صنعت گلاب گیری کمک کند.
وی گفت: عزم مسئولین محلی برای ایجاد کارگاه‌های شیشه گری در میمند و فراهم کردن شاخص‌های شهرملی شیشه گری زمینه تکمیل پرونده شهرملی شیشه گری را برای این شهردرآینده نزدیک فراهم می‌کند.
معاون باغبانی وزارت جهاد هم در مراسم جشن روز میمند گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از ۳۰ هزار هکتار گلزار گل محمدی کشور در فارس وجود دارد و میند با ۲هزار هکتار گل محمدی بالاترین عملکرد تولید گل را در کشور دارد.
برومندی با تاکید بر اینکه باید با کمک به بخش خصوصی زنجیره ارزش را در تولید، کامل و از خام فروشی‌ها خودداری کنیم، افزود: اعطای سرمایه درگردش و تسهیلات لازم به سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار است تا در راستای تولید، خرید محصولات و حرکت به سمت کشاورزی قراردادی و بازار رسانی محصولات رونق ایجاد شود.
وی افزود: استان فارس که رتبه اول تولیدات باغی کشور و البته شهر میمند هم تعداد زیادی سرمایه گذار خصوصی دارد مشمول این دستور العمل هستند.
در ادامه مراسم مسئولان محلی از جمله امام جمعه شهر میمند، فرماندار فیروز آباد و معاون گردشگری استانداری فارس هم در خصوص چالش‌های تولید و گردشگری درشهر میمند سخنرانی کردند.
شهردار میمند هم در این گردهمایی روز میمند به اجرای سه طرح توسعه گردشگری در سال پیش رو در این شهر خبر داد و گفت: احداث پارک پردیس با احیای باغ‌های گل نسترن و گل محمدی، احیای بافت تاریخی میمند، و ساخت کارخانه عرقیات و اسانس با برآورد هزینه ۷۰ میلیارد تومانی از جمله طرح‌های دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر میمند است.
همزمان با جشن روز میمند پیاده روی و گردهمایی مردی هم در این شهر برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • همایش بزرگ کوهپیمایی و طبیعت گردی در طبیعت زیبای یکانات یامچی