Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش یاران جوانان انقلاب ۱۴ فوریه با صدور بیانیه ای ضمن تشکر از بیانات عزتمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز قدس، انتفاضه مردم بیت المقدس و حضور گسترده و پرشور مردم بحرین و سایر ملت های اسلامی و عربی در روز جهانی قدس را ستود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکوثر، متن بیانیه جنبش یاران انقلاب 14 بحرین که در صفحه فارسی این جنبش منتشر شد به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

يَا اَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوْا لاتَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى اَوْلِياءَ بَعْضُهُمْ اَوْلِياءُ بَعْضٍ وَ مَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَاِنَّهُ مِنْهُمْ اِنَّ اللَّهَ لا يَهْدىِ الْقَوْمَ الظّالِمينَ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فَتَرَى الَّذينَ فى قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَى اَنْ تُصيبَنَا دائِرَةٌ فَعَسَى اللَّهُ اَنْ يَاْتِىَ بِالْفَتْحِ اَوْ اَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَيُصْبِحُوا عَلَى مَا اَسَرُّوا فى اَنْفُسِهِمْ نادِمينَ. وَ يَقُولُ الَّذينَ آمَنُوا اَهؤُلاءِ الَّذينَ اَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ اَيْمانِهِمْ اِنَّهُمْ لَمَعَكُمْ حَبِطَتْ اَعْمالُهُمْ فَاصْبَحُوا خاسِرينَ. يَا اَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يِاْتِى اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ اَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنينَ اَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرينَ يَجاهِدُونَ فى سَبيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ.

 

هان ای کسانی که ایمان آوردید ، یهود و نصارا را دوستان خود مگیرید که آنان دوست یکدیگرند و کسی که ( از شما ) آنان را دوست بدارد خود او نیز از ایشان است ، چون خدا مردم ستمکار را به سوی حق هدایت نمی کند . نشانه اینکه بعضی از مدعیان ایمان از سنخ همان کافرانند- این است که می بینی این بیماردلان به سوی یهود و نصارا می شتابند و می گویند: ما بیم آن داریم که بلا بر سر ما آید- غافل از اینکه چه بسا خدای تعالی از ناحیه خود فتحی آورده و امری دیگر که خودش می داند پیش بیاورد ، آن وقت است که این بیماردلان نسبت به آنچه در دل پنهان می داشتند پشیمان شوند . و آن وقت است که مؤمنین واقعی به این بیماردلان خواهند گفت: آیا این یهود و نصارا بودند که سوگندهای غلیظ یاد کردند بر اینکه همواره با شما و یار و یاور شما خواهند بود؟ پس چرا امروز که عذاب الهی شما را گرفت یاریتان نکردند؟ آری آن وقت بیماردلان می فهمند که تلاشهایشان بی نتیجه مانده ، در نتیجه شکست خورده و زیانکار می شوند . هان ای کسانی که ایمان آورده اید اگر کسی از شما از دینش بر گردد ، بدانید که خدا بزودی مردمی را- برای گرایش به این دین- می آورد که دوستشان دارد و آنان نیز وی را دوست دارند ، که اینان مردمی هستند در برابر مؤمنین افتاده حال و در برابر کافران مقتدر ، مردمی که در راه خدا جهاد می کنند و از ملامت هیچ ملامتگری پروا ندارند و این خود فضلی است از خدا ، فضلی که به هر کس صلاح بداند می دهد و خدا دارای فضلی وسیع و علمی وصف ناپذیر است ( آیات 51-54 سوره مبارکه المائده ).

 

جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین مراتب تشکر و قدردانی خود را به محضر مبارک رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی ایران حضرت امام سید علی خامنه ای ( دام ظله الوارف ) به منظور سخنان مهم روز جمعه که به مناسبت روز جهانی قدس ایراد فرمودند اعلام می نماید . ایشان در این سخنان مهم توجه و اهتمام فراوانی به اهمیت آزادی سرزمین های اشغالی از دریا تا رود و به خصوص قدس شریف و مسجد الاقصی داشتند ، مسئله ای که تبلور و تجسم واقعی روح فکری و ادامه راه ، سیره و خط امام راحل حضرت امام روح الله الموسوی الخمینی (رضوان الله تعالی علیه ) رهبر کبیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که با درک و بینش عمیق جمعه آخر ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و آن را به نماد و سمبل مقاومت همه جانبه در برابر اشغالگران تبدیل نموده اند.

 

سخنان رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای عزیز ، ثبات قدم ، نگاه واضح و امید بخش مکتبی ایشان را ترسیم نمود که در آن محور شر و هیمنه پوشالی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و فرزند نامشروعش در منطقه که به عنوان غده سرطانی در دل امت های اسلامی و عربی کاشته شده است را یادآورکرد که بیش از پیش و در نزدیک زمان ممکن به یاری خداوند متعال رو به نابودی و از بین رفتنی است . همچنین بر این نکته تاکید دارد که تحولات و فشردگی آنها از جمله تهدیدات ، فشارها و تحریم ها خللی در عزم و اراده محور مقاومت نداشته و ندارد .

 

حمایت های رهبرمعظم انقلاب اسلامی از آرمان فلسطین و پشتیبانی های ایشان از رهبران جبهه مقاومت اسلامی و در رأس آنها حمایت های معنوی، فکری و انواع دیگر آن به منظور ارتقاء آمادگی گروه های مقاومت فلسطینی و تمامی جبهه مقاومت باعث فخر و سربلندی برای تمامی آزادی خواهان جهان است و منبعی پایان ناپذیر برای تقویت روح آرزومندی ، امیدبخش برای ملت های اسلامی و عربی است که آزادی مسجد الاقصی و سرزمین های مقدس بسیار نزدیک و شکوهمند خواهد بود .

جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه مراتب تشکر و قدردانی خود را به مردم فهیم و شجاع در کشورهای بحرین ، ایران ، عراق ، سوریه لبنان ،پاکستان یمن و هند و سایر کشورهای جهان برای لبیک به ندای رهبر مسلمین جهان و حضور گسترده در راهپیمایی ها و گردهمایی های بزرگداشت روز جهانی قدس که علیرغم وجود مشکلات و محدودیت های امنیتی ، بهداشتی از جمله بحرین و با زبان روزه برگزارکردند اعلام و ابراز می دارد .

برگزاری این گونه راهپیمایی ها و تجمعات باشکوه در کشورهای مختلف نشانگر تقویت روحیه و موضع اصولی و ایمانی صادقانه ملت های اسلامی و عربی نسبت به آرمان فلسطین است ، خصوصاً اینکه مردم مظلوم بحرین و یمن با وجود شرایط بسیار سخت امنیتی در بحرین و محاصره سخت و طاقت فرسا در یمن و ادامه دشمنی های کشورهای مرتجع ، میلیون ها نفر مواضع اصولی و انقلابی خود را اعلام کردند که قدس شریف و مسجد الاقصی عربی ،اسلامی و فلسطینی باقی خواهد ماند و شهرک نشینی صهیونیست ها رو به نابودی است .

 

این جنبش اقدام شجاعانه مردم بیت المقدس و ساکنان سرزمین های اشغالی در آغاز نمودن انتفاضه مقدس خود در ماه مبارک رمضان و وارد شدن در نبرد با اشغالگران صهیونیست و دفاع از قدس و مسجدالاقصی و آزادی سرزمین های اشغالی فلسطین را می ستاید و ارج می نهد .

 

ما اقدام مبارزین و جوانان در مسجد الاقصی که با توکل به خداوند متعال عزم و اراده خود را با ایمان و استقامت نشان دادند و ثابت کردند که با تمسک به قدسیت این سرزمین پاک ، مسجد الاقصی اسلامی و عربی و فلسطینی باقی خواهد ماند و این درحالی اتفاق افتاده که ارتش صهیونیستی مسجد الاقصی را پاک سازی و مردم را متفرق کرده و اقدام به آواره نمودن ساکنان منطقه الشیخ جراح نموده است ، که این اقدام آنها ، اقدامی کاملاً صهیونیستی و تجاوزکارانه است و استمرار اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست ها در فلسطین اشغالی است .

 

درگیری های شدیدی که در محوطه مسجد الاقصی میان ساکنان و مسلمانان قهرمان بیت المقدس و ارتش رژیم صهیونیستی رخ داده و سردادن شعارهایی با مضامین ( روح و خون خود را فدای مسجدالاقصی ) می کنیم ، بشارت دهنده پیروزی اراده اهالی خیر و حق بر اشغالگران و دشمنی های تجاوزکاران است .

 

اهالی بیت المقدس سه روز متوالی است که در سه نقطه یعنی در منطقه الشیخ جراح ، باب العامود باب دمشق و محوطه داخلی و بیرونی مسجد الاقصی وارد درگیری و مبارزه شده اند . این اقدام آنها نوید بخش شعله ور شدن انتفاضه مردمی در برابر اشغالگران در تمامی سرزمین فلسطین از غزه تا مناطق کرانه های باختری و سرزمین های اشغالی در 1948 می باشد .

 

آنچه که در مسجد الاقصی و سرزمین های اشغالی در جریان است ، چیزی جز حماقت از سوی ارتش صهیونیستی و خیر و صلاح برای امت اسلامی و آرمان فلسطین متصور نیست ، چراکه انبار باروت انقلاب و جهاد اهالی سرزمین های اشغالی را شعله ور کرده و صهیونیست ها را وارد میدانی حقیقی کرده است که دسته دسته به صورت سیل خروشان و پی در پی انسان های مبارز را به مسجد الاقصی و مسجد القبه همراه با یاد و ذکر خداوند متعال به منظور مشارکت در مراسم گرامی داشت روز جهانی قدس و برپایی نماز جمعه کشانده و روان خواهند کرد .

 

با وجود اینکه دشمن صهیونیستی هزاران نفر از شهرک نشینان مسلح را همراه با پلیس و نیروهای ارتش برای مقابله به آنجا فرستاده بود ،اما تمامی اقدامات پیشگیرانه آنها در برابر انتفاضه جدید اهالی بیت المقدس در روز جهانی قدس برباد رفت .

 

جهانیان ، تمامی آزادی خواهان و انسان های شرافتمند و مقاوم در شگفت هستند و شاهد بودند که هزاران نفر از مردم پیر و جوان ، زن و مرد و بزرگ و کوچک برای گرامی داشت روز جهانی قدس به مسجد الاقصی و مسجد الصخره آمدند تا نماز جمعه این روز را برپادارند .این درحالی است که رژیم اشغالگر قدس می خواست تا اهالی بیت المقدس را به سمت شرق و غرب این مکان مهاجرت اجباری داده و تسلط کامل خود را بر تمامی سرزمین های کرانه باختری و سایر سرزمین های اشغالی در سال نکبت یعنی 1948 میلادی برقرار نماید .

 

حمله با سلاح گرم بر تضاهرات کنندگان مسالمت آمیز در منطقه الشیخ جراح و آواره کردن اهالی و ساکنان آن و همچنین یورش و اشغال محوطه های مسجد الاقصی و پرتاب بمب های صوتی و گاز اشک آور و گلوله های مشقی به سوی فلسطینیان و هجوم به نمازگزاران ، قطعاً اقدامی تروریستی است که در سایه امتیازگرفتن و سکوت سازمان های به اصطلاح حقوق بشری ، جامعه بین الملل و رژیم های مرتجع برقرار کننده روابط با رژیم صهیونیستی اتفاق می افتد .

 

برای جهان اسلام باعث خشنودی و افتخار است که ابتکار عمل در سرزمین های مقدس و مسجدالاقصی از دست اشغالگران بیرون رفته و جهان شاهد ظهور نسل جدیدی از جوانان مبارزه و جهادی در بیت المقدس است که چگونه از مقدسات خود دفاع کرده و آغاز کننده انتفاضه سومی هستند که به یاری خداوند اسرائیل را بیش از پیش به نابودی وافول خواهد کشاند .

 

این چنین مردم فلسطین و میلیون ها نفر در سراسر جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران ، عراق ، سوریه یمن ، بحرین ، پاکستان و هند پیام خود را رسانند . همچنین مردم بحرین با برگزاری تضاهرات ، پیام خود را در روز جهانی قدس به جهانیان رسانند که با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و برقراری ارتباط مخالف هستند و هرکسی که می خواهد با رژیم آل خلیفه ارتباط برقرار کنند و روابط را عادی سازد بداند که خنجری را از پشت بر ناموس و شرف خود فرو خواهد کرد و خائن به آرمان فلسطین و جبهه مقاومت است و می بایست مجازات شود .

 

هزاران درود به انتفاضه مردم آزاده و شریف بیت المقدس ...

هزاران درود به ملت های اسلامی و عربی و برپاکنندگان روز جهانی قدس ....

هزاران درود و سلام بر تمامی مردم فلسطین و گروه های مقاومت برای حمایت و پشتیبانی از انتفاضه اهالی بیت المقدس ...

درود و سلام بر ارواح پاک شهیدانی که برای دفاع از فلسطین عزیز و قدس شریف بر زمین ریخته شده اند .

درود و سلام ویژه به روح شهید قدس و فرمانده دلیر جبهه مقاومت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی ( موسس و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ) .

ننگ و خواری برای رژیم های عربی دست نشانده و خائن و برقرارکننده روابط با دشمن صهیونیستی .

جاودانگی و سرافرازی برای تمامی شهدای مردم فلسطین و شهدای انتفاضه مردم بیت المقدس در مسجد الاقصی .

 

جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه

منامه – بحرین بزرگ اشغال شده

8 مه 2021 میلادی / 18


اردیبهشت ماه 1400 شمسی 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسلمانان رهبر انقلاب بحرین جنبش یاران جوانان انقلاب ملت های اسلامی و عربی سرزمین های اشغالی اهالی بیت المقدس روز جهانی قدس مسجد الاقصی انتفاضه مردم آرمان فلسطین جبهه مقاومت انقلاب 14

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است

امتداد - مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی جلسه با همکاران مدیریت امور استانها و شعب اظهار داشت: در دیدار مقام معظم رهبری با جامعه کار و تولید به مناسبت هفته کارگر، معظم له تاکید مهم بر «جهش تولید با مشارکت مردم» داشتند. نکته مهم و بسیار ارزشمند این جلسات که رهبری عظیم الشان، اولین تعبیر مشارکت مردم را تعاون عنوان نمودند. این تعبیر حکیمانه نشان دهنده وظیفه سنگین ارکان بخش تعاون در سال ۱۴۰۳ است. همچنین فرصتی است تا تعاونگران استعدادها و ظرفیت های بالای بخش تعاون را به اقتصاد ارائه دهند و جایگاه و سهم واقعی خود را در اقتصاد ملی پیدا کنند.
این مقام بانکی تاکید کرد: سال ۱۴۰۲ سال سخت شبکه بانکی بوده است، تکالیف مهم محوله از سوی دولت همراه با محدودیت های درست بانک مرکزی موجب گردید بانکها برای ایفای نقش بهینه خود با دشواری هایی روبرو شوند، در این سال مهم و حیاتی بانک توسعه تعاون بهترین عملکرد دوران را رقم زده است. به جرات می توانیم بگوییم عملکرد سال پیشین برگی زرین در تاریخچه و کارنامه عملکردی بانک بوده است. قطعا نقش واحدهای صف و شعب در این موفقیت ها مهم بوده است و مدیریت امور استانها و شعب نیز به عنوان محوریت راهبری و هماهنگی و نظارت بر واحدهای شعب بسیار ارزشمند و تعیین کننده بوده است.
وی افزود:نقش معاونت استانها و بازاریابی به ویژه مدیریت امور استانها و شعب در حصول دستاوردهای بانک توسعه تعاون تاثیرگذار بوده است. گزارش کامل و جامعی از سوی مدیریت امور استانها و شعب در این جلسه ارائه گردید. مشخص است که حجم بالایی از کار و فعالیت حجیم و متراکم در این مدیریت ساماندهی شده است و پیداست که نظارت و هماهنگی و هم افزایی مفیدی در جریان فرآیندها وجود دارد.
شیخ حسینی تصریح کرد: عملکرد بانک توسعه تعاون از چند بعد و منظر با رشد و شکوفایی فراوان همراه بوده است، در بعد اول در سطح شبکه بانکی، شاخص های عملکردی بانک توسعه تعاون به گونه ای است که به لحاظ رشد مصارف و منابع از میانگین شبکه بانکی بالاتر بوده است. بانک توسعه تعاون به لحاظ تحقق شاخص npl نیز در میان بانکهای کشور در بهترین وضعیت و شرایط است. از بعد تاریخی و در مقایسه با ادوار گذشته عملکردی نیز تمامی شاخص های بانک با رشد و پیشرفت درخشانی همراه بوده است و بانک به لحاظ سودآوری نیز در شرایطی قرار گرفته است که با تداوم این روند، زیان انباشته ناشی از سالهای قبل را نیز جبران می کند.
در این جلسه کریم میرزاخانی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استانها و شعب مطالبی را در رابطه با مسئولیت ها و وظایف این معاونت و همکاران مدیریت امور استانها و شعب مطرح نمود. صیاد رحمانپور مدیر امور استانها و شعب نیز گزارشی جامع و کامل در رابطه با عملکرد سال پیشین و برنامه های سال جدید ارائه داد. همچنین روسا و معاونین ادارات و تعدادی از همکاران نیز مطالبی را در جلسه عنوان نمودند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه