Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:42:00 GMT

اولین پیش نشست علمی همایش ملی مازندران شناسی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۰۵۶۷

اولین پیش نشست علمی همایش ملی مازندران شناسی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود دیانی رئیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم (ص) ساری در نخستین پیش نشست علمی، همایش ملی مازندران شناسی، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت امروز به صورت مجازی در ساری، با اشاره به اینکه همایش مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سال گذشته با همکاری بیش از ۶۰ نهاد علمی و اجرایی استان آغاز به کار کرد، افزود: فراخوان مقاله این همایش علمی نیز در سه محور اصلی ارائه شد که خوشبختانه با استقبال گسترده محققان و پژوهشگران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز نخستین پیش نشست علمی این همایش ملی با همکاری جمعی از نهادهای علمی و اجرایی استان برگزار شده است، گفت: همچنین قرار است پیش نشست دوم این همایش نیز ۲۶ اردیبهشت به میزبانی دانشکده کشاورزی ساری برگزار شود.

رئیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم (ص) ساری در ادامه سخنان خود افزود: اختتامیه این همایش ملی نیز یکم خرداد ماه همزمان با روز ملاصدرا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام دیانی همچنین به نقش بی بدیل مازندران در رشد و نمو فلسفه اسلامی اشاره کرد و گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم (ص) آمادگی دارد برای برگزاری بزرگداشت شخصیت بزرگی همچون ملاصدرا نیز گام‌های مثبتی بردارد.

کوروش نوذری، رئیس دانشگاه مازندران نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه ۱۴۴ مؤسسه آموزش عالی با ۱۵۴ هزار دانشجو در استان فعال است، افزود: دو هزار ۷۰۰ شخصیت فرهیخته و دانشمند مأموریت آموزش، راهنمایی و پژوهش این دانشجویان را عهده دار هستند.

وی کثرت مراکز آموزش عالی در مازندران به نسبت پراکندگی جمعیت به نسبت کشور را بی نظیر دانست و خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت عظیم در جهت رشد و توسعه استان در ابعاد مختلف بهره گرفته شود.

رئیس دانشگاه مازندران با تأکید براین که مسئولان استان باید روزآمدی علمی را در کنار فعالیت‌های خود مورد توجه قرار دهند، گفت: باید از جنبه‌های تبلیغاتی اتاق فکر که کاربردی ندارند پرهیز شود.

وی با بیان اینکه باید سیکل نادرست تغییرات گسترده در عرصه مدیریت کنار گذاشته شود، افزود: امروز اگر مازندران قرار است حرکت رو به پیشرفتی را آغاز کند ابتدا باید، تعاملات فرهنگی از سوی نخبگان بازتعریف و در جامعه اشاعه شود که صدا و سیما در این خصوص نقش مؤثری دارد.

کد خبر 5208122

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه مازندران همایش ملی کوروش نوذری ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا عکس استانها واکسن کرونا گرگان شب قدر فلسطین ماه مبارك رمضان اردبیل همایش ملی پیش نشست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۰۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری رویداد‌های متنوع فرهنگی، علمی وهنری گرامیداشت روز خلیج فارس در کیش خبر داد.

علیرضا فاطمیان پور گفت: همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی با حضور پیروز مجتهد زاده یکی از صاحب نظران بین المللی حوزه خلیج فارس، فردا یکشنبه نهم اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار می‌شود.

وی افزود: جشن خانوادگی روز ملی خلیج فارس به همراه آیین اختتامیه جشنواره کیش بهشت خانواده ها نیز ساعت ۱۹ دوشنبه دهم اردیبهشت در یکی از کشتی های تفریحی اجرا خواهد شد.

 علیرضا فاطمیان پور افزود: پخش زنده ویژه برنامه تلویزیونی روز ملی خلیج فارس از ساعت ۸ صبح به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه سه سیما و از ساعت ۱۳ تا ۱۳:۴۵ دقیقه از شبکه دو سیما، اجرای رزمایش دریایی از ساعت ۸ صبح و برگزاری اجتماع دانش آموزی به همراه اجرای برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در اسکله تفریحی از برنامه‌های در نظر گرفته شده دوشنبه دهم اردیبهشت است.

پخش نماهنگ اجرای اثر هنری خوشنویسی زیرآب هنرمند کیش حسین ابارشی و رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره تئاتر کافه و ساحل کیش از دیگر برنامه‌های روز ملی خلیج فارس است.

دیگر خبرها

  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای