Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@14:18:43 GMT

واکنش اقلیم‌کردستان به خبردخالت درترورسردارسلیمانی

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۰۰۰۰

واکنش اقلیم‌کردستان به خبردخالت درترورسردارسلیمانی

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، منابع رسانه ای اقلیم کردستان عراق گزارش دادند که دفتر مبارزه با تروریسم اتحادیه میهنی کردستان عراق در این بیانیه‌ مشارکت در ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سردارسپهپد شهید قاسم سلیمانی، در حمله هوایی آمریکا در اوایل سال گذشته میلادی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی این دفتر در بیانیه ای که به پایگاه خبری «شفق نیوز» ارسال کرد، آورده است: گزارش منتشر شده که به طور غیرمستقیم شماری از افسران کرد را در ترور ژنرال قاسم سلیمانی متهم کرد و از طرف دیگر در آن نام دفتر مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان ذکر شده بود، نادرست است و صحت ندارد.

وی که به نامش اشاره نشده است، تاکید کرد که ما به طور قاطع مشارکت نیروهای ضد تروریسم اقلیم کردستان عراق را رد می کنیم. سخنگوی دفتر مبارزه با تروریسم اتحادیه مهینی کردستان عراق افزود که سردار قاسم سلیمانی دوست صمیمی و همراه «مام جلال» (جلال طالبانی) در نبرد با تروریسم و ​​در سنگرهای جنگ علیه تروریست ها بود.

این مقام اتحادیه میهنی (یکیتی) کردستان ادامه داده که سردار قاسم سلیمانی با ما در یک جبهه می جنگید و اتحادیه میهنی با شهادت وی یکی از دوستان خود را از دست داد.

پیش تر برخی رسانه ها نوشتند : یاهونیوز در مصاحبه با مقامات آمریکایی به جزییات تازه ای از عملیات ترور سپهبد قاسم سلیمانی دست پیدا کرده است که نشان می دهد نیروهای اطلاعاتی کردستان عراق با همکاری اسرائیل موجب موفقیت آمریکا در این ترور شدند.

رسانه های منطقه روز یکشنبه با اعلام این مطلب ، به نقل از یاهو نیوز افزودند: سردار سلیمانی شش ساعت پیش از ترور، سه بار تلفن همراهش را تغییر داده بود و اسراییلی ها که از شماره این تلفن ها مطلع بودند، اطلاعات مربوط به تحرکات او را در اختیار آمریکایی ها قرار داده اند.

ماموران کردستان نیز با لباس کارمندان فرودگاه، هواپیما را به محل پارک هدایت کرده و چمدان‌های تیم سردار سلیمانی را حمل می‌کردند و وظیفه‌شان شناسایی سردار و تایید ورود او بود.

بر اساس این گزارش اعضای ارتش مخفی، معروف به گروه ضربت نارنجی نیز همان شب در بغداد حضور داشتند، تا سیگنال‌های موبایل سردار را ردیابی کنند.

در محل ترور نیز سه تک‌تیرانداز به شکل مثلثی خودرو را زیر نظر داشتند که دوربین یکی از آن‌ها به مانیتورهای سفارت آمریکا وصل بود. فرمانده عملیات ویژه دلتا فورس پشت مانیتورها نشسته بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین دعای روز بیست و ششم رمضان سردار سلیمانی اقلیم کردستان عراق شفق نیوز نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین دعای روز بیست و ششم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نیچروان بارزانی به تهران

وبگاه «روداو» گزارش داد نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق قرار است روز یکشنبه برای دیدار با مقام‌های ارشد ایران به تهران سفر کند.

به گزارش مشرق، این پنجمین سفر بارزانی به ایران طی ده سال گذشته است و او قرار است در سفر جدید با برخی از مقام‌های ایران از جمله «سید علی خامنه‌ای»، رهبر معظم انقلاب اسلامی، «ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور ایران و «محمد باقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کند.

سفر پیشین نیجروان بارزانی به ایران در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ (آگوست ۲۰۲۱) برای شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی اتفاق افتاده بود.

روداو نوشته ایران و منطقه کردستان عراق روابط خوبی با یکدیگر دارند و بارزانی در همایشی در ماه آوریل در سلیمانیه گفت که ایران در موفقیت اقتصادی این منطقه نقش داشته است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • بارزانی وارد تهران شد
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • سفر مهم بارزانی به تهران پس از ۳سال | جزئیات دیدارهای رییس اقلیم کردستان
  • بارزانی امروز به تهران سفر می‌کند
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی