Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: هم‌اکنون بیش از ۶۵۰ صندوق قرض‌الحسنه فعال در بسیج سازندگی استان خدمات ارائه می‌کنند که ایجاد ۷۸۰ فرصت شغلی در سال ۹۹ تنها بخشی از دستاورد صندوق‌ها در سطح استان است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، امید محترمی ظهر امروز در آئین بازدید فرمانده سپاه روح‌الله از بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به ماموریت‌های مهم بسیج سازندگی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ماموریت بسیج سازندگی هدایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی است و امروز  هزار و 200  گروه جهادی فعال در سامانه اصلس بسیج سازندگی به ثبت رسیده که در عرصه‌های مختلف با توانمندی‌ها و تخصص‌های گوناگون به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اردوهای جهادی یکی از بسترهای مهم پرورش مدیران آینده نظام اسلامی هستند که در این اردوها علاوه بر خدمت‌رسانی کار تربیت و پرورش اتفاق می‌افتد و در واقع اردوهای جهادی میدان کار تشکیلاتی و جنگیدن با فقر در همه ابعاد است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 250 هزار نفر روز در قالب‌های مختلف به مردم استان و سایر مناطق کشور خدمت ارائه کردند و منشا خیرات و برکات زیادی برای مردم و مناطق محروم بوده‌اند.

محترمی بیان کرد: رویکرد مهم بسیج سازندگی پای کار آوردن مردم برای حضور در میدان‌های مختلف است چراکه هر عرصه‌ای که مردم در آن ورود پیداکرده‌اند موفقیت حاصل شده و هر کجا که نقش مردم دیده نشده کار اثربخش انجام نشده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ماموریت‌های مهم بسیج سازندگی فعالیت در تحقق اقتصاد مقاومتی است که با رویکرد صندوق‌های قرض‌الحسنه، آموزش‌های مهارتی و ارائه تسهیلات برای تحقق اقتصاد مردمی تلاش می‌کنند.

25میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی بوشهر تخصیص یافت500گروه جهادی بسیج سازندگی در روستاهای مازندران فعالیت دارندمحرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در کرمانشاه/ جهادگرانی که پرچم‌دار تقویت استحکام درونی نظام هستند

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی عنوان کرد: هم‌اکنون بیش از 650 صندوق قرض‌الحسنه فعال در بسیج سازندگی استان خدمات ارائه می‌کنند که با استفاده از منابع مالی خردِ خود اعضاء و هدایت‌ها و حمایت‌های بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی و مردمی گام بر می‌دارند که ایجاد 780 فرصت شغلی در سال 99 تنها بخشی از دستاورد صندوق‌ها در سطح استان است.

محترمی افزود: محرومیت‌زدایی از دیگر ماموریت‌های مهم بسیج سازندگی است که در دو بخش عمرانی، شامل اجرای پروژه‌های روستایی و شهری، ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی و پروژه های آب و کشاورزی و بخش غیر عمرانی که شامل جهیزیه، کمک‌های مومنانه و لوازم‌التحریر متمرکز شده است.

وی تصریح کرد: ساخت 190  واحد مسکونی، بازسازی 170 واحد مسکونی برای ولی نعمتان، توزیع بیش از 300 هزار بسته معیشتی، اهدای 850 جهیزیه به زوج‌های جوان، 22 هزار بسته لوازم‌التحریر، یک میلیون غذای گرم و بسیاری از اقدامات دیگر تنها بخشی ازخدمات محرومیت‌زدایی در سال 99 است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: در راستای توانمندسازی مهارتی مردم بسیج سازندگی در سال 1400 برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری 2 هزار کلاس مهارتی را انجام داده که با هماهنگی‌های انجام شده برای آنها گواهی معتبر صادر خواهد شد و حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد. 

محترمی ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال 1400 مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بسیج سازندگی با تهیه و ابلاغ دستورالعمل بومی در سایر شهرستان‌های استان برنامه‌های جدی و عملیاتی دارد که امیدواریم با حمایت‌های مسئولان استان و سایر دستگاه‌های مرتبط بتوانیم آنها را به تحقق برسانیم.

انتهای پیام/712/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس بسیج سازندگی استان مرکزی مهم بسیج سازندگی بسیج سازندگی بسیج سازندگی قرض الحسنه صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی عاشوری با اشاره به فعالیت 34 شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در 31 استان کشور اظهار کرد: علاوه بر شعب، در دفاتر کمیته امداد نیز یک نفر به عنوان عامل صندوق، خدمات تسهیلات، پرداخت و سایر خدمات را به مراجعان ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق تا 10 میلیون تومان هیچ‌گونه کارمزدی اخذ نمی‌شود، ادامه داد: برای تسهیلات بالای 10 میلیون تومان نیز 3 درصد، فقط یکبار به عنوان کارمزد دریافت می‌کنیم. همچنین عدم دریافت جریمه کارمزد و تاخیر دیرکرد اقساط همچنان جاری است و ما هیچگونه جریمه‌ای از بابت دیرکرد اقساط دریافت نمی‌کنیم.

عاشوری با ارائه آمار میزان سپرده‌گذاران صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، اظهار کرد: در حال حاضر در مجموع حدود 10 میلیون نفر به عنوان سپرده‌گذار در این صندوق حساب دارند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت یادآور شد: بزرگترین شبکه قرض‌الحسنه را در کشور داریم و علاوه بر اینکه خدمات را به صورت حضوری به جامعه هدف ارائه می‌دهیم، یکی از سیاست‌های ما این است که بتوانیم خدمات الکترونیکی را توسعه دهیم و در سال جاری سه خدمت جدید به شعبه دیجیتال صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اضافه می‌شود.

میزان مستمری مددجویان در سال 1403 اعلام شد

عاشوری گفت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، همه پیامک‌های صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از طریق سرشماری  SQEVارسال می‌شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به ارائه عملکرد سال 1402 پرداخت و گفت: در حوزه دریافت تضامین، تسهیلگری صورت گرفت ئو سال گذشته درصد معوقات تسهیلات به زیر یک درصد کاهش پیدا کرد.

عاشوری ادامه داد: طبق بودجه سال 1402 باید 4500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کردیم که با تلاش صورت گرفته، با افزایش منابع حدود هزار میلیارد تومانی مواجه بودیم و همین عامل باعث شد بتوانیم بیشتر از سقف تعهد در سال گذشته تهسلات پرداخت کنیم.

وی میزان کل تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته را حدود 5300 میلیارد تومان به تعداد 270 هزار فقره اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان پرداخت تسهیلات با 3756 میلیارد تومان به تعداد 215 هزار و 806 فقره در سرفصل تسهیلات کارگشایی پرداخت شد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین 931 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و 591 میلیارد تومان تسهیلات مسکن شامل خرید، احداث و تعمیر مسکن پرداخت شد.

عاشوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای فعالیت صندوق تا سال گذشته کل تسهیلات پرداخت شده بالغ بر 20 هزار و 700 میلیارد تومان به تعداد دو میلیون و 250 هزار فقره است. همچنان بیشترین میزان تسهیلات پرداخت شده در حوزه کارگشایی با 13 هزار و 338 میلیارد تومان به تعداد یک میلیون و 806 هزار فقره است.

وی افزود: در این مدت 4590 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال، 2400 میلیارد تومان تسهیلات مسکن و 372 میلیارد تومان تسهیلات فرهنگی پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران همه ساله به بانک‌ها، مؤسسات اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه که رقم سپرده‌های مالی را در بانک مرکزی تأمین می‌کنند، جایزه سپرده قانونی پرداخت می‌کند که صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سال 1402  از همین مرجع 5 میلیارد و 900 میلیون تومان دریافت نموده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع از سال 96 تا 1402 بیش از 19 میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی بانک مرکزی به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت جایزه سپرده قانونی پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان