Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@17:18:56 GMT

جزئیات محدودیت های تردد در تعطیلات عید فطر

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۷۷۵۲

خبرگزاری آریا-  تردد در روز‌های منتهی به عید فطر از ساعت 14 سه شنبه تا ساعت 12 شنبه در همه شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد ممنوع است، جریمه تردد در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی و زرد 500 هزار تومان خواهد بود.
به گزارش آریا، رییس پلیس راهور ناجا گفت: از ساعت 14 روز سه‌شنبه (21 اردیبهشت) تا 12 ظهر شنبه (25 اردیبهشت) محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر رئیسی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به آخرین رنگ بندی کرونایی شهرها توضیح داد: خوشبختانه تعداد شهرهای قرمز به 46، نارنجی به 263 و زرد به 139 رسیده است؛ روند بیماری رو به کاهش است، تقریبا دو هفته گذشته 301 شهر قرمز داشتیم.
وی با بیان اینکه روند بیماری در 26 استان کاملا نزولی شده است و در حدود پنج استان دیگر گرچه به قله نزدیک شدیم، اما روند نزولی سرعت نگرفته و امیدوارم در هفته آینده این روند به سرعت کاهشی شود و تعداد شهرهای قرمز کمتر شود، بیان کرد: استان های خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران به دقت و مراقبت بیشتری نیاز دارند؛ گرچه تقریبا به اوج بیماری رسیده اند، فعلا روند صعودی متوقف شده و رو به کاهش است که امیدوارم به زودی این استان ها هم از این وضعیت خارج شوند.
جزییات محدودیت تردد در ایام عید فطر
رئیسی ضمن تشکر از مردم برای رعایت پروتکل ها در شب های قدر به مصوبات امروز جلسه اشاره و اظهار کرد: تردد در روز‌های منتهی به عید سعید فطر از ساعت 14 سه شنبه تا ساعت 12 شنبه در همه شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد ممنوع شده است. جریمه تردد در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی و زرد 500 هزار تومان خواهد بود. به طور کلی تردد ممنوع است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: یکی از مهمترین مولفه ‌ها برای شیوع ویروس جهش یافته (آفریقایی و هندی)، تردد است که منع تردد ها می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
وی در ادامه به چگونگی فعالیت مشاغل اشاره و خاطرنشان کرد: طی چند هفته گذشته، در شهر‌های قرمز فقط مشاغل گروه یک و در شهرهای نارنجی مشاغل گروه یک و دو فعال بودند، اما باتوجه به تصمیم امروز ستاد، در شهر‌های قرمز و نارنجی مشاغل گروه یک و دو می‌توانند به مدت دو هفته، فعالیت داشته باشند. اگر در این مدت توسط صنوف مختلف تخلفی رخ دهد، صنف متخلف در شهر‌های قرمز به مدت سه هفته و در شهر‌های نارنجی به مدت دو هفته، پلمب خواهد شد.
امروز، آغاز ثبت نام سالمندان 80 سال به بالا که از واکسیناسیون جا مانده اند
دکتر رئیسی همچنین درباره واکسیناسیون، توضیح داد: از ساعت 14 امروز سامانه مربوطه در وزارت بهداشت (salamat.gov.ir) راه اندازی می شود و سالمندان بالای 80 سالی که برای واکسیناسیون با آنها تماس گرفته نشده، می توانند به سامانه مراجعه کرده و ثبت نام کنند. تاکید می کنم که هیچ گونه نیازی به مراجعه حضوری نیست. همکاران من با آنها تماس می گیرند و اعلام می کنند که در چه روز و چه ساعتی باید به کدام مرکز مراجعه کنند. اگر افراد 80 سال به بالا واکسن دریافت نکرده اند نگران نباشند و نوبت آنها از بین نخواهد رفت، واکسن به تعداد کافی برای این عزیزان وجود دارد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: اگر واکسیناسیون 75 ساله‌ ها را هفته بعد اعلام کنیم نوبت 80 ساله‌ها نمی‌سوزد و نگران نباشند. به شدت از تجمع باید جلوگیری شود. براساس مصوبه امروز ستاد همه دستگاه‌های دولتی، نظامی، انتظامی و غیردولتی موظف شدند مکان ‌های بزرگ خود را برای واکسیناسیون در اختیار ما قرار دهند؛ وزارت خانه های آموزش پرورش، علوم، ورزش و جوانان و نیروهای انتظامی موظف شدند مکان‌هایی که تهویه مناسب دارند به طوری که سبب تجمع نشوند برای واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.
وی عنوان کرد: از عزیزان در نیروی انتظامی، بسیج و نیروهای مسلح در کنترل مرزهای شرقی که بسیار خوب عمل کردند تشکر می کنیم؛ طی هفته گذشته بیش از 3800 نفری که غیرقانونی وارد خاک ایران شده بودند را با توجه به شیوع ویروس جهش یافته بازگرداند و اجازه ندادند وارد کشور شوند.
تاریخ برگزاری آزمون ها طبق ستاد ملی مقابله با کرونا
دکتر رئیسی در ارتباط با زمان و چگونگی برگزاری آزمون ها هم در کشور گفت: آزمون ها را باید به 2 قسمت تقسیم کنیم، آزمون هایی که زیر نظر آموزش پرورش ‌و آنهایی که زیر نظر وزارت علوم و سایر سازمان ها برگزار می شوند. کنکور سراسری در تاریخ 9، 10، 11 و 12 تیر ماه برگزار خواهد شد؛ وزرای علوم و آموزش پرورش امروز توضیحاتی دادند و ستاد تصمیم گرفت.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته در 6، 7 و 8 مرداد ماه برگزار خواهد شد، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 22 مرداد، آزمون کانون وکلای دادگستری 25 تیرماه و آزمون نظام مهندسی 13، 14 و 15 مرداد ماه برگزار خواهد شد.
وی در ادامه به آزمون‌هایی که تحت نظارت وزارت آموزش پرورش برگزار می شوند، اشاره و اظهار کرد: براساس تصمیم امروز آزمون پایه نهم حضوری و از تاریخ 27 اردیبهشت تا 24 خرداد ماه و آزمون های پایه دوازدهم هم به صورت حضوری از تاریخ 27 اردیبهشت تا 24 خرداد ماه برگزار خواهد شد.
دکتر رئیسی افزود: آزمون های سنجش ملی پایه ششم در تاریخ 25 اردیبهشت به صورت حضوری برگزار می‌شود، آزمون سمپاد در تاریخ 20 و 21 خرداد و آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزان در تاریخ 24 تا 26 اردیبهشت و همچنین مرحله دوم آن 23 تا 25 خرداد به صورت حضوری برگزار خواهد شد. آزمون‌های استخدامی و آزمون‌هایی که با تعداد کم برگزار می شوند نیز در موعد خود خواهد بود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد با رعایت دقیق پروتکل ‌ها شاهد این باشیم که به زودی از موج چهارم بیماری عبور کنیم و 46 شهر قرمز صفر شود.
وی در پایان تاکید کرد: درمورد واکسیناسیون فعلا فقط عزیزان بالای 80 سال که با آنها تماس گرفته نشده از ساعت 14 امروز وارد سامانه شده و شماره تلفن و کد ملی خود را اعلام کنند تا همکارانم با آنها تماس بگیرند و نیازی به مراجعه نیست. دوستان عجله نکنید، واکسن به تعداد کافی داریم و نوبت آنها نمی سوزد

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محدودیت های تردد تعطیلات عید فطر ماه برگزار خواهد شد شهر های قرمز وزارت بهداشت نارنجی و زرد آنها تماس آموزش پرورش ساعت 14 آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت تا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.


محدودیت‌های ترافیکی اعلام شده:

۱. موتورسیکلت:
تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ الی ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع می‌باشد.
* تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

۲. سواری:
الف) محور کندوان:
- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:
۱) از ساعت ۱۴ آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرور‌های به مقصد چالوس انجام می‌شود.
۲) از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد بصورت کامل.
۳) از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)
۴) از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.
۵) تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

* تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

ب) محور هراز:
۱- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

۳. نقلیه سنگین (به استثناء حاملین موادسوختی ویافاسدشدنی):
۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.
۲- محور هراز:
الف) تردد کلیه تریلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.
ب) تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ و ۰۷ از محور هراز ممنوع می‌باشد.

دیگر خبرها

  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران