Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از برگزاری کنفرانس ملی روئین‌تن‌سازی سیستان با محوریت دانشگاه زابل و همکاری وزارت نیرو خبر داد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، قاسم تقی‌زاده خامسی رئیس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس ملی روئین‌تن‌سازی سیستان در جلسه شورای سیاست‌گذاری این کنفرانس با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به واقعیت‌ھای اقلیمی منطقه سیستان ضروری است تا با انجام برنامه‌ریزی صحیح و با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود از آسیب‌پذیری سیستان و وابستگی این ناحیه از کشور به رودخانه هیرمند بکاهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تصمیمات چهاردهمین و پانزدهمین جلسه کمیسون دائمی رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک هیأت محترم وزیران، طرح روئین‌تن‌سازی سیستان در سال 1399 تصویب‌ و از سوی دولت به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شد.

این گزارش می‌افزاید، در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنفرانس ملی روئین‌تن‌سازی سیستان که با حضور اعضای شورا برگزار شد، نمایندگان دستگاه‌ها تاکید کردند: با توجه به اتفاقات اخیر صورت گرفته در حوضه هیرمند، انتظار بر این است که آینده‌ای روشن و پررونق با رویکرد توسعه پایدار و طرح‌ریزی درون‌نگر برای سیستان ترسیم شود، همچنین به دلیل ظرفیت‌های مناسب استان سیستان و بلوچستان از جمله وجود قطب پویای علمی در سیستان، تصمیم بر این گرفته شد اولین کنفرانس ملی روئین‌تن‌سازی سیستان که نشان از اراده و عزم ملی تمامی دستگاه‌های اجرایی و علمی کشور برای پرداختن به مشکلات سیستان دارند، با مشارکت فعال و محوری جامعه سیستانی در دانشگاه زابل برگزار شود.

خاطرنشان می‌سازد، فراهم ساختن بستری مناسب برای ارائه طرح‌ها و ایده‌های نوین کاربردی توسط کارشناسان و نخبگان علمی کشور برای کاستن از آسیب‌پذیری منطقه سیستان از جمله هدف‌های این رویداد علمی – منطقه‌ای است.

پیش‌بینی شده است اولین کنفرانس ملی روئین‌تن‌سازی سیستان طی دو روز در پنج محور و نشست‌ تخصصی شامل هامون‌ها، گردوغبار و محيط‌زيست منطقه سيستان، بهبود کشاورزي در منطقه سيستان، اصلاح الگوي توسعه منطقه سيستان، پايداری اجتماعی منطقه سيستان و توان‌افزایی اقتصادی منطقه سيستان در دانشگاه زابل ‌برگزار شود.

این گزارش حاکی است، شورای سیاست‌گذاری این کنفرانس ملی را وزارت نیرو، وزارت امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استانداری سیستان و بلوچستان، دانشگاه زابل، فرمانداری ویژه زابل، و انجمن هيدروپولتيک ايران تشکیل می‌دهد.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) قاسم تقی‌زاده خامسی معاونت آب و آبفای وزارت نیرو وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران قاسم تقی زاده خامسی وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شورای سیاست گذاری منطقه سیستان دانشگاه زابل وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاههای سراسر کشور از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است.

در این نشست سخنرانان پیرامون موضوعات و اهداف همایش، سخنرانی ها و پژوهش‌های خود را ارائه کردند.

برگزاری کمیسیون نیازسنجی نیازهای بهداشت سلامت و درمان دانشجویان، کمیسیون بهداشت محیط (اماکن، بهداشت مواد غذایی پسماند و سلامت)، کمیسیون پیشگیری و مداخله در رفتارهای خودآسیب رسان، کمیسیون توسعه فعالیت‌های کانون‌های همیاران سلامت روان، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون بررسی اجباری شدن درس مهارت‌های زندگی، کمیسیون پیشگیری از مصرف دخانیات و سوء مصرف مواد، کمیسیون دانشگاه، اشتغال و امید به آینده از برنامه های دیگر این همایش بود.

کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی(ارگونومی، ایمنی و سلامت دانشجویان)، کمیسیون راهکارهای دریافت حمایت از سایر سازمان‌ها یا خیرین، کمیسیون آسیب شناسی قابلیت‌های کارشناسان مراکز مشاوره، کمیسیون آموزش بهداشت و ارتقای دانش و مهارت‌های سلامت، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون تکمیل و راه اندازی سامانه سام HSE مطرح شده در کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی نیز در این همایش برگزار و نتایج هر کمیسیون جمع‌بندی شد.

این همایش امروز هفتم اردیبهشت ماه با اعلام مراکز مشاوره برتر دانشگاههای کشور به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها