Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، مجرمان سایبری با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت‌نام الکترونیک قوه‌ قضائیه و با ارسال پیامکی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند که این پیامک‌ها حاوی مطالبی از قبیل: ثبت شکوائیه، ابلاغ حکم و غیره است.

کاربران فضایی مجازی به دلیل استرس ایجاد شده و کنجکاوی به آدرس (لینک) جعلی که در متن پیام است مراجعه می‌کنند که در این مرحله با درخواست کسر وجه، و ثبت اطلاعات بانکی توسط شهروندان از حساب کاربران برداشت غیرمجاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا شهروندان به موارد زیر دقت کنند.

۱. پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک است.

۲. به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی، نیاز به واریز وجه نیست.

۳. پیامک مذکور، هرگز با شماره سیم کارت شخصی ارسال نمی‌شود.

۴. برای اطمینان، کاربران می‌توانند به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس https:‌//eblagh.adliran.ir مراجعه و از این طریق ابلاغ قضائی را بررسی کنند.

۵. ابلاغ قضائی از طریق پیام کوتاه ارسال می شود و در شبکه های ابلاغ های قضائی به اطلاع رسانی نمی‌شود.

۶. پیام ابلاغ قضائی به افرادی که سابقاً در سیستم ثنا ثبت نام کرده‌اند ارسال می‌شود و کسانی که در این سیستم ثبت نام نکرده‌اند به نشانی محل سکونت و یا محل کار افراد از طریق پست ارسال می‌شود.  

برچسب‌ها جرایم سایبری کلاهبرداری پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرایم سایبری کلاهبرداری پلیس تهران بزرگ جرایم سایبری کلاهبرداری پلیس تهران بزرگ اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟

 حجت الاسلام غضنفرآبادی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و بار دیگر این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

گفتنی است با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز