Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:17:11 GMT

اولویت اول زکات فطره معیشت فقرا است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۸۴۹۷

اولویت اول زکات فطره معیشت فقرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در جلسه شورای زکات استان زنجان اظهار کرد: بر اساس فتوای همه مراجع اولویت اول زکات فطره معیشت فقرا و نیازمندان است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه با وجود فقیر کسی حق ندارد زکات فطره را در جای دیگر هزینه کند، افزود: یکی از صدقات روشن و واضح زکات است که اگر آشکارا پرداخت شود خوب است ولی اگر مخفیانه پرداخت شود خیلی خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: صدقات واجب را باید علنی پرداخت کرد تا اولا دیگران تشویق شوند ثانیا در جامعه بشناسند چقدر پایبند به احکام الهی هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تقدیر از همکاری و تعامل بانک‌ها با کمیته امداد استان گفت: پیشنهاد جالب و ابتکاری کمیته امداد استان زنجان در واریز زکات فطره جمع‌آوری شده به حساب نیازمندان توسط بانک‌ها در روز عید فطر، استان زنجان را الگویی برای این کار در کشور تبدیل کرده است.
خاتمی به اهمیت تبلیغات به ویژه زکات از طریق برنامه‌های صدا و سیمای مرکز زنجان اشاره کرد و گفت: اگر با تبلیغات درست عملکرد خود را به گوش مردم برسانیم و اعتماد مردم را جلب کنیم مشارکت آنها  را در برنامه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم.
امام جمعه زنجان با تاکید به تبلیغ شیوه‌های غیرحضوری جمع‌آوری زکات فطره از طریق صدا و سیما افزود: در شرایط کرونایی این روزها که امکان تجمع مومنین در مساجد و مکان‌های مذهبی اندک است، باید با تبلیغ شیوه‌های نوین و اپلیکیشن‌های آسان امکان پرداخت زکات فطره را برای مومنین فراهم آورد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز در این جلسه گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه، با کمک خیران و مراکز نیکوکاری از ابتدای ماه مبارک رمضان ۷۰ هزار پرس غذای گرم در ۴۵ آشپزخانه اطعام مهدوی طبخ و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

هدایت صفری ارزش این تعداد غذای گرم توزیع شده در بین خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان را ۱۶ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی شده است، تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از  ۱۳۴ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه‌های اطعام مهدوی طبخ و توزیع شود.

صفری با اشاره به برگزاری کنگره ملی  ۳هزار و ۵۳۵ شهید سرافراز استان زنجان گفت: در اقدامی خداپسندانه و خیرخواهانه در طرح پویش ایران همدل و اطعام مهدوی امسال طبخ غذای گرم به نیابت از شهدای گرانقدر استان انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه طبق الزامات ابلاغی شورای عالی زکات کشور۸۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده باید در امور محرومین و ۲۰ درصد آن در امور عام‌المنفعه هزینه شود، ادامه داد: با فعالیت‌های اثربخش تبلیغی، همراهی عاملین و مساعدت مودیان زکات ۸۵ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته در امور محرومین و ۱۵ درصد در امور عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان خاتمی نماینده ولی فقیه صدا و سیما آیت الله علی خاتمی زکات فطره فقیر واجب کمیته امداد استان استان زنجان زکات فطره غذای گرم جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

وی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

علم الهدی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

کد خبر 6092055

دیگر خبرها

  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد