Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو هیئت نظارت استان تهران با تاکید بر ایجاد دفاتر هیئت نظارت در استان‌ها و شهرستان‌ها گفت: نیمی از شوراهای شهر و روستا به دلیل ورود افراد مسئله‌دار منحل شده و در مواردی منجر به تشکیل پرونده در دادسراها و دستگیری‌ اعضای شورا شد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با اینکه به دنبال فعال‌سازی دفاتر دائمی هیئت نظارت در استان و شهرستان‌ها هستیم اظهار داشت: دفتر هیئت نظارت کشور طبق قانون فعالیت دارد و این مسئله کافی نیست و به دنبال تصویب قانون فعالیت دفاتر هیئت نظارت برای رصد فعالیت شوراهای شهر و روستا در شهرستان‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دفاتر هیئت نظارت باید در کنار دفاتر شورای نگهبان در استان‌ها و شهرستان‌ها فعالیت دائمی داشته باشند و شوراها را رصد کنند.

عضو هیئت نظارت استان تهران در ادامه گفت: شورا بخشی از سرمایه ملی است لذا باید این پارلمان شهری و روستایی بدون دغدغه و با دفاع مردمی شکل بگیرد.

نوروزی سپس بیان کرد: در دوره گذشته انتخابات شورا، به‌واسطه فضای باز اصلاح‌طلبان افرادی در انتخابات شرکت کردند که با نشستن بر کرسی شورا و در نهایت به‌واسطه دستگیری‌ها آسیب‌های زیادی را در کشور شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه 50 درصد شوراهای دوره پنجم‌ با مشکلاتی مواجه شدند گفت: انحلال پارلمان شهری در برخی شهرها، تشکیل پرونده اعضای شورا در دادسراها و دستگیری‌ها نتیجه اعلام صلاحیت‌های افراد مسئله‌دار بوده است.

عضو هیئت نظارت استان تهران با تأکید بر حضور افراد مؤمن و انقلابی در پارلمان‌های شهری تأکیدکرد: نباید آبروی ملی و بیت‌المال را به دست افراد مسئله‌دار و دارای پرونده قضایی در دادگاه‌ها سپرد تا هرچه می‌خواهند در شورا انجام دهند.

91 درصد کاندیداهای شوراهای شهر قزوین در هیئت نظارت تأیید صلاحیت شدندشکایت 490داوطلب انتخابات شوراهای مازندران به هیئت نظارت رسیدتشکیل کارگروهی در مجلس برای اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان

نوروزی شوراهای شهر و روستا را پناهگاه خانواده‌ها و مردم دانست و عنوان کرد: نمایندگان و ریاست مجلس فریب سیاسی‌کاری‌ها را در تأیید صلاحیت‌ها نخواهند خورد و قطعاً افرادی که به نظام و انقلاب آسیب می‌زنند و پول‌های کثیف در انتخابات هزینه می‌کنند تأیید نمی‌شوند.

وی ادامه داد: مشارکت در انتخابات زمانی رخ خواهد داد که کاندیداهای سالم، دلسوز و صحیح در فضای باز انتخابات حضور داشته باشند و نباید افرادی که ده‌ها میلیارد برای فتح شهر و شورای شهر می‌خواهند هزینه کند تأیید صلاحیت شود.

عضو هیئت نظارت استان تهران با تأکید بر اینکه افراد مسئله‌دار به هیچ عنوان صلاحیت نخواهند گرفت گفت: مگر کل حقوق 4 سال یک عضو شورا چه میزان است که درصدد هزینه کرد میلیاردی برای ورود به پارلمان شهری است این راه را مردم انقلابی نخواهند پسندید.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو هیئت نظارت استان تهران شوراهای شهر و روستا افراد مسئله دار شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان

آرمان وطن‌دوست در جلسه بررسی وضعیت تور‌های غیر مجاز در استان اظهار کرد: ممانعت از اجرای تور‌های غیر مجاز گردشگری در استان دغدغه مشترک نهاد‌های مربوطه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کردستان است.

معاون گردشگری کردستان گفت: تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

 وی بیان کرد: متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورت وقوع خطرات در سفر، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

وطن‌دوست تاکید کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تور‌های گردشگری مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. 

در این جلسه مقرر شد پس از شناسایی رانندگان متخلف، سرپرست گروه‌ها، شرکت‌های بیمه که با تور‌های غیرمجاز همکاری می‌نمایند، به اداره نظارت بر اماکن عمومی و سایر مراجع قانونی برای اعمال قانون معرفی شوند.

همچنین تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به ثبت تور‌های خود در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دریافت کد QR اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است